دولت تسهیلات DigiYatra را در 3 فرودگاه راه اندازی کرد. امنیت داده ها را وعده می دهد


دولت هند تسهیلات DigiYatra را در سه فرودگاه در سراسر کشور راه اندازی کرده است. با تسهیلات جدید، مسافران از این پس می توانند با استفاده از فناوری تشخیص چهره به ورودی بدون درز برای سفر خود در فرودگاه ها دسترسی داشته باشند. از اول دسامبر، تسهیلات DigiYatra در فرودگاه IGI در پایتخت ملی، فرودگاه بین‌المللی Kempegowda در بنگلور و فرودگاه بین‌المللی Lal Bahadur Shastri در بنارس در دسترس خواهد بود. این سرویس به زودی در چند فرودگاه دیگر در سال آینده ارائه خواهد شد.

وزیر هوانوردی غیرنظامی، جیوتیرادیتیا اسکیندیا، تسهیلات دیجی یاترا را در فرودگاه دهلی در 1 دسامبر راه اندازی کرد. همانطور که وزیر اعلام کرد، تسهیلات جدید ورود به سیستم ایمنی اطلاعات مسافران را تضمین می کند زیرا در قالب رمزگذاری شده ذخیره می شود.

در مرحله اولیه، این سرویس برای خطوط هوایی که در هواپیما هستند ارائه خواهد شد. مسافرانی که پروازهای داخلی دارند می توانند از این تسهیلات در فرودگاه های دهلی، بنگلور و بنارس استفاده کنند. در حال حاضر، تنها سه شرکت هواپیمایی – Air India، Vistara و IndiGo – بخشی از DigiYatra هستند، در همین حال SpiceJet قصد دارد به زودی به این طرح بپیوندد.

در آگوست امسال، برنامه دیجی یاترا برای فرودگاه بین المللی حیدرآباد به مدت سه ماه اجرا شد. در همین حال، این تسهیلات در چهار فرودگاه دیگر – حیدرآباد، پونا، ویجایاوادا و کلکته – تا مارس سال آینده برنامه ریزی شده است.

در زمان آتی، خدمات به تمام فرودگاه های بزرگ کشور گسترش خواهد یافت. برای مسافرانی که پروازهای داخلی را انجام می دهند و مایل به چک-این از طریق فناوری جدید هستند، برنامه DigiYatra برای اندروید و همچنین iOS در دسترس است.

برای استفاده از این سرویس، مسافر باید مشخصات خود را در اپلیکیشن دیجی یاترا ثبت کند. این را می توان با استفاده از اعتبارسنجی مبتنی بر Aadhaar و تصویر مسافر انجام داد. بعداً، سوار شدن هواپیما اسکن می شود و به دنبال آن جزئیات حدود 24 ساعت قبل از زمان پرواز با فرودگاه به اشتراک گذاشته می شود. در گیت فرودگاه، مسافر می‌تواند با استفاده از بارکد روی کارت پرواز اسکن شده و تشخیص چهره، چک‌این کند.

با این حال، سایر فرآیندها از جمله بررسی امنیتی و ترخیص کالا طبق هنجارهای معمول انجام می شود.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.

برای آخرین اخبار و بررسی‌های فنی، Gadgets 360 را دنبال کنید توییتر، فیس بوک و اخبار گوگل. برای آخرین ویدیوها در مورد ابزارها و فناوری، در کانال YouTube ما مشترک شوید.

Vivo Y02 به زودی با رم واحد، نوع ذخیره سازی در هند راه اندازی می شود: گزارش

ویدیوی برگزیده روز

5 گزینه برتر توییتر که باید در نظر بگیرید





منبع