رئیس ISRO ‘مطمئن’ ماموریت هند به ماه Chandrayan-3 در ماه ژوئیه پرتاب خواهد شد.

“اعتماد تصمیم گیرندگان، نخست وزیر محترم ما نارندرا مودی و سایر کارگزاران کلیدی که آن را بررسی کردند تا ببینند ما کارهای لازم را انجام داده ایم. صورت فلکی ناوبری چیزی بسیار مهم برای کشور است تا یک صورت فلکی ناوبری منطقه ای داشته باشد. من می پذیرم. در این فرصت به شما بگویم که ما قصد داریم این سامانه ناویک را به نفع این ملت کاملاً کاربردی و عملیاتی کنیم.»

عملکرد اصلی ماژول پیشرانه این است که ماژول لندر را از تزریق خودروی پرتاب تا مدار قطبی دایره ای نهایی 100 کیلومتری ماه و جدا کردن ماژول لندر از ماژول پیشرانه حمل کند.

Chandrayaan مجموعه ای از برنامه های اکتشاف فضای ماه در حال انجام ISRO است. Chandrayaan-1، اولین کاوشگر ماه ISRO، در سال 09-2008 آب را در ماه یافت. چاندرایان-2 در جولای 2019 پرتاب شد و در آگوست 2019 با موفقیت در مدار قرار گرفت. با این حال، چند دقیقه فرودگر آن پس از قطع ارتباط با ایستگاه های زمینی، بر روی ماه فرود آمد.

سامنات افزود: “امروز ماهواره ناوبری NVS-01 دومین نسل از ماهواره های ناوبری با قابلیت های اضافی است که قبلاً در صورت فلکی ماهواره ای آورده ایم و سیگنال ها را ایمن تر می کنیم. باند فرکانسی غیرنظامی L-1 را ساختیم و همچنین معرفی کردیم. ساعت اتمی ما. و این یکی از پنج سری ماهواره با پیکربندی های جدید است که قرار است پرتاب شود. من می خواهم از همه کسانی که برای این ماهواره تلاش کردند و این ماموریت را به موفقیت بزرگی رساندند تشکر کنم.

در همین حال، ماموریت Chandraayan-3 از یک ماژول فرودگر بومی، یک ماژول پیشرانه و یک مریخ نورد با هدف توسعه و نمایش فناوری های جدید مورد نیاز برای ماموریت های سیاره ای بین سیاره ای تشکیل شده است.

پرتابگر شناسایی شده برای Chandrayaan-3 GSLV-Mk3 است که ماژول یکپارچه را در مدار پارکینگ بیضوی (EPO) به اندازه 170 در 36500 کیلومتر قرار می دهد.

وی از این واقعیت قدردانی کرد که این ماموریت پس از انجام اصلاحات پس از شکست در آخرین ماموریت انجام شد.

رئیس ISRO پس از آن صحبت می کرد که آژانس فضایی با موفقیت NVS-01، اولین نسل از سری ماهواره های نسل دوم را در مدار انتقال ژئوسنکرون قرار داد. وسیله نقلیه پرتاب ماهواره ژئوسنکرون، ماهواره ناوبری NVS-01 را از دومین سکوی پرتاب در مرکز فضایی ساتیش داوان (SDC SHAR) در سریهاریکوتا در آندرا پرادش مستقر کرد.

Chandrayaan-3 یک ماموریت بعدی برای Chandrayaan-2 برای نشان دادن قابلیت انتها به انتها در فرود ایمن و چرخش روی سطح ماه است.

“ما پرتاب بعدی GSLV را با یک ماهواره رصدی آب و هوا و آب و هوا به نام INSAT-3DS داریم که به زودی انجام می شود. و پس از آن، همان موشک قرار است NISR – ماهواره رادار آلرژیک مصنوعی ناسا هند را نیز بگیرد.” او اضافه کرد.


سامسونگ گلکسی A34 5G اخیرا توسط این شرکت در هند در کنار گوشی هوشمند گران قیمت Galaxy A54 5G راه اندازی شد. عملکرد این گوشی در برابر Nothing Phone 1 و iQoo Neo 7 چگونه است؟ ما در مورد این و موارد بیشتر در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

وی در ادامه گفت: ماهواره در حال حاضر در مدار انتقال ژئوسنکرون قرار دارد و از آنجا وظیفه قرار دادن صحیح آن در مدار بر عهده تیم ماهواره است.

سامنات رئیس ISRO در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: “من می خواهم به همه بابت نتیجه تبریک بگویم. ماهواره در مدار دقیق قرار گرفته است. به کل ISRO برای تحقق این ماموریت تبریک می گویم.”

S Somnath، رئیس سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO) روز دوشنبه گفت که Chandrayaan-3 – سومین نسخه از مأموریت هند به ماه – در ماه جولای به فضا پرتاب خواهد شد.

“این ماموریت GV-F12 پس از شکستی که در ماموریت F-10 رخ داد و در مرحله کرایوژنیک مشکلی وجود داشت و موتور برودتی نتوانست انجام شود، انجام شد. من بسیار خوشحالم که اصلاح و اصلاح در مرحله برودتی انجام شد. انجام شد و ما درس هایی را آموختیم تا مرحله برودتی خود را قابل اطمینان تر کنیم. من می خواهم به طور خاص به کل “کمیته تجزیه و تحلیل شکست” که این کار را انجام دادند و زندگی ما را بسیار بهتر کردند و همچنین برای سیستم رانش مایع تبریک بگویم.”

Somanath در صحبت با ANI گفت: “درس بسیار ساده است. از گذشته درس بگیرید و آنچه را که ممکن است با ظرفیت خود انجام دهید. ممکن است شکست ها اتفاق بیفتد. هزاران دلیل برای شکست یک موشک وجود دارد. حتی امروز، این ماموریت می تواند داشته باشد. اما ما باید کاری را که لازم است انجام دهیم.”

ماژول پیشرانه دارای بار محموله طیف قطب سنجی سیاره زمین قابل سکونت (SHAPE) برای مطالعه اندازه گیری های طیفی و متریک قطبی زمین از مدار ماه است.

این موشک توسط موشک LVM3 از مرکز SDSC SHAR در سریهاریکوتا پرتاب خواهد شد. به گفته ISRO، ماژول پیشرانه پیکربندی کاوشگر و مریخ نورد را تا 100 کیلومتری مدار ماه حمل خواهد کرد.

کاوشگر این قابلیت را دارد که در یک مکان مشخص ماه فرود بیاید و مریخ نورد را مستقر کند که در طول حرکت خود، تجزیه و تحلیل شیمیایی سطح ماه را در محل انجام می دهد. لندر و مریخ نورد دارای محموله های علمی برای انجام آزمایشات بر روی سطح ماه هستند.

با قدردانی از حمایت دولت، رئیس ISRO همچنین از مجوز راه اندازی GSLV با وجود شکست در آخرین تلاش تشکر کرد.

سومناث امروز در ماموریت ماه گفت: “من بسیار مطمئن هستم…”.

رئیس Somnath با اطلاع از ماموریت های آتی ISRO گفت: “در ماه های آینده، PSLV و همچنین GSLV Mark-3 را پرتاب خواهیم کرد. همچنین قرار است خودروی آزمایشی Gaganyan (ماموریت Man) را پرتاب کنیم. البته، راه‌اندازی PSLV و SSLV بیشتر نیز در خط است.

جدای از این، ماژول پیشرانه همچنین دارای یک محموله علمی به عنوان ارزش افزوده است که پس از جداسازی ماژول لندر عملیاتی خواهد شد.

در اوایل روز، Somnath رئیس ISRO به کل تیم ISRO پس از پرتاب موفقیت آمیز NVS-01 تبریک گفت.

طبق گزارش ISRO، سه هدف ماموریت Chandrayaan-3 عبارتند از: نشان دادن فرود ایمن و نرم بر روی سطح ماه. برای نشان دادن چرخیدن مریخ نورد روی ماه و انجام آزمایش های علمی درجا.