دو کوان بنیانگذار Terraform در مونته نگرو، کره جنوبی برای استرداد یک فراری رمزنگاری دستگیر شد.


پس از دستگیری بنیانگذار Terraform در مونته نگرو و متهم شدن به اتهامات کلاهبرداری در آمریکا، دادستان ها به خبرگزاری فرانسه گفتند که کره جنوبی به دنبال استرداد کارآفرین فراری رمزنگاری دو کوون است.

کوون با نام کامل کوون دو هیونگ به کلاهبرداری در مورد سقوط چشمگیر شرکتش Terraform Lab در سال گذشته متهم شده است که حدود 40 میلیارد دلار (تقریباً 3,31,166 کرور) از پول سرمایه گذاران را از بین برد و بازارهای ارزهای دیجیتال جهانی را تکان داد. .

وزارت کشور این کشور پنجشنبه اعلام کرد که این مرد 31 ساله در فرودگاه پودگوریتسا در مونته نگرو به دستور کره جنوبی دستگیر شده است.

اندکی پس از آن، ایالات متحده او را به هشت مورد متهم کرد، از جمله کلاهبرداری در اوراق بهادار و کلاهبرداری با سیم، که در پی شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده صورت گرفت.

در کره جنوبی، جایی که کوون به دلیل نقض قانون بازار سرمایه این کشور تحت تعقیب است، مقامات روز جمعه تایید کردند که به دنبال استرداد او خواهند بود.

کیم هی کیونگ، سخنگوی دفتر دادستانی ناحیه جنوبی سئول به خبرگزاری فرانسه گفت: “دادستان های کره جنوبی اقداماتی را برای بازگرداندن کوون دو هیونگ انجام خواهند داد. ما روی این روند کار می کنیم.”

طبق گزارش ها، کوون قبل از سقوط این شرکت در ماه می سال گذشته، از کره جنوبی به سنگاپور پرواز کرد.

در ماه سپتامبر، دادستان های سئول از اینترپل درخواست کردند که او را در لیست اعلان قرمز در 195 کشور عضو آژانس قرار دهد و همچنین پاسپورت او را باطل کرد.

اما سوالات در مورد محل اختفای او پس از اینکه نیروی پلیس سنگاپور اعلام کرد او در این کشور نیست تشدید شد.

مقامات مونته نگرو روز پنجشنبه گفتند که کوون از اسناد سفر جعلی از کاستاریکا در هنگام کنترل گذرنامه برای پرواز به دبی استفاده کرده است.

وزارت کشور مونته نگرو افزود: در بازرسی از چمدان های آنها اسناد مسافرتی از بلژیک و کره جنوبی نیز کشف شد، در حالی که بررسی های اینترپل نشان داد که اسناد بلژیکی جعلی هستند.

بسیاری از سرمایه‌گذاران پس‌انداز جان خود را از دست دادند، زمانی که کشتی‌های Kwon’s Luna و Terra وارد یک مارپیچ مرگ شدند و مقامات کره جنوبی تحقیقات جنایی متعددی را در مورد سقوط آغاز کرده‌اند.

آژانس پلیس ملی کره جنوبی اعلام کرد که با دادستان های این کشور در حالی که به دنبال استرداد کوون هستند، همکاری خواهد کرد.

جئونگ بئوم سوک، یکی از مقامات آژانس پلیس ملی، به خبرگزاری فرانسه گفت: به عنوان سازمانی که با اینترپل همکاری نزدیک دارد، ما فعالانه با دفتر دادستانی ناحیه جنوبی سئول همکاری خواهیم کرد.

ارزهای رمزپایه تحت نظارت فزاینده ای از سوی تنظیم کننده ها در سراسر جهان به دنبال یک رشته مناقشات اخیر، از جمله فروپاشی صرافی FTX قرار گرفته اند.

به گفته کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، کوون متهم به “سازمان دهی یک کلاهبرداری چند میلیارد دلاری از اوراق بهادار دارایی های رمزنگاری شده است.”


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع