از هر چهار بزرگسال، یک نفر قصد دارد از هوش مصنوعی برای نوشتن نامه های عاشقانه روز ولنتاین استفاده کند: مطالعه

بر اساس گزارشی که توسط شرکت نرم افزار امنیتی McAfee منتشر شده است، هوش مصنوعی (AI) احتمالا نقش مهمی در روز ولنتاین ایفا می کند. این شرکت یک نظرسنجی انجام داد که نشان داد از هر چهار پاسخ‌دهنده بزرگسال (26 درصد) یک نفر قصد دارد از ابزارهای هوش مصنوعی برای نوشتن نامه‌ای عاشقانه برای شریک یا علاقه احتمالی خود استفاده کند. جالب اینجاست که این مطالعه همچنین نشان داد که بیش از دو سوم بزرگسالان (67 درصد) نمی توانند بین نامه عاشقانه ای که توسط هوش مصنوعی نوشته شده و نامه ای که توسط یک انسان نوشته شده است تفاوت قائل شوند.

این یافته ها بخشی از گزارش تحقیقاتی جدید مک آفی با عنوان عشق مدرن است که هدف آن کشف نقش هوش مصنوعی و اینترنت در تغییر عشق و روابط عصر مدرن است. این مطالعه از 5000 نفر در 9 کشور برای جمع آوری داده ها مورد بررسی قرار گرفت. بزرگ‌ترین نکته‌ای که از این مطالعه به دست آمد این بود که بیش از یک چهارم از پاسخ‌دهندگان قبلاً در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از ابزارهایی مانند ChatGPT، Google Gemini و Microsoft Copilot بودند تا به آنها کمک کند تا عشق خود را به قرارها و شرکای خود ابراز کنند.

بر اساس این مطالعه، رایج‌ترین دلیل استفاده از ghostwriter با هوش مصنوعی این بود که باعث می‌شد فرستنده با اعتماد به نفس بیشتری به نظر برسد (27 درصد). کمبود زمان برای نوشتن نامه شخصی و فقدان الهام به عنوان دومین دلیل محبوب با 21 درصد ذکر شد. 10 درصد دیگر گفتند که استفاده از هوش مصنوعی در انجام همان کار سریعتر است.

در حالی که بسیاری از پاسخ دهندگان احساس نمی کردند که می توانند گرفتار شوند، تقریباً نیمی از بزرگسالان مورد بررسی (49 درصد) گفتند که اگر نامه عاشقانه ای را دریافت کنند که توسط یک ابزار مولد مبتنی بر هوش مصنوعی نوشته شده باشد، آزرده خواهند شد. اما وقتی با یک نامه عاشقانه ارائه شد، 67 درصد نتوانستند تشخیص دهند که آیا این نامه توسط یک انسان نوشته شده است یا با کمک یک ماشین.

ابزارهای مولد هوش مصنوعی مبتنی بر مدل های زبان بزرگ (LLM) قادر به نوشتن متونی هستند که به نظر می رسد توسط یک انسان نوشته شده است. اکثر چنین ابزارهایی به کاربران اجازه می دهند تا دستوراتی را برای کنترل و سفارشی کردن سبک نوشتاری، جریان، ساختار، تونالیته و موارد دیگر اضافه کنند. علاوه بر این، ChatGPT Plus، Copilot Pro و دیگر دستیاران هوش مصنوعی سطح بالا به کاربران اجازه می‌دهند چت‌بات‌هایی ایجاد کنند که فقط بر اساس مطالب نوشته شده‌شان آموزش ببینند و در هنگام نوشتن پاسخ‌ها شباهت بسیار بیشتری به آن‌ها داشته باشند.

مطالعه McAfee نشان می‌دهد که این شباهت نزدیک با سبک نوشتاری انسان‌ها می‌تواند توسط مجرمان سایبری برای انجام کلاهبرداری‌های عاشقانه استفاده شود. کلاهبرداری های عاشقانه جرایم برنامه ریزی شده ای هستند که در آن کلاهبرداران افراد آسیب پذیر را از طریق وعده های دروغین عشق و روابط شکار می کنند. این مطالعه نشان داد که 51 درصد از افراد مورد بررسی اعتراف کردند که گربه‌ماهی شده‌اند (صحبت یا ملاقات آنلاین با غریبه‌هایی که وانمود می‌کنند شخص دیگری هستند). این شرکت همچنین از مردم خواست که در این مدت بیشتر مراقب باشند و هرگز درخواست یک غریبه (یا حتی کسی که می‌شناسند) درخواست ارسال پول یا هرگونه اطلاعات حساس به صورت آنلاین را نداشته باشند.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.

برای آخرین اخبار و بررسی‌های فنی، Gadgets 360 را دنبال کنید ایکس، فیس بوک، واتس اپ، موضوعات و اخبار گوگل. برای آخرین ویدیوها در مورد ابزارها و فناوری، در کانال YouTube ما مشترک شوید. اگر می خواهید همه چیز را در مورد تأثیرگذاران برتر بدانید، Who'sThat360 داخلی ما را در اینستاگرام و یوتیوب دنبال کنید.

iOS 18 با بازبینی کلی ویژوال با الهام از visionOS وارد می شود: گزارش



منبع