شیائومی محصولات صوتی بی‌سیم را در هند تولید می‌کند و جهش 50 درصدی در تولید قطعات محلی را هدف قرار می‌دهد.

© تامسون رویترز 2023


شیائومی گوشی هوشمند پرچمدار خود با محوریت دوربین شیائومی 13 اولترا را عرضه کرد، در حالی که اپل اولین فروشگاه خود را در این هفته در هند افتتاح کرد. ما درباره این پیشرفت‌ها و همچنین گزارش‌های دیگر در مورد شایعات مرتبط با گوشی‌های هوشمند و موارد دیگر در Orbital، پادکست Gadgets 360 صحبت می‌کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

در ماه مارس، گزارش شد که شیائومی پس از قضاوت نادرست از سلایق مصرف‌کنندگان در تلفن‌های همراه، در حال بازنگری استراتژی خود در هند است، اشتباهی پرهزینه که به سامسونگ الکترونیکس اجازه داد تا این شرکت چینی را به رتبه اول در دومین بازار بزرگ دنیا برای دستگاه‌ها برساند.

این فشار در حالی صورت می‌گیرد که سازنده گوشی‌های هوشمند با نام تجاری Redmi اخیراً در برابر رقیب کره جنوبی سامسونگ به عنوان برترین شرکت هندی گوشی‌های هوشمند شکست خورد.

دولت هند به عنوان بخشی از چشم انداز خود برای خوداتکایی کشور، شرکت های جهانی را به سرمایه گذاری در تولیدات محلی تحت فشار قرار داده است.

هفته گذشته، شیائومی کاهش 18.9 درصدی درآمد سه ماهه خود را گزارش کرد زیرا تقاضای مصرف کنندگان برای گوشی های هوشمند حتی با بهبود اقتصاد پس از همه گیری کووید-19 ضعیف بود.

هند که زمانی بازار برتر شیائومی در خارج از کشور بود، برای سازنده گوشی های هوشمند سود کمتری داشته است. مجموع فروش گوشی های هوشمند در تمام برندها در سه ماهه اول 20 درصد کاهش یافت و رقبایی مانند سامسونگ سهم شیائومی از بازار رو به کاهش را از دست داده اند. این شرکت قیمت چند مدل خود را در هند و چین به امید افزایش تقاضا کاهش داده است.

این شرکت روز دوشنبه اعلام کرد که بازوی هندی شیائومی از طریق همکاری با سازنده لوازم الکترونیکی Optiemus در تلاش برای بومی سازی بیشتر فعالیت های خود، تولید محصولات صوتی بی سیم در این کشور را آغاز خواهد کرد.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد که شیائومی هند اولین گجت صوتی محلی خود را در کارخانه Optiemus Electronics در ایالت شمالی اوتار پرادش خواهد ساخت و تاکید کرد که هدف آن افزایش 50 درصدی تولید قطعات داخلی تا سال 2025 است.

پس از اینکه چین در اواخر سال گذشته کنترل‌های همه‌گیر شدید خود را لغو کرد، اقتصاد این کشور بهبود یافته است اما مصرف‌کنندگان با احتیاط هزینه می‌کنند. بخش گوشی های هوشمند چین در این دوره به هیچ وجه بازگشتی نداشته است. شرکت تحقیقاتی Canalys در آوریل گزارش داد که کل فروش در چین در سه ماهه اول سال 2023 11 درصد کاهش یافته است. فروش شیائومی در این دوره 20 درصد کاهش یافت

این شرکت نگفته است که چه نوع محصول صوتی را در کارخانه هندی تولید خواهد کرد، اما “متعهد است که چنین همکاری های بیشتری را برای طیف وسیع تری از دسته بندی ها، در سراسر خط تولید ما ایجاد کند.”

شیائومی که بیشتر گوشی‌های هوشمند و تلویزیون‌هایی را که در هند به فروش می‌رساند به صورت محلی تولید می‌کند، نگفت چه زمانی تولید محصولات صوتی را آغاز خواهد کرد. این اسپیکر، گوش گیر، هدفون سیمی و بی سیم در هند می فروشد.

این اقدامات به سامسونگ کمک کرد تا رهبری بازار رقابتی تلفن‌های همراه هند را از شیائومی خارج کند، با داده‌های Counterpoint Research مستقر در هنگ کنگ که نشان می‌دهد این شرکت در سه ماهه آخر سال 2022 20 درصد سهم بازار را در مقایسه با 18 درصد شرکت چینی داشته است.

در حالی که شیائومی همچنان بر فروش تلفن های همراه زیر 500 میلیون تومان متمرکز بود. 10000 مصرف‌کننده هندی حاضر بودند برای مدل‌های زیباتر با ویژگی‌های غنی‌تر هزینه بپردازند. سامسونگ کره جنوبی محصولاتی را برای برآورده کردن این آرزوها روانه بازار کرد و طرح های مالی نوآورانه ای را ارائه کرد که آنها را برای اکثر افراد مقرون به صرفه کرد.