خدمات مخابراتی 5G در اول اکتبر توسط نخست وزیر نارندرا مودی راه اندازی می شود


نخست وزیر نارندرا مودی روز شنبه خدمات تلفن 5G را راه اندازی خواهد کرد و عصر اینترنت پرسرعت در تلفن های همراه را آغاز خواهد کرد.

طبق یک انتشار رسمی، 5G توسط نخست وزیر در شهرهای منتخب در روز شنبه راه اندازی می شود و طی چند سال آینده به تدریج کل کشور را پوشش خواهد داد.

تخمین زده می شود که تأثیر اقتصادی انباشته 5G بر هند تا سال 2035 به 450 میلیارد دلار (نزدیک به 3661200 کرور) برسد.

انتظار می‌رود نسل پنجم یا سرویس 5G که قادر به پشتیبانی از اینترنت پرسرعت باشد، فرصت‌های اقتصادی و مزایای اجتماعی جدیدی را آزاد کند و به عنوان یک نیروی تحول‌آفرین برای جامعه هند عمل کند.

سه اپراتور بزرگ مخابراتی کشور هر کدام یک مورد استفاده را در مقابل نخست وزیر به نمایش خواهند گذاشت تا پتانسیل فناوری 5G در هند را نشان دهند.

میلیاردر Mukesh Ambani’s Reliance Jio یک معلم از مدرسه ای در بمبئی را با دانش آموزان در سه مکان مختلف در ماهاراشترا، گجرات و اودیشا متصل می کند.

به گفته منابع رسمی، این نشان می دهد که چگونه 5G آموزش را با نزدیک کردن معلمان به دانش آموزان تسهیل می کند و فاصله فیزیکی بین آنها را از بین می برد. قدرت واقعیت افزوده (AR) روی صفحه نمایش و نحوه استفاده از آن برای آموزش کودکان در سراسر کشور، از راه دور، بدون نیاز به دستگاه AR را نشان خواهد داد.

در دمو ایرتل، دختری از اوتار پرادش شاهد یک تجربه آموزشی پر جنب و جوش و همه جانبه برای یادگیری در مورد منظومه شمسی با کمک واقعیت مجازی و واقعیت افزوده خواهد بود. این دختر با ظاهر شدن روی دیاها از طریق هولوگرام، تجربه یادگیری خود را با نخست وزیر به اشتراک می گذارد.

مورد آزمایشی Vodafone Idea ایمنی کارگران یک تونل در حال ساخت متروی دهلی را از طریق ایجاد یک «دوقلو دیجیتالی» از تونل بر روی دیاس نشان خواهد داد. دوقلو دیجیتال به دادن هشدارهای ایمنی به کارگران در زمان واقعی از یک مکان راه دور کمک می کند.

مودی با استفاده از واقعیت مجازی و هوش مصنوعی، یک نسخه نمایشی زنده از دیاها برای نظارت بر کار در زمان واقعی خواهد گرفت.

نخست وزیر، نارندرا مودی، خدمات 5G را در 1 اکتبر 2022 در هند راه اندازی خواهد کرد و همچنین ششمین نسخه کنگره موبایل هند 2022 را که از 1 تا 4 اکتبر 2022 در پراگاتی میدان، دهلی نو برگزار می شود، افتتاح خواهد کرد. اضافه.

موارد استفاده مختلفی که در مقابل نخست وزیر در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می شود شامل کشاورزی دقیق مبتنی بر پهپاد، روترهای با امنیت بالا و پلت فرم های تشخیص تهدید سایبری مبتنی بر هوش مصنوعی، خودروهای هدایت شونده خودکار، آمبولانس های هوشمند، واقعیت افزوده/واقعیت مجازی/ ترکیب واقعیت در آموزش و توسعه مهارت، سیستم نظارت بر فاضلاب، برنامه هوشمند کشاورزی و تشخیص سلامت و غیره.

5G سرعتی چند برابر سریعتر از 4G ارائه می دهد، از اتصال بدون تاخیر پشتیبانی می کند و می تواند میلیاردها دستگاه متصل را قادر سازد تا داده ها را در زمان واقعی به اشتراک بگذارند.

این به ارائه پوشش یکپارچه، سرعت داده بالا، تاخیر کم و ارتباطات بسیار قابل اعتماد کمک می کند. همچنین باعث افزایش بهره وری انرژی، بهره وری طیف و کارایی شبکه خواهد شد.

فناوری 5G به اتصال میلیاردها دستگاه اینترنت اشیا کمک می‌کند، خدمات ویدیویی با کیفیت بالاتر همراه با تحرک با سرعت بالا، ارائه خدمات حیاتی مانند جراحی از راه دور و اتومبیل‌های خودران و غیره را ممکن می‌سازد.

