اتحادیه اروپا و ایالات متحده برای ایجاد کد رفتاری مشترک برای هوش مصنوعی در میان افزایش حریم خصوصی، نگرانی‌های آزادی مدنی

سام آلتمن که شرکت OpenAI او ربات محبوب ChatGPT را ایجاد کرد، در مذاکرات شورای تجارت و فناوری بین اتحادیه اروپا و ایالات متحده که امسال در شهر لولیا در شمال سوئد میزبانی شد، شرکت کرد.

اما بار دیگر مخالفت خود را با هرگونه هزینه یا اقدام اتحادیه اروپا علیه شرکت های فناوری خارجی اعلام کرد.

در این بیانیه افزوده شد که کارشناسان دو طرف روی «همکاری در زمینه استانداردها و ابزارهای هوش مصنوعی برای هوش مصنوعی قابل اعتماد و مدیریت ریسک» کار خواهند کرد.

این مجمع در سال 2021 برای کاهش اصطکاک تجاری پس از ریاست جمهوری پرتلاطم دونالد ترامپ در ایالات متحده راه اندازی شد، اما از آن زمان تا حد زیادی به هوش مصنوعی توجه کرده است.

ChatGPT در اواخر سال گذشته مورد توجه قرار گرفت زیرا توانایی تولید مقالات، شعرها و مکالمات را از طریق حداقل ورودی نشان داد.

مارگرت وستاگر، معاون رئیس کمیسیون اروپا افزود که پیش‌نویسی «طی چند هفته» ارائه خواهد شد.

اما برای استفاده از فرصت هایی که ارائه می دهد، باید خطرات آن را کاهش دهیم.

پس از گفتگو با مقامات اتحادیه اروپا در سوئد، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت که شرکای غربی احساس “فوریت شدید” برای اقدام دارند و از “کشورهای همفکر” می خواهند که به آیین نامه رفتار داوطلبانه بپیوندند.

رهبران صنعت سیاسی و فناوری هر دو نسبت به خطرات فزاینده همزمان با رشد هوش مصنوعی هشدار داده اند که اثرات بالقوه گسترده ای بر حریم خصوصی و سایر آزادی های مدنی دارد.

رهبران فناوری، از جمله آلتمن، روز سه شنبه در بیانیه ای مشترک هشدار دادند که هوش مصنوعی می تواند جهان را بدون مقررات در معرض خطر قرار دهد.

چین همچنین درباره مقررات بحث کرده است، اما قدرت‌های غربی بیم دارند که پکن، با قدرت رو به رشد خود در این زمینه و تمایل به صادرات به کشورهای دیگر خودکامه، بتواند استانداردهای جهانی را تعیین کند.

او گفت: «برعکس، همه ما از تجارت و سرمایه‌گذاری با چین سود می‌بریم، اما بر خلاف جداسازی، روی ریسک‌زدایی متمرکز هستیم.

شگفتی در حال ظهور هوش مصنوعی

ایالات متحده علیرغم افزایش درخواست ها برای مقررات، از جمله توسط برخی در صنعت فناوری، هیچ تلاش جدی برای مهار هوش مصنوعی انجام نداده است.

آنها همچنین در مورد چگونگی همکاری با یکدیگر بر روی نسل ششم فناوری تلفن همراه بحث کردند، حوزه ای که اروپایی ها در آن پیشتاز بودند.

نگرانی چین

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

انجمن صنایع کامپیوتر و ارتباطات، که نماینده شرکت‌های بزرگ فناوری است، در بیانیه‌ای از “تعهد فراآتلانتیکی برجسته و برجسته” در زمینه هوش مصنوعی در نشست سوئد استقبال کرد.

او می‌گوید: «حتی اگر همیشه به سرش نمی‌خورد، چه از نظر جزئیات برنامه کاری دولت و چه از نظر نقطه‌گذاری… هم جذاب و هم وحشتناک است که چه توانایی دارد».

اما بلینکن اختلافات بین مواضع ایالات متحده و اروپا در مورد چین را نادیده گرفت و گفت: “هیچ یک از ما به دنبال جنگ سرد نیستیم”.

با امید به نشان دادن نقاط قوت و خطرات هوش مصنوعی، مته فردریکسن، نخست وزیر دانمارک روز چهارشنبه در پارلمان سخنرانی کرد که بخشی از آن توسط ChatGPT نوشته شده بود.


شیائومی گوشی هوشمند پرچمدار خود با محوریت دوربین شیائومی 13 اولترا را عرضه کرد، در حالی که اپل اولین فروشگاه خود را در این هفته در هند افتتاح کرد. ما درباره این پیشرفت‌ها و همچنین گزارش‌های دیگر در مورد شایعات مرتبط با گوشی‌های هوشمند و موارد دیگر در Orbital، پادکست Gadgets 360 صحبت می‌کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.

آنها نوشتند: “کاهش خطر انقراض ناشی از هوش مصنوعی باید در کنار سایر خطرات اجتماعی مانند بیماری های همه گیر و جنگ هسته ای یک اولویت جهانی باشد.”

او گفت: «ما فکر می‌کنیم که واقعاً مهم است که شهروندان ببینند که دموکراسی‌ها می‌توانند به موفقیت دست یابند.

اتحادیه اروپا در حال حرکت به سمت اولین مقررات جهان در زمینه هوش مصنوعی است که نظارت بیومتریک را ممنوع می کند و کنترل انسان بر فناوری ها را تضمین می کند، اگرچه این قوانین زودتر از سال 2025 لازم الاجرا نمی شوند.

اتحادیه اروپا و ایالات متحده روز چهارشنبه اعلام کردند که به زودی یک کد رفتار داوطلبانه در مورد هوش مصنوعی منتشر خواهند کرد، به این امید که استانداردهای مشترکی در میان دموکراسی ها ایجاد شود، زیرا چین به سرعت به دست آورد.

در بیانیه مشترکی که توسط کاخ سفید و کمیسیون اروپا منتشر شد، دو طرف هوش مصنوعی را “فناوری متحول کننده با نوید بزرگ برای مردم ما، ارائه فرصت هایی برای افزایش رفاه و برابری” نامیدند.

او ابراز امیدواری کرد که “این کار را در وسیع ترین دایره ممکن انجام دهیم – با دوستانمان در کانادا، بریتانیا، ژاپن، هند، تا جایی که ممکن است تعداد بیشتری را به کشتی بیاوریم.”

بلینکن گفت: «تقریباً همیشه هنگام ظهور فناوری‌های جدید یک شکاف وجود دارد، با «زمانی که دولت‌ها و مؤسسات طول می‌کشند تا چگونگی قانون‌گذاری یا تنظیم مقررات را بیابند».

در حالی که نگرانی ها در مورد چین در اتحادیه اروپا افزایش یافته است، این بلوک به عنوان یک کل هنوز موضع قاطعانه ای مانند ایالات متحده اتخاذ نکرده است، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه اخیراً یک هیئت تجاری بزرگ را به دومین اقتصاد بزرگ جهان هدایت می کند.