روتر وای فای Orbi RBE973 Netgear واقعاً خوب است

علیرغم همه چالش‌هایی که در چند سال گذشته پیرامون 5G وجود داشت، فناوری Wi-Fi برای حفظ ارتباط مردم ضروری است.

Wi-Fi 7 به طور بالقوه می تواند یک تغییر دهنده بازی در آینده باشد و سطوحی از سرعت، قابلیت اطمینان و کارایی را که قبلاً شنیده نشده بود ارائه می دهد.

تجربه 30 روزه من با روتر مش جدید Orbi RBE973، بسته سه‌گانه از سری 970، دلایلی را تأیید می‌کند که Wi-Fi 7 را بسیار هیجان‌انگیز می‌کند و اینکه چگونه می‌تواند نحوه اتصال و تعامل ما را کاملاً تغییر دهد.

Orbi RBE973، اولین کیت شبکه Wi-Fi 7 مش Netgear، من را به روشی شگفت زده کرد که بر اساس تجربیات قبلی با روترها پیش بینی نمی کردم – روترهای Wi-Fi 6 و 6E قبلی و بسیار مورد توجه Orbi.

روتر Orbi RBE973 و دو گره مش با ویژگی هایی مانند یکپارچه سازی 6 گیگاهرتز، کانال های داده فوق عریض، طراحی چهار باند، و عملیات QAM 4K، جدیدترین فناوری LAN بی سیم را ارائه می دهد. این شرکت همچنین واحدهای تکی و دو بسته را به فروش می‌رساند، اگرچه قیمت‌گذاری برای افراد بدجنس نیست (در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد).

شبکه‌سازی پرسرعت که به ۲ گیگابیت در ثانیه نزدیک می‌شود، نتیجه آن است. در واقع، سرعت انتقال داده بسیار سریع آن می تواند اترنت سیمی گیگابیتی سنتی را کند به نظر برساند و آن را برای کاربرانی که اتصالات اینترنتی سریع دارند ایده آل کند.

کیت مش Orbi RBE973 بهترین گزینه برای خانه‌های کوچک یا متوسط ​​است، زیرا علیرغم اینکه در فاصله نزدیک سریع‌ترین است، در فواصل زیاد عقب می‌ماند که ناامیدکننده است.

از نظر سیاست پشتیبانی گسترده 90 روزه و ضمانت یک ساله نت گیر، متوسط ​​است. با توجه به اینکه یک بسته سه تایی Orbi RBE973 2300 دلار قیمت دارد که به طور چشمگیری بالاتر از گران ترین روتر Wi-Fi 7 موجود در بازار است، این قیمت می تواند به عنوان سرقت بزرگراه تلقی شود.

مشخصات برجسته روتر Orbi RBE973

معماری چهار باند Orbi RBE973 به آن اجازه می دهد 16 جریان داده جداگانه را با جریان داده 4×4 منتقل کند. 12 آنتن همسانگرد تقویت‌شده آن، الگوی انتقال کروی آن را تولید می‌کنند که دارای برد مساوی در همه جهات است. ارتباطات خانواده RBE970 از ماهواره ها به روتر میزبان از طریق یک کانال بک هال بی سیم اختصاصی 5 گیگاهرتز انجام می شود.

روتر در صورت لزوم جریان را با استفاده از باندهای 6 گیگاهرتز بهینه می کند. با این حال، یک نکته وجود دارد: backhaul 6 گیگاهرتزی می تواند با استفاده از مکانیزم تحویل داده اختصاصی 240 مگاهرتز به جای کانال های داده پیش بینی شده 160 مگاهرتز، داده های بیشتری را در خود جای دهد.

روتر Orbi RBE973 نمای جلو و عقب

سری Orbi RBE970 می تواند از یک اتصال سیمی 10 گیگابیت بر ثانیه برای backhaul با استفاده از کابل Cat 6 یا بالاتر برای عملکرد بهینه استفاده کند. (عکس از نویسنده)


از جنبه منفی، Orbi RBE973 خود هیچ ارتباطی با مانع اصلی مانع از Wi-Fi 7 ندارد. واقعیت این است که هنوز گزینه های کمی برای سخت افزار مشتری وجود دارد که می تواند از امکانات عملکرد ارائه شده توسط Wi-Fi جدید استفاده کند. مشخصات.

