آمازون ابزارهای ابری جدیدی را برای کمک به ساخت چت ربات ها به عنوان رقابت هوش مصنوعی با مایکروسافت و گوگل منتشر می کند

سرویس Bedrock به مشتریان اجازه می دهد تا با مدل های پایه اختصاصی آمازون به نام آمازون تایتان کار کنند، اما منویی از مدل های ارائه شده توسط شرکت های دیگر را نیز ارائه می دهد. اولین گزینه های شخص ثالث از استارتاپ های AI21 Labs، Anthropic و Stability AI در کنار مدل های خود آمازون خواهد بود.

واسی فیلومین، معاون هوش مصنوعی مولد در AWS به رویترز گفت: «این پیچیدگی غیرضروری از دیدگاه کاربر است. “پشت صحنه، ما می توانیم آن را انتزاع کنیم.”

مایکروسافت و آلفابت در حال افزودن ربات‌های چت هوش مصنوعی به محصولات مصرفی مانند موتورهای جستجوی خود هستند، اما به بازار بزرگ دیگری نیز چشم دوخته‌اند: فروش فناوری زیربنایی به شرکت‌های دیگر از طریق عملیات ابری خود.

خدمات وب آمازون (AWS)، بزرگترین ارائه‌دهنده رایانش ابری جهان، روز پنجشنبه با مجموعه‌ای از فناوری‌های هوش مصنوعی اختصاصی خود وارد این رقابت شد، اما رویکرد متفاوتی در پیش گرفته است.

AWS سرویسی به نام Bedrock ارائه می‌کند که به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد آنچه را که مدل‌های بنیادی نامیده می‌شوند سفارشی کنند – فناوری‌های هسته‌ای هوش مصنوعی که کارهایی مانند پاسخ دادن به پرسش‌ها با متنی شبیه به انسان یا تولید تصاویر از یک اعلان را انجام می‌دهند – با داده‌های خود برای ایجاد یک مدل منحصر به فرد. برای مثال، OpenAI، خالق ChatGPT، سرویس مشابهی را ارائه می‌کند و به مشتریان اجازه می‌دهد مدل‌های پشت ChatGPT را برای ایجاد یک ربات چت سفارشی تنظیم کنند.

سرویس Bedrock به مشتریان AWS اجازه می‌دهد آن فناوری‌ها را بدون نیاز به سروکار داشتن با سرورهای مرکز داده‌ای که آنها را نیرو می‌دهند، آزمایش کنند.

این سرورهای زیربنایی از ترکیبی از تراشه‌های هوش مصنوعی سفارشی آمازون و همچنین تراشه‌های Nvidia Corp، بزرگترین تامین‌کننده تراشه‌ها برای کارهای هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، اما تراشه‌های آن در سال جاری عرضه بسیار محدودی داشته است.

© تامسون رویترز 2023


ریلمی ممکن است بخواهد Mini Capsule ویژگی تعیین کننده Realme C55 نباشد، اما آیا در نهایت یکی از مشخصات سخت افزاری گوشی خواهد بود که در مورد آن صحبت می شود؟ ما در این مورد در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

بخش رایانش ابری Amazon.com روز پنجشنبه مجموعه‌ای از فناوری‌ها را منتشر کرد که با هدف کمک به سایر شرکت‌ها برای توسعه ربات‌های چت و خدمات تولید تصویر خود با پشتیبانی هوش مصنوعی انجام می‌شود.

دیو براون، معاون Elastic Compute Cloud در AWS، درباره تراشه‌های سفارشی این شرکت گفت: «ما می‌توانیم ده‌ها هزار، صدها هزار مورد از این تراشه‌ها را در صورت نیاز به زمین بفرستیم. “این یک دریچه آزادسازی برای برخی از نگرانی های زنجیره تامین است که فکر می کنم مردم نگران آن هستند.”