اظهارات عمومی سام بنکمن-فرید، بنیانگذار FTX، چالشی برای وکلای او است.


Bankman-Fried در پست هایی در توییتر و گفتگو با خبرنگاران به دنبال توضیح در مورد انفجار FTX و تحقیر تنظیم کننده های دولتی بوده است. وکلای دادگستری گفتند که چنین اظهاراتی احتمالا زندگی را برای وکلای مدافعی که به دنبال مدیریت پیامدهای سقوط صرافی و انجام تحقیقات فدرال متعدد هستند، دشوارتر خواهد کرد.

وکلا تقریباً همیشه به مشتریان در دعاوی قضایی یا در مواجهه با تحقیقات دولتی توصیه می کنند که در مورد مسائل مربوط به پرونده صحبت نکنند. چنین اظهاراتی می تواند در دادگاه به مدرک تبدیل شود و دفاعی که به دقت طراحی شده را تضعیف کند. به گفته کارشناسان، رسانه های اجتماعی برای مشتریانی که دارای پلتفرم های عمومی بزرگ هستند، سعی در دفاع از خود را آسان تر کرده است.

این ضرب‌المثل قدیمی وجود دارد که می‌گوید وکیلی که از خودش وکالت می‌کند، برای موکلش احمق است. برعکس آن هم درست است. جاستین دانیلویتز، وکیل مدافع یقه سفید در شرکت حقوقی Saul Ewing Arnstein & Lehr، می‌گوید: فردی که مورد تحقیق قرار می‌گیرد و سعی می‌کند در دادگاه افکار عمومی از خود دفاع کند، یک وکیل احمق است.

© تامسون رویترز 2022

کنترل داستان

فلومنبام در بیانیه ای به رویترز گفت: “ما چند روز پیش پس از تشکیل پرونده ورشکستگی FTX به آقای بانکمن-فرید اطلاع دادیم که درگیری هایی به وجود آمده است که ما را از نمایندگی او منع کرده است.”

فلومنباوم از توضیح درگیری ها خودداری کرد. فلومنباوم که زمانی وکیل مایکل میلکن، سرمایه دار محکوم شده بود، در حال حاضر از کریستین لارسن، بنیانگذار و رئیس شرکت پرداخت و مبادله ارزهای دیجیتال Ripple Labs Inc، در یک شکایت بزرگ که توسط SEC تنظیم شده است، دفاع می کند. شرکت حقوقی او نماینده بسیاری از مشتریان دیگر صنعت مالی است.

به گفته کارشناسان حقوقی، سام بنکمن-فرید، بنیانگذار FTX، که با چالش های حقوقی فزاینده ای بر سر سقوط صرافی ارزهای دیجیتال خود مواجه است، ممکن است با صحبت های علنی در روزهای اخیر به دفاع خود آسیب رسانده باشد.

اظهارات Bankman-Fried قبلاً در روند ورشکستگی FTX در ایالات متحده ذکر شده است. وکلای صرافی روز پنجشنبه در اسناد دادگاه گفتند که او با “توئیت بی وقفه و مخل” خود تلاش های آنها را تضعیف می کند.

نه جوزف و نه میلز به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

حداقل یک وکیل به نام مارتین فلومنبام از شرکت حقوقی Paul, Weiss, Rifkind, Wharton & Garrison قبلاً راه خود را از Bankman-Fried جدا کرده است، اگرچه وکیل اظهارات جنجالی این کارآفرین 30 ساله را مقصر نمی داند.

جوزف، رئیس سابق کالج آمریکایی وکلای محاکمه است که در مورد قانون کتک کاری و قوانین شواهد نوشته است. میلز در حقوق کیفری و جرایم یقه سفید تخصص دارد.

پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

او با پیوستن به گروهی که شامل ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و توییتر، مارتین شکرلی، مدیر اجرایی سابق داروسازی و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، می‌شود، به جدیدترین چهره برجسته‌ای تبدیل شده است که علی‌رغم اینکه با بررسی‌های جدی قانونی به صحبت‌های عمومی ادامه می‌دهد.

استفان گیلرز، استاد حقوق در دانشگاه نیویورک و کارشناس اخلاق حقوقی، می گوید: «سوال اساسی این است که چه کسی داستان را کنترل می کند. از دیدگاه وکیل، زمانی که او استخدام می شود، این وکیل است که تا جایی که مصرف عمومی می شود، داستان را کنترل می کند.

منابع به رویترز گفتند FTX اکنون با تحقیقات وزارت دادگستری، کمیسیون بورس و اوراق بهادار و کمیسیون معاملات آتی کالا مواجه است. روز سه‌شنبه، گروهی از سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال علیه بانکمن-فرید و دیگرانی که FTX را تبلیغ می‌کردند، شکایتی دسته‌بندی کردند.

بنکمن-فرید، که این هفته به سؤالات تیم حقوقی خود پاسخ نداد، گریگوری جوزف، وکیل دفاع جنایی در شرکت حقوقی جوزف هیج آرونسون در نیویورک، و استاد حقوق دانشگاه استنفورد، دیوید میلز را به عنوان اعضای تیم حقوقی خود استخدام کرده است. بر اساس گزارش سمافور هر دو والدین بنکمن-فرید در هیئت علمی دانشکده حقوق استنفورد هستند.

در گفتگو با خبرنگار Vox که این هفته منتشر شد، Bankman-Fried سقوط FTX را تا حدی به دلیل “حسابداری نامرتب” معرفی کرد، از تصمیم خود برای تشکیل پرونده ورشکستگی ابراز پشیمانی کرد و تنظیم کننده های ایالات متحده را با عبارات توهین آمیز تحقیر کرد. او بعداً گفت که قصد ندارد این گفتگو علنی شود.