در طول دوره سه هفته‌ای مطالعه‌ام، از OnePlus 11 استفاده کردم که توسط Netgear در اختیارم قرار گرفت، و در حالی که سرعت کمی داشت، با تجهیزات Wi-Fi 7 به خوبی کار می‌کرد.

متأسفانه، نوت‌بوک‌های Wi-Fi 7 ممکن است تا اواخر سال 2024 در دسترس نباشند، زمانی که تولیدکنندگان اصلی رایانه‌های شخصی لپ‌تاپ‌های خود را برای تعطیلات به‌روزرسانی کنند.

Orbi RBE973 در فاصله 15 فوتی در دنیای واقعی به همان اندازه قابل توجه بود. داده ها باید با این کار تشویق شوند.

مقایسه عملکرد وای فای

برای مقایسه و نشان دادن سازگاری با Wi-Fi 6E، آیفون 15 پرو مکس من 15 فوت از روتر Orbi RBE973 فاصله داشت و 1.5476 گیگابیت بر ثانیه داده دریافت می کرد. اگرچه این یک گام به عقب است، اما با توجه به اینکه سخت افزار یک نسل از Wi-Fi 7 عقب تر است، نتیجه هنوز هیجان انگیز است. برای سال گذشته:

برد کوتاه (5 فوت) برد بلند (30 فوت)
توان خروجی روتر
باند 5 گیگاهرتز
توان عملیاتی ماهواره
باند 5 گیگاهرتز
توان خروجی روتر
باند 5 گیگاهرتز
توان عملیاتی ماهواره
باند 5 گیگاهرتز
Netgear Orbi
RBE973S
(وای فای 7)
974 مگابیت بر ثانیه 1052 مگابیت بر ثانیه 2225 مگابیت بر ثانیه 1453 مگابیت بر ثانیه
Netgear Orbi
RBE 960E
(Wi-Fi 6E)
902 مگابیت بر ثانیه 751 مگابیت بر ثانیه 1100 مگابیت بر ثانیه 890 مگابیت بر ثانیه

تست اشباع شبکه غیررسمی من، که در آن فید اخبار CNN را بر روی iPad Pro پخش می‌کردم، فیلم‌ها را در MacBook Pro جدیدم پخش می‌کردم و چندین فیلم Netflix را روی لپ‌تاپ Dell XPS پخش می‌کردم، مشکلی نداشت. این یک تست استرس نسبتاً طاقت فرسا است، اما صدا یا تصویر هیچ سکسکه یا ثابتی نداشت.

گرما در دستگاه های Orbi RBRE973 هرگز از 94 درجه فارنهایت بالاتر نرفت. با این حال، آنها در لمس گرما احساس می کردند. هیچ گزینه ای برای صرفه جویی در مصرف انرژی وجود ندارد. روتر میزبان در حین کار حدود 20 وات مصرف می کند، در حالی که گره های ماهواره ای هر کدام تقریباً 11 وات مصرف می کنند.

با فرض اینکه میانگین ملی ایالات متحده 16 سنت برای هر کیلووات ساعت برای برق بپردازید، این به یک قبض برق سالانه 60 دلار می رسد. بسته به جایی که در آن زندگی می کنید، 60 دلار قیمت متوسطی برای چنین روتری با عملکرد خوب است.

افکار نهایی

RBE973 جدید Orbi اولین روتری است که من از آن استفاده کرده‌ام که به وعده ارائه عملکرد بی‌سیم مانند اتصال نزدیک شده و در برخی موارد محقق شده است.

