ایلان ماسک اخراج کارکنان خود را در توییتر آغاز می کند، نزدیک به نیمی از 7500 کارگر ممکن است شغل خود را از دست بدهند

در حالی که هنوز مشخص نیست تعداد دقیق اخراج‌ها چقدر خواهد بود، تخمین زده می‌شود که «به نظر می‌رسد حدود نیمی از کارگران توییتر شغل خود را از دست می‌دهند». ماسک اعلام کرده است که قصد دارد تغییرات شدیدی را در توییتر و در توییتر ایجاد کند، از جمله دریافت 8 دلار (تقریبا 660 روپیه) در ماه برای تیک آبی رنگ در مقابل نام کاربری که هویت فرد یا شرکت را در پلتفرم رسانه اجتماعی تأیید می کند.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، کارکنان توییتر در ایمیلی مطلع شدند که اخراج‌ها قرار است آغاز شود و «به کارگران دستور داده شد که به خانه‌های خود بروند و روز جمعه با ادامه کاهش‌ها به دفاتر بازنگردند». بر اساس این گزارش، در این ایمیل آمده است: «در تلاش برای قرار دادن توییتر در مسیری سالم، روند دشوار کاهش نیروی کار جهانی خود را طی خواهیم کرد. ما می دانیم که این روی تعدادی از افرادی که کمک های ارزشمندی به توییتر کرده اند تأثیر می گذارد، اما متأسفانه این اقدام برای اطمینان از موفقیت شرکت در حرکت رو به جلو ضروری است.» در این گزارش افزوده شد که کارمندان به پیام Slack توجه کردند که پیشنهاد می‌کرد «3738 نفر» می‌توانند اخراج شوند و همچنان می‌توان تغییراتی در لیست اعمال کرد.

یک هفته پس از اینکه ایلان ماسک، کارآفرین میلیاردر، توییتر را تصاحب کرد، انتظار می‌رود اخراج کارکنان این شرکت رسانه‌های اجتماعی در روز جمعه آغاز شود و به نظر می‌رسد حدود نیمی از ۷۵۰۰ کارگر توییتر شغل خود را از دست می‌دهند. نیویورک تایمز، با استناد به ایمیلی در سراسر شرکت، گزارش داد که ماسک دقیقا یک هفته پس از تکمیل خرید 44 میلیارد دلاری (تقریباً 362300 کرور) شرکت رسانه های اجتماعی، «از روز جمعه اخراج کارمندان توییتر را آغاز خواهد کرد». و پاراگ آگراوال، مدیر اجرایی، ویجایا گاد، مدیر امور مالی، ند سگال و مشاور عمومی شان ادجت را برکنار کردند.

در این گزارش آمده است که شایعات اخراج کارکنان در توییتر مدتی است که به گوش می رسد و پس از خرید ماسک، از مدیران توییتر خواسته شد تا “لیست هایی از کارمندان با عملکرد بالا و پایین را تهیه کنند که احتمالاً به کاهش مشاغل توجه می کنند.”

پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

در این گزارش آمده است که پیش از اخراج های قریب الوقوع، برخی از کارمندان “راهنمای اخراج” را با نکاتی در مورد نظارت شرکتی و حقوق استخدام منتشر کردند. یکی از کارگران که نرم افزاری برای کمک به همکارانش در دانلود ایمیل ها و اسناد مهم ایجاد کرده بود، بعداً اخراج شد.

“روزهای استراحت” توییتر، که روزهای ماهانه ای است که کارمندان می توانند برای استراحت و شارژ مجدد استفاده کنند، از تقویم آنها حذف شد.

این گزارش می افزاید که طبق شرایط قراردادش با خریدار توییتر، ماسک موافقت کرد که حقوق و مزایای کارکنان را برای یک سال ثابت نگه دارد. گزارش NYT می‌گوید: «کارمندان توییتر معمولاً حداقل دو ماه حقوق و ارزش نقدی سهامی که قرار بود ظرف سه ماه از تاریخ اخراج دریافت کنند، پرداخت می‌شوند.


اپل این هفته آی‌پد پرو (2022) و آی‌پد (2022) را در کنار تلویزیون اپل جدید عرضه کرد. ما آخرین محصولات این شرکت را به همراه بررسی آیفون 14 پرو در Orbital، پادکست Gadgets 360 مورد بحث قرار می دهیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.