جدیدترین FakeCatcher ردیاب Deepfake اینتل برای تجزیه و تحلیل جریان خون ظریف در ویدیوها: جزئیات


FakeCatcher، یک ردیاب بلادرنگ دیپ فیک، توسط اینتل معرفی شده است. این شرکت ادعا کرده است که FakeCatcher دقت 96 درصدی را تولید می کند. انتظار می رود که آشکارساز دیپ فیک با تجزیه و تحلیل جریان خون ظریف در پیکسل های ویدئویی کار کند. با استفاده از سخت افزار و نرم افزار اینتل طراحی شده است. FakeCatcher بر روی یک سرور اجرا می شود در حالی که رابط از طریق یک پلت فرم مبتنی بر وب انجام می شود. ایلکه دمیر، دانشمند تحقیقاتی ارشد در آزمایشگاه های اینتل، به همراه اومور چیفتچی از دانشگاه ایالتی نیویورک در بینگهمتون برای توسعه آشکارساز همکاری کردند.

اینتل یک آشکارساز دیپ فیک بلادرنگ معرفی کرده و نام آن را FakeCatcher گذاشته است. همانطور که قبلا ذکر شد، انتظار می رود FakeCatcher با تجزیه و تحلیل جریان خون ظریف در پیکسل های ویدئویی، تقلبی ها را تشخیص دهد. این امر آن را از سایر آشکارسازهای دیپ‌فیک مبتنی بر یادگیری عمیق که به داده‌های خام نگاه می‌کنند تا نشانه‌هایی از عدم اصالت را بیابند و مشکل یک ویدیو را شناسایی کنند، متفاوت می‌کند.

وقتی قلب ما خون را پمپاژ می کند، رنگ رگ های ما تغییر می کند. این سیگنال‌های جریان خون از سراسر صورت جمع‌آوری می‌شوند و الگوریتم‌ها این سیگنال‌ها را به نقشه‌های فضایی و زمانی تبدیل می‌کنند. سپس، با استفاده از یادگیری عمیق، می‌توانیم فوراً واقعی یا جعلی بودن یک ویدیو را تشخیص دهیم.» این شرکت عملکرد FakeCatcher را در پست وبلاگ خود توضیح می‌دهد.

آشکارساز دیپ فیک توسط Demir و Ciftci طراحی شده است. دمیر در مورد موضوع دیپ فیک گفت: «ویدیوهای دیپ فیک اکنون همه جا هستند. احتمالا قبلاً آنها را دیده اید. ویدیوهایی از افراد مشهور که کارهایی را انجام می‌دهند یا می‌گویند که هرگز انجام نداده‌اند.»

FakeCatcher محصول کار هوش مصنوعی مسئولیت پذیر اینتل است. اینتل ادعا می کند که این آشکارساز می تواند ویدیوهای جعلی را با دقت 96 درصد بگیرد.

دیپ فیک از چند سال گذشته یک تهدید فزاینده بوده است. مطالعه ای که توسط Forrester Research در سال 2020 انجام شد، نشان داد که هزینه های ناشی از کلاهبرداری های عمیق از 250 میلیون دلار (تقریباً 2040 کرور) در آن سال فراتر خواهد رفت.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.

برای آخرین اخبار و بررسی‌های فنی، Gadgets 360 را دنبال کنید توییتر، فیس بوک و اخبار گوگل. برای آخرین ویدیوها در مورد ابزارها و فناوری، در کانال YouTube ما مشترک شوید.

Realme GT Neo 5، تلفن تاشو مقرون به صرفه، سایر موارد در دست توسعه: همه جزئیات

AIIMS دهلی از آوریل 2023 کاملاً دیجیتال می شود. کارت های هوشمند، پرداخت های UPI را می پذیرد

ویدیوی برگزیده روز

Lenovo Tab P11 Pro: ضربه بزنید یا خانم؟





منبع