قرارداد مایکروسافت اکتیویژن: FTC ایالات متحده برای مسدود کردن معامله 69 میلیارد دلاری به دلیل نگرانی های رقابت شکایت کرد

. “امروز، ما به دنبال جلوگیری از کنترل مایکروسافت بر یک استودیوی بازی سازی مستقل و استفاده از آن برای آسیب رساندن به رقابت در بازارهای بازی های پویا و سریع در حال رشد هستیم.”

به گفته افراد آشنا، مایکروسافت در اواخر نوامبر انتظار می‌رفت در هفته‌های آتی راه‌حل‌هایی را به تنظیم‌کننده‌های ضدانحصار اتحادیه اروپا ارائه دهد تا از اعتراضات رسمی به این معامله جلوگیری کند. آخرین مهلت کمیسیون اروپا برای تنظیم لیست رسمی نگرانی های رقابتی که به عنوان بیانیه اعتراض شناخته می شود، در ژانویه است.

دولت بایدن رویکرد تهاجمی تری را برای اجرای ضد انحصار اتخاذ کرده است. وزارت دادگستری ایالات متحده اخیراً ادغام 2.2 میلیارد دلاری (تقریباً 18074 کرور) Penguin Random House، بزرگترین ناشر کتاب جهان، و رقیب کوچکتر آمریکایی Simon & Schuster را متوقف کرد.

شرکت نرم‌افزاری ایالات متحده گفته بود که می‌خواهد این قرارداد به رقابت با رهبران بازی‌های Tencent و مالک پلی‌استیشن سونی کمک کند که از این قرارداد انتقاد کرده‌اند.

کواچیچ گفت: “من فکر می کنم ما می توانیم با درجه بالایی از اطمینان پیش بینی کنیم که او (قاضی) به این استدلال ها (از مایکروسافت) گوش خواهد داد و ممکن است با آن همدردی کند.”

ما از روز اول متعهد شده‌ایم که نگرانی‌های رقابتی را برطرف کنیم، از جمله با ارائه امتیازات پیشنهادی در اوایل این هفته به FTC. در حالی که ما به فرصت دادن به صلح معتقدیم، به پرونده خود اطمینان کامل داریم و از فرصت ارائه آن در دادگاه استقبال می کنیم.

– برد اسمیت (@BradSmi) 8 دسامبر 2022

این معامله همچنین با مشکلات نظارتی در اروپا مواجه است.

رئیس لینا خان و دو دموکرات عضو کمیسیون به تأیید این شکایت رأی دادند، در حالی که کمیسر کریستین ویلسون، یک جمهوری خواه، رأی منفی داد.

© تامسون رویترز 2022


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.





منبع

هالی ودووا، مدیر دفتر رقابت FTC گفت: «مایکروسافت قبلاً نشان داده است که می‌تواند و می‌خواهد محتوا را از رقبای بازی خود دریغ کند.

بابی کوتیک، مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد، روز پنجشنبه به کارمندان گفت که مطمئن است که این معامله پیش خواهد رفت.

بدون اکتیویژن و بازی‌های متنوع آن در موبایل، کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی، مایکروسافت می‌توانست برای جذب کاربران به سرویس اشتراک نوپا خود برای دسترسی به بازی‌ها تلاش کند. جذب مشترکین به یک اولویت برای شرکت های بزرگ فناوری تبدیل شده است، زیرا منابع رشد سنتی مانند فروش تبلیغات کمتر قابل اعتماد هستند.

سهام اکتیویژن 1.5 درصد کاهش یافت و به 74.76 دلار (تقریبا 6100 روپیه) رسید، در حالی که مایکروسافت از بالاترین سطح قبلی کاهش یافت اما حدود 1 درصد بالاتر در 247.40 دلار (تقریباً 20330 روپیه) بسته شد.

او به کارکنان گفت: «این ادعا که این معامله ضد رقابتی است با واقعیت‌ها همخوانی ندارد و ما معتقدیم که در این چالش پیروز خواهیم شد. ایدئولوژی و تصورات نادرست در مورد صنعت فناوری.”

نگرانی های رقابتی

در حالی که مایکروسافت امتیازاتی را برای رفع نگرانی های رقابتی پیشنهاد کرده است، سرعت سریع تغییرات در صنعت فناوری و بازی می تواند این شرایط را در طول زمان بی فایده کند.

در این ماه، در اقدامی دیگر برای انتقاد صریح، مایکروسافت تعهدی 10 ساله برای ارائه Call of Duty، سری محبوب تیراندازی اول شخص، به پلتفرم‌های نینتندو داد. مایکروسافت همین پیشنهاد را به سونی داد.

ویلیام کواچیچ، رئیس سابق FTC که اکنون حقوق تدریس می‌کند، گفت: چالش‌های ضدانحصار زمانی که شرکت‌ها “راه حلی” برای آسیب‌های ضد انحصار ناشی از یک معامله ارائه کردند، دچار مشکل شدند.

این آژانس برای اوت 2023 جلسه استماع را نزد یک قاضی حقوق اداری تعیین کرد.

اکتیویژن، که مدت‌ها رویای تبدیل شدن به یک مجموعه سرگرمی مانند دیزنی را در سر می‌پروراند، همچنین متوجه شد که به دانش فنی بیشتری نیاز دارد و می‌توان آن را مجبور کرد فهرست بازی‌های خود را کاهش دهد تا منابع را به حوزه‌های نوظهوری مانند هوش مصنوعی منتقل کند.

برای جلب نظر رگولاتورها، مدت کوتاهی پس از اعلام این قرارداد، مایکروسافت از مجموعه‌ای از اصول جدید برای فروشگاه اپلیکیشن خود، از جمله دسترسی آزاد به توسعه‌دهندگانی که استانداردهای حریم خصوصی و امنیتی را رعایت می‌کنند، رونمایی کرد.

آندره بارلو از شرکت حقوقی دویل، بارلو و مازارد گفت: «این شواهد بیشتری از جنگ دولت و آژانس‌های ضدانحصار علیه فناوری‌های بزرگ است. هر دو دولت ترامپ و بایدن فناوری های بزرگ را در اجرای ضد انحصار در اولویت قرار داده اند.

اما در شکایت خود، کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده، که قانون ضد تراست را اجرا می کند، گفت که مایکروسافت سابقه احتکار محتوای بازی با ارزش را دارد.

دولت بایدن روز پنجشنبه اقدام به جلوگیری از پیشنهاد 69 میلیارد دلاری مایکروسافت (تقریباً 566800 روپیه) برای خرید اکتیویژن بلیزارد سازنده Call of Duty کرد و مانعی در مقابل برنامه‌های غول فناوری برای گسترش سریع مجموعه بازی‌های پرطرفدار و محبوب خود ایجاد کرد. رسیدن به رقبای بزرگتر

مایکروسافت که مالک کنسول ایکس باکس و پلتفرم شبکه بازی است، در ژانویه 2022 گفت که Activision را به قیمت 68.7 میلیارد دلار (تقریباً 564474 کرور) در بزرگترین معامله صنعت بازی در تاریخ خریداری خواهد کرد.

برد اسمیت، رئیس مایکروسافت گفت که این شرکت با FTC مبارزه خواهد کرد. وی گفت: «در حالی که ما معتقد به دادن فرصت صلح بودیم، اما به پرونده خود اطمینان کامل داریم و از فرصت ارائه پرونده خود در دادگاه استقبال می کنیم.