Netgear نشان می‌دهد که سیستم توری جدید Orbi 970 (سه بسته) از 200 دستگاه متصل پشتیبانی می‌کند – به نظر من، عددی غیرقابل تصور، حتی برای سرسخت‌ترین متخصصان مصرف‌کننده – و 10000 فوت مربع را پوشش می‌دهد که 10 درصد بیشتر از سری 960 است.


برای افزایش پوشش می توان ماهواره ها را نصب کرد. هر ماهواره الحاقی Orbi 970 تا 3300 فوت مربع را پوشش می دهد و دارای یک اتصال اترنت 10 گیگابایتی و دو اتصال اترنت 2.5 گیگابایتی برای باز کردن عملکرد و قابلیت اطمینان بیشتر در دستگاه های متصل بیشتر است و Wi-Fi چند گیگ واقعی را ممکن می کند. با این حال، اکثر مصرف کنندگان از آن استفاده نمی کنند.

با این حال، در این مثال، این به من امیدواری می دهد که حداکثر عملکردی که پروتکل Wi-Fi 7 می تواند داشته باشد، ارزش انتظار را دارد و سریع ترین کیت مش موجود در بازار در حال حاضر Orbi RBE973 Netgear است.

علاوه بر پشتیبانی از مدولاسیون 4K QAM، انتقال 6 گیگاهرتز و کانال های داده 320 مگاهرتز، از این رویکردهای جدید برای انتقال داده های بیشتر نیز بهره می برد. این اولین باری است که از سد 2 گیگابیت بر ثانیه، معادل بی سیم قرار دادن یک انسان در ماه، عبور می کند.

Orbi RBE973: خوراکی های کلیدی

  • عملکرد انقلابی به سرعت های بی سیم نزدیک به اتصال می رسد
  • پوشش گسترده از 200 دستگاه پشتیبانی می کند و 10000 فوت مربع را پوشش می دهد
  • اتصال پیشرفته با قابلیت های Wi-Fi چند گیگ از طریق ماهواره های اضافی
  • پیشرفت در سرعت: برای اولین بار به بیش از 2 گیگابیت در ثانیه، تعیین یک معیار جدید در فناوری بی سیم
  • امنیت عالی تحت الشعاع دوره گارانتی محدود و پشتیبانی فنی، با توجه به هزینه بالای محصول
  • مورد استفاده ایده آل: فضاهای نشیمن کوچک تا متوسط ​​و دفاتر خانگی با وجود پتانسیل پوشش گسترده
  • قیمت گذاری برتر: هزینه بالا اما عملکرد بی نظیر برای کسانی که سرمایه گذاری می کنند

با توجه به این موضوع، Orbi RBE973 طیف وسیعی از ورودی‌ها را ارائه می‌کند، به‌ویژه برای کسانی که اتصال داده سریع دارند. اگرچه لایه امنیتی Armor آن یکی از بهترین لایه‌ها برای ایمن نگه‌داشتن شبکه در دنیایی است که بدافزارها بیداد می‌کنند، گارانتی و مدت پشتیبانی این شرکت – به‌ویژه با توجه به قیمت مشابه پورشه – بسیار ناامیدکننده است و فقط پوشش گارانتی دارد. یک سال طول می کشد.

اگرچه به دور از بی عیب و نقص بودن، عملکرد برد کوتاه آن در همان اتاق یا فقط در مجاورت، شگفت‌انگیز است.

کاربران خانگی در خانه‌هایی با اندازه متوسط ​​معمولاً لپ‌تاپ‌ها، تلفن‌های هوشمند یا تبلت‌های خود را در فاصله 20 فوتی روتر یا ماهواره‌های الحاقی کار می‌کنند، به طوری که برای اکثر مردم نباید یک نمایشگر باشد. بنابراین، برای یک خانه یا آپارتمان با اندازه متوسط ​​مناسب‌تر است تا یک خانه بزرگ، اگرچه ماهواره‌های Orbi از نظر فنی 10000 فوت مربع را پوشش می‌دهند.

قیمت 2300 دلاری Orbi RBE973 بی‌وقفه بالاست، اما اگر بتوانید آن را تغییر دهید، ناامید نخواهید شد.

منبع