این به پایش بلادرنگ بلایا، کشاورزی دقیق، به حداقل رساندن نقش انسان در عملیات صنعتی خطرناک مانند معادن عمیق، فعالیت‌های دریایی و غیره کمک می‌کند. موارد استفاده متفاوت در یک شبکه

علاوه بر برق رسانی به اتصالات با تأخیر بسیار کم، که امکان دانلود ویدیو یا فیلم با کیفیت بالا را در چند ثانیه در یک دستگاه تلفن همراه فراهم می کند (حتی در مناطق شلوغ)، 5G می تواند راه حل هایی مانند سلامت الکترونیک، وسایل نقلیه متصل و موارد دیگر را فعال کند. -تجربه‌های واقعیت افزوده و فراوجهی همهجانبه، موارد استفاده نجات‌دهنده، و بازی‌های ابری موبایل پیشرفته، از جمله.

5G می‌تواند فرصت‌های اقتصادی جدید و مزایای اجتماعی را آزاد کند و به آن پتانسیل تبدیل شدن به یک نیروی دگرگون‌کننده برای جامعه هند را می‌دهد. این به کشور کمک می‌کند تا از موانع سنتی توسعه عبور کند، نوآوری‌ها توسط استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های تجاری را تحریک کند و همچنین «هند دیجیتالی» را پیش ببرد. در بیانیه رسمی آمده است.

راه اندازی خدمات 5G در هند، دومین بازار بزرگ گوشی های هوشمند جهان پس از چین، به دنبال سال ها آماده سازی شدید انجام می شود.

بزرگ‌ترین حراج طیف مخابرات هند که اخیراً برگزار شد، یک رکورد روپیه دریافت کرد. 1.5 لک کرور پیشنهاد، با جیو موکش آمبانی که تقریباً نیمی از تمام امواج رادیویی فروخته شده با یک روپیه را به خود اختصاص داده است. پیشنهاد 88078 کرور.

شرکت Bharti Airtel، سرمایه دار مخابراتی Sunil Bharti Mittal، پیشنهاد موفقیت آمیزی به ارزش روپیه ارائه کرد. 43084 کرور، در حالی که Vodafone Idea طیف را به قیمت روپیه خریداری کرد. 18799 کرور

گروه گوتام آدانی که ورودش به حراج توسط برخی به عنوان نقطه عطف دیگری در رقابت با آمبانی عنوان شد، 500 میلیون تومان پرداخت کرد. 212 کرور برای 400 مگاهرتز. گروه آدانی طیفی را در باند 26 گیگاهرتز خریداری کرد که برای راه اندازی شبکه خصوصی برای ارتباط انتها به انتها مناسب است.

این حراج تقاضا برای یک اکوسیستم قوی 5G را جمع آوری کرد که می تواند موارد استفاده آن شامل IoT (اینترنت اشیا)، M2M (ارتباط ماشین به ماشین)، هوش مصنوعی (هوش مصنوعی)، محاسبات لبه و روباتیک را برآورده کند.

دپارتمان مخابرات قوانین حق راه (RoW) را در آگوست 2022 اصلاح کرده است که در آن هزینه‌های مجوز برای کابل‌گذاری و راه‌اندازی برج‌ها معقول شده و سقفی برای نرخ نصب سلول‌های کوچک 5G و کابل فیبر نوری تعیین شده است. روی مبلمان خیابانی

وزارت مخابرات یک بستر آزمایشی 5G را با کمک IITs، IISc Bengaluru و SAMEER برای توسعه فناوری در سال 2018 راه اندازی کرده است.

انتشار رسمی اعلام کرد: یک هکاتون 5G در سال 2020 برای ایجاد ایده‌پردازی و نمونه‌سازی موارد استفاده توسط استارت‌آپ‌ها آغاز شد و منجر به تولید محصولات نوآورانه شد.

یک کمیته بین‌وزارتی در مورد موارد استفاده از 5G از سال 2021 با هماهنگی 12 وزارتخانه مرکزی فعالیت می‌کند و امکان راه‌اندازی آزمایشگاه‌های مورد استفاده 5G را فراهم می‌کند. رایزنی هایی با صنعت انجام شده است تا اکوسیستم 5G بتواند گوشی ها را در دسترس قرار دهد.

C-DOT همچنین در حال توسعه یک شبکه دسترسی رادیویی 5G (RAN) با همکاری صنعت و استارت آپ های محلی است. قبلاً 4G Core را با همکاری TCS و Tejas Networks با موفقیت آزمایش کرده است.

“همه اینها به پاسخگویی به درخواست واضح نخست وزیر در مورد “جای آنوساندان” کمک می کند. همه این تلاش ها تغییر دهنده بازی برای اکوسیستم تولیدی و مخابراتی هند است که منجر به دسته های حامل درجه بندی سازمانی 5G داخلی و همچنین موارد استفاده موثر از 5G می شود.” انتشار گفت.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع