گوگل به دستور دادگاه عالی دهلی برای حذف ویدیوهای یوتیوب که ادویه های هندی را بدنام می کنند

دادگاه عالی گفت که متقاعد شده است که ایجاد و آپلود چنین ویدئوهایی توسط متهمان “تلاش عمدی برای بدنام کردن و تحقیر” کالاهای شاکی دارای علامت “Catch” است.

شاکی گفت که این ویدئوها با صدایی که بیانیه‌های توهین‌آمیز و توهین‌آمیز در مورد محصولاتش پخش می‌شد، نشان داده شد.

“بررسی نظرات در مورد ویدئوهای یوتیوب گفته شده نشان می دهد که اعضای عمومی تحت تاثیر قرار گرفته و به سمت باور چنین اظهارات نادرستی سوق داده می شوند که باعث تعصب شدید شاکی (پسران دارامپال ساتیاپال) می شود. با توجه به دسترسی آسان و نامحدود، احتمال بالایی وجود دارد. قاضی سانجیف نارولا گفت که فیلم‌های افتراآمیز می‌تواند توسط تعداد زیادی از اعضای ناآگاه مردم به اشتراک گذاشته شود.

حکم دادگاه عالی در مورد شکایت شاکی صادر شد که به دنبال صدور دستور دائمی برای جلوگیری از افترا و توهین به محصولات تولید شده و فروخته شده تحت علامت تجاری ثبت شده آنها “CATCH” بود. این شرکت گفت که تعداد زیادی مشتری دارد و ادویه های آن طعم و عطرهای بدیعی دارند و بالاترین استانداردهای کیفیت و بهداشت را حفظ می کند و بررسی های معمول کیفیت محصولات خود را انجام می دهد.

دادگاه عالی دهلی به غول اینترنتی گوگل دستور داده است تا در صورت ظاهر شدن مجدد، برخی از ویدیوهای «افتراآمیز» را که برندهای مهمی از جمله «Catch» را با ادعای اینکه ادویه‌های هندی حاوی ادرار و مدفوع گاو هستند، هدف قرار داده یا از یوتیوب حذف کند.

دو متهمی که گفته می‌شود فیلم‌ها را آپلود کرده‌اند، از آنجایی که به جلسات دادگاه نپیوسته‌اند، توسط دادگاه تحت تعقیب قرار گرفتند.

دادگاه عالی گفت که دو کانال متهم – TYR و Views NNNews – به طور بدخواهانه ویدیوهایی حاوی اظهارات تحقیرآمیز و نادرست علیه ادویه های هندی، به ویژه آنهایی که با نام تجاری “Catch” شاکی فروخته می شوند، آپلود کردند.

«اما در صورتی که متهم شماره یک به این نتیجه برسد که محتوای آن با فیلم های مورد اعتراض محکوم شده یکسان نیست، مراتب را ظرف مدت یک هفته از تاریخ دریافت آن به شاکی اطلاع می دهند. دادگاه می‌گوید، پس از آن شاکی می‌تواند به اقدامات مقتضی که طبق قانون موجود است، رجوع کند.»

دادگاه عالی شکایت را به نفع شاکی و علیه دو کانال متهم صادر کرد و گفت که این فیلم ها حاوی سخنان توهین آمیز علیه محصولات شاکی بدون هیچ مبنایی است.

در این بیانیه آمده است: “بدخواهی آنها بیشتر با عدم اقدام آنها در حذف محتوای متخلف از YouTube پس از طرح شکایت شاکی، که توسط متهم شماره 2 به درستی تایید شد، آشکار می شود.”

وکیل گوگل به دادگاه اطلاع داد که با توجه به دستورالعمل های قبلی خود، اقدامی انجام شد و این سه ویدیو دیگر برای مشاهده در دسترس نیستند.


OnePlus به تازگی اولین تبلت خود را در هند به نام OnePlus Pad عرضه کرده است که تنها در رنگ سبز Halo به فروش می رسد. OnePlus با این تبلت وارد قلمرو جدیدی شده است که تحت سلطه iPad اپل است. ما در مورد این و موارد بیشتر در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.

این سازمان افزود که هیچ ماده معتبر یا دلیل یا فرض اساسی برای دو متهم برای ادعاهای نادرست و انتشار اطلاعات نادرست تحت پوشش افشای “حقیقت / حقایق در مورد ادویه های هندی” وجود ندارد. “مصوب شده است که در صورتی که ویدئوهای مورد اعتراض 1، 2 و 3 در پلتفرم یوتیوب متهم شماره 1 ظاهر شوند، شاکی مختار است URL های مربوطه را به متهم شماره 1 (Google) ارائه دهد، که باید اقدامات لازم را انجام دهد. مسدود کردن / حذف همان، مطابق با قانون.

این دادگاه پس از اطلاع از ویدئوهایی که ادعا می‌کرد همه ادویه‌های هندی حاوی ادرار گاو و مدفوع گاو هستند، به دادگاه مراجعه کرد و آنها مارک‌های اصلی تجارت ادویه، از جمله برند آن را هدف قرار دادند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

“شاکی لیستی از مواد تشکیل دهنده موجود در محصولات/ادویه های خود را که در فیلم های مورد اعتراض تبلیغ می شود در پرونده ثبت کرده است. آنها گواهینامه هایی را از تمام نهادهای نظارتی مربوطه دریافت کرده اند و حتی گزارش هایی از تجزیه و تحلیل غذای مستقل از یک آزمایشگاه تایید شده ارائه کرده اند که نشان نمی دهد. وجود مدفوع گاو، ادرار گاو یا هر گونه آلاینده دیگر، همانطور که در فیلم های مورد اعتراض ادعا شده است.”