تسلا 3.21 لک خودروهای آمریکایی را به دلیل مشکل چراغ عقب متناوب، نمایش پرونده عمومی فراخوان می کند

بر اساس داده های NHTSA، تسلا 19 کمپین فراخوان در ایالات متحده در سال 2022 را گزارش کرده است که بیش از 3.7 میلیون خودرو شامل چهار بار تماس در ماه نوامبر را پوشش می دهد.

در پرونده ای که روز شنبه به اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) منتشر شد، سازنده خودروهای الکتریکی گفت که فراخوان مربوط به چراغ عقب برخی از خودروهای مدل 3 2023 و مدل Y 2020-2023 را پوشش می دهد.

این آژانس هفته گذشته گفت: “NHTSA این خرابی ها را بررسی کرده و پیگیری های مناسبی را انجام می دهد. NHTSA از بسیاری از منابع داده در فرآیندهای اجرایی خود استفاده می کند.”

رگولاتور در ژوئن 2021 دستوری صادر کرد که از خودروسازان و شرکت‌های فناوری می‌خواست فوراً تمام تصادف‌های مربوط به سیستم‌های کمک راننده پیشرفته (ADAS) و وسایل نقلیه مجهز به سیستم‌های رانندگی خودکار آزمایش‌شده در جاده‌های عمومی را گزارش کنند. رگولاتور ایمنی روز سه شنبه گفت که از داده های ارائه شده توسط خودروسازان تحت سفارش سال 2021 خود به عنوان بخشی از تحقیقات خود استفاده می کند.

این بررسی نشان داد که در موارد نادری ممکن است چراغ ها به طور متناوب به دلیل یک ناهنجاری کار نکنند که ممکن است باعث تشخیص اشتباه خطا در طی فرآیند بیدار شدن خودرو شود. تسلا گفت که سه گزارش گارانتی در مورد این مشکل دریافت کرده است.

© تامسون رویترز 2022


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

در همین حال، داده‌هایی که هفته گذشته توسط دولت ایالات متحده منتشر شد نشان داد، این شرکت به تنظیم‌کننده‌های ایمنی خودروی ایالات متحده گفت که گزارش‌هایی مبنی بر دو تصادف مرگبار جدید در خودروهای مدل 3 مرتبط با سیستم‌های کمک راننده پیشرفته در ماه منتهی به 15 اکتبر دارد. NHTSA در ماه ژوئن شروع به انتشار داده های ارائه شده توسط خودروسازان در مورد گزارش های تصادفات مرتبط با سیستم های کمک راننده مانند Autopilot تسلا کرد.

تسلا بیش از 321000 وسیله نقلیه را در ایالات متحده فراخوان می کند زیرا ممکن است چراغ های عقب به طور متناوب روشن نشوند. این خبر به دنبال فراخوانی نزدیک به 30000 خودروی مدل X در ایالات متحده در روز جمعه توسط این شرکت به دلیل مشکلی که ممکن است باعث شود کیسه هوای سرنشین جلو به درستی باز شود، منتشر شد که باعث شد سهام آن تقریباً 3 درصد کاهش یابد و به پایین‌ترین حد در دو سال گذشته برسد.

تسلا مستقر در تگزاس اعلام کرد که به‌روزرسانی هوایی را برای اصلاح مشکل چراغ‌های عقب به کار خواهد گرفت و گفت که هیچ گزارشی مبنی بر تصادف یا جراحت مرتبط با فراخوان ندارد.

این شرکت گفت که این فراخوان به دنبال شکایات مشتریانی بود که در اواخر اکتبر از آن مطلع شد، عمدتاً از بازارهای خارجی، مبنی بر اینکه چراغ‌های عقب خودرو روشن نمی‌شوند.