دیوان عالی به مرکز دستور می دهد تا گزارش های وضعیت را در مورد اقدامات برای حذف محتوای توهین آمیز آنلاین ارائه کند

وکیل کل اضافی، آیشواریا بااتی، به هیئت دو قاضی – قاضی BR Gavai و Justice CT Ravikumar – اطمینان داد که گزارش وضعیت دولت آماده است. علاوه بر این، کمیته از ارائه دهندگان خدمات خواسته است که گزارش وضعیت را ثبت کنند.

در سال 2018، دادگاه عالی نگرانی‌هایی را درباره محتوای آنلاین صریح مطرح کرد و اعلام کرد که ممکن است مرکز دستورالعمل‌ها یا رویه‌های عملیاتی استاندارد (SoP) را برای حذف چنین ویدیوها و عکس‌هایی تنظیم کند. پیش از این، هم مرکز و هم غول‌های اینترنتی، از جمله گوگل، مایکروسافت و فیس‌بوک، طبق گزارش‌ها، با نیاز به حذف ویدیوهای نمایش محتوای مربوط به تجاوز جنسی، هرزه‌نگاری کودکان و مطالب اعتراض‌آمیز موافقت کردند.




منبع

در تلاش برای یادداشت برداری از اقدامات انجام شده تا کنون برای از بین بردن پخش فیلم و تصاویر به هرزه‌نگاری کودکان و تجاوز جنسی، دیوان عالی کشور روز دوشنبه گزارشی را از مرکز به نمایندگی از دولت و واسطه‌های اینترنتی درخواست کرده است. به گزارش PTI

بهاتی اضافه کرد که قوانین فناوری اطلاعات (رهنمودهای واسطه‌ای و کد اخلاقی رسانه‌های دیجیتال) 2021 ابلاغ شده است.

دادگاه عالی به دنبال گزارش وضعیت واسطه های اینترنتی و دولت در مورد اقداماتی است که تاکنون برای از بین بردن پخش هرزه نگاری کودکان، فیلم ها و تصاویر تجاوز جنسی انجام شده است. در همین راستا، عالی ترین دادگاه هند روز دوشنبه به دولت مهلت شش هفته ای برای تهیه و ارائه گزارش داده است. هدایت توسط یک نیمکت دو قاضی داده شد. دادگاه این موضوع را برای جلسه بعدی در 3 نوامبر تعیین کرده است.