Musk TV Venture با بادهای قوی از سوی مدیران فعلی مواجه است

به گفته کارشناسانی که با TechNewsWorld مصاحبه کرده اند، سرمایه گذاری ویدیویی جدیدی که توسط ایلان ماسک اعلام شده است، با چالش های قوی از سوی مدیران مستقر مواجه خواهد شد.

گزارش‌هایی از هفته گذشته منتشر شد مبنی بر اینکه شبکه‌های اجتماعی در حال ساخت اپلیکیشنی برای پخش ویدیوهای طولانی مدت برای کاربران X (توئیتر سابق) هستند. ماسک از طریق حساب کاربری DogeDesigner در X فاش کرد: «به زودی می‌توانید ویدیوهای طولانی X مورد علاقه خود را مستقیماً در تلویزیون‌های هوشمند خود تماشا کنید».

SamMobile دوشنبه گزارش داد که سرویس آتی بر روی تلویزیون های سامسونگ و پلت فرم Fire TV آمازون راه اندازی خواهد شد و یک سرویس پخش ویدیوی طولانی مدت مشابه یوتیوب خواهد بود که برای آسان تر و راحت تر تماشای محتوای طولانی مدت در یک صفحه نمایش بزرگتر طراحی شده است.

به گفته Engadget، ماسک گفته است که X یک پلتفرم «اولین ویدیو» در حال حرکت است و این توسعه نشان می‌دهد که این پلتفرم فراتر از جعبه‌های محتوای کوچکی که معمولاً در فیدها در دسترس هستند، به یک صفحه نمایش بزرگ‌تر تبدیل می‌شود.

کارشناسان می گویند که اعلام ماسک چیزی بیش از احمقانه است. احتمال اینکه او این را امتحان کند زیاد است. راب اندرل، رئیس و تحلیلگر اصلی گروه Enderle، یک شرکت خدمات مشاوره در Bend، Ore، مشاهده کرد، با توجه به اینکه او چگونه توئیتر را سوء مدیریت کرده است، این احتمال وجود دارد که او این کار را درست انجام دهد.

او به TechNewsWorld گفت: “این حوزه ای نیست که او در آن صلاحیت نشان داده است.”

جاه طلبی قدرتمند در مقابل رقابت قدرتمند

سابقه ماسک در ایجاد اختلال در صنایع با سرمایه گذاری هایی مانند تسلا و اسپیس ایکس نشان دهنده ظرفیت او برای نوآوری جسورانه است. مارک ان. ونا، رئیس و تحلیلگر اصلی SmartTech Research در سن خوزه، کالیفرنیا، اضافه کرد: با این حال، بازار پخش جریانی به شدت رقابتی است و بازیگران معتبری مانند یوتیوب تسلط دارند.

او به TechNewsWorld گفت: «موفقیت به توانایی ماسک برای ارائه ویژگی‌های منحصر به فرد، محتوای قانع‌کننده، و یکپارچه‌سازی یکپارچه با تلویزیون‌های سامسونگ و در عین حال رفع نگرانی‌های کاربران در مورد حفظ حریم خصوصی و امنیت داده بستگی دارد.


او گفت: «در حالی که چشم‌انداز و جاه‌طلبی او بزرگ است، سفر به سمت ایجاد یک جایگزین معتبر برای یوتیوب در تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ مملو از موانع است که موفقیت را نامطمئن اما غیرممکن نمی‌سازد».

مایک هورنینگ، دانشیار روزنامه نگاری چند رسانه ای در دانشگاه فناوری ویرجینیا در بلکسبورگ، ویرجینیا، از اعلام ماسک غافلگیر نشد. او به TechNewsWorld گفت: «وقتی لیندا یاکارینو را به عنوان مدیرعامل X استخدام کرد، احساس کردم که او می‌خواهد در این مسیر حرکت کند. یاکارینو یکی از مدیران سابق NBCUniversal است که روابط عمیقی با صنعت تبلیغات دارد.

با این حال، متیو دولگین، تحلیلگر ارشد سهام در خدمات تحقیقاتی مورنینگ استار در شیکاگو، نسبت به توییت ماسک تردید داشت. او به TechNewsWorld گفت: “بر اساس تاریخچه او و چالش های گزارش شده در X، من می گویم زود است که این انتظار به ثمر برسد.”

Dolgin هیچ تقاضایی برای آنچه ماسک ارائه می دهد از سوی مصرف کنندگان یا ارائه دهندگان محتوا نمی بیند. از دیدگاه مصرف کننده، ما چنین چیزی را نمی بینیم. یوتیوب رایگان، آسان برای استفاده، و به طور گسترده در دسترس است.

او ادامه داد: «از دیدگاه ارائه‌دهندگان محتوا، ما فکر می‌کنیم که آن‌ها از تأثیرات شبکه‌ای گوگل و یوتیوب سود زیادی می‌برند، بنابراین انتظار نداریم که آنها نیز به دنبال یک پلتفرم جایگزین باشند.»

او افزود: «هر گونه تقاضا برای این منظور باید با انتظار درآمد مادی بیشتر برای ارائه دهندگان محتوا باشد.

بستر داستان گویی بهتر؟

اندرل موافقت کرد که به نظر نمی رسد در حال حاضر تقاضایی برای چیزی که ماسک می فروشد وجود داشته باشد. او گفت: «تقاضا باید ایجاد شود، و ماسک واقعاً به بازاریابی اعتقاد ندارد، بنابراین سعی خواهد کرد از توییتر برای ایجاد این تقاضا استفاده کند. با توجه به تعداد افرادی که توییتر را کنار گذاشته اند، انتظار ندارم که پایان خوبی داشته باشد.

با این حال، Vena شاهد باز شدن بازار برای ماسک است. او توضیح داد: «از آنجایی که استریمینگ به طور فزاینده ای محبوب می شود، کاربران به دنبال گزینه های محتوای متنوعی فراتر از آنچه YouTube ارائه می دهد هستند. “یک سرویس رقابتی می تواند علایق خاص را تامین کند، محتوای انحصاری ارائه کند، یا تجربه تماشای مدیریت شده تری را ارائه دهد.”

او افزود که نگرانی‌ها در مورد حفظ حریم خصوصی داده‌ها و تعدیل محتوا در یوتیوب نیز علاقه به جایگزین‌هایی را که کنترل و ایمنی کاربر را در اولویت قرار می‌دهند، برانگیخته است.

او ادامه داد: «به‌علاوه، گسترش تلویزیون‌های هوشمند، بازاری مناسب برای پلت‌فرم‌های استریم جدید برای ادغام یکپارچه در سیستم‌های سرگرمی خانگی ایجاد کرده است.»


او گفت: «به طور کلی، تقاضا برای یک رقیب YouTube در فضای تلویزیون، هم میل به نوآوری و هم تلاش برای جایگزین هایی را نشان می دهد که بهتر با ترجیحات و ارزش های کاربران همخوانی داشته باشند.

نیل چیس، نویسنده، بازیگر، مربی داستان، فیلم‌ساز و یکی از بنیان‌گذاران Brimstone Pictures در ادمونتون، آلبرتا، کانادا، گفت: جایگزین ماسک ممکن است آزادی بیشتری به تولیدکنندگان محتوا بدهد.

او به TechNewsWorld گفت: «تمام محتوای سرویس‌های استریم به حدی تنظیم شده است که کیفیت داستان سرایی و محتوای اطلاعاتی به طور کلی ضعیف‌تر شده است. «چیزهایی وجود دارد که افراد مجاز به گفتن هستند و چیزهایی هستند که مجاز نیستند. این یک حقیقت است.”

چیس اظهار داشت: «چیزی که ماسک به میز می آورد و دیگران نمی آورند، بستری برای داستان نویسان و سازندگان محتوا است تا خلاقیت و افکار خود را در فضایی که کمتر تنظیم شده است بیان کنند. این برای درصد خاصی از تولیدکنندگان محتوا و مخاطبان جذاب است.

برنامه چشم به سوی جهانی

ماسک همچنین ممکن است بر این باور باشد که یوتیوب برای رقابت با تازه‌ترین‌ها در بازار، خود را بسیار نازک پخش می‌کند. راس روبین، تحلیلگر اصلی Reticle Research، یک شرکت مشاوره فناوری مصرف‌کننده در شهر نیویورک، توضیح داد: «یوتیوب در حال گسترش است و سعی می‌کند با TikTok و Reels مقابله کند.

او به TechNewsWorld گفت: «شاید ماسک احساس می‌کند که این یک فرصت است، که یوتیوب چشمش را از توپ در تعقیب ویدیوهای کوتاه کوتاه می‌کند، و فرصتی برای جلب نظر ارائه‌دهندگان محتوا وجود دارد که می‌خواهند انواع محتواهای اساسی یا مغزی‌تری را انجام دهند.

روبین خاطرنشان کرد، با این حال، یکی از چالش‌های مهم ماسک این است که به نظر می‌رسد X از نظر رشد عضویت و رشد تبلیغ‌کنندگان، شتاب خود را از دست می‌دهد، نه به دست آوردن.

این در گزارشی که اوایل این ماه توسط ادیسون ریسرچ منتشر شد مشهود بود. این تحقیق اشاره کرد که در سال‌های 2022 و 2023، 27 درصد از کل جمعیت ایالات متحده از توییتر استفاده کرده‌اند. در سال 2024، 19٪ از کل جمعیت ایالات متحده از X استفاده می کنند که 30٪ کاهش یافته است.

به نظر می رسد حرکت ماسک به تلویزیون بخشی از هدف او برای تبدیل X به یک برنامه جهانی است، مکانی که کاربران می توانند برای برآورده کردن نیازهای آنلاین خود به آنجا بروند.

روبین گفت: “من مطمئن هستم که تیم مهندسی او می تواند هر کاری که او می خواهد انجام دهد.” «سؤال کارکرد نیست. این X را به سرویسی برای عملکردهای چندگانه تبدیل می کند، همانطور که WeChat در چین است.

او ادامه داد: «این یک دستور بلند است. “در ایالات متحده، ما انواع مدیران فعلی را داریم که در چین نبودند، زیرا وی چت به شهرت رسید.”

“شما می توانید همه اجزا را در جای خود قرار دهید، اما چگونه می خواهید مردم را به پلتفرم جذب کنید؟” او درخواست کرد. “چگونه مردم را به این ارائه خدمات یکپارچه سوق می دهید؟”



منبع