فاکسکان محدودیت‌های COVID-19 را در بزرگترین کارخانه آیفون در چین کاهش می‌دهد، به سیستم “حلقه بسته” پایان می‌دهد

فاکسکان، که دفتر مرکزی آن در شهر نیو تایپه، تایوان قرار دارد، تلاش کرده است تا نیروی کار خود را پس از تعطیلی گسترده در اواخر اکتبر بازسازی کند. پس از آن که یک اختلاف حقوقی باعث اعتراض کارگران شد که گفتند فاکسکان شرایط دستمزدهای پیشنهادی را برای جذب آنها به کارخانه تغییر داده است، شرکت در نهایت عذرخواهی کرد.

اقدامی که روز چهارشنبه اعلام شد حدود یک هفته پس از آن صورت گرفت که چین با وجود نشانه‌هایی که تعداد عفونت‌ها در حال افزایش است، کاهش محدودیت‌های سخت کووید-19 را آغاز کرد.

شرکت مونتاژ کننده آیفون های اپل اعلام کرده است که محدودیت های ناشی از COVID-19 را در بزرگترین کارخانه خود در چین کاهش می دهد که منجر به ترک کار هزاران کارگر و کاهش شدید تولید شد.

Foxconn Technology در بیانیه‌ای در یکی از حساب‌های رسمی رسانه‌های اجتماعی وی چت خود اعلام کرد که به سیستم موسوم به «حلقه بسته» در تأسیسات در ژنگژو، مرکز چین، پایان می‌دهد که کارگران را ملزم می‌کند در محل کار و خوابگاه‌های خود بمانند تا از این مشکل جلوگیری شود. گسترش عفونت های کروناویروس

دولت شی جین پینگ، رئیس جمهور چین هنوز رسماً متعهد به توقف انتقال ویروس است. اما آخرین اقدامات دولت حاکی از آن است که مقامات بدون قرنطینه یا تعطیلی مسافرت یا مشاغل، عفونت های بیشتری را تحمل خواهند کرد.

هزاران کارگر در کارخانه بزرگ در ژنگژو در اواخر اکتبر به دلیل شکایت از شرایط ناایمن کار – مانند کمبود مواد غذایی به دلیل بسته شدن کافه تریاها – و شیوع ویروس در کارخانه از کار خارج شدند.

این شرکت در اطلاعیه خود اعلام کرد که دیگر به کارگران غذای رایگان ارائه نخواهد کرد زیرا کافه تریاهای کارخانه بازگشایی خواهند شد. در عوض، هزینه‌های غذا طبق معمول از دستمزد کارمندان کسر می‌شود، هرچند کارگرانی که پس از مثبت شدن آزمایش ویروس باید قرنطینه شوند، همچنان وعده‌های غذایی رایگان دریافت خواهند کرد.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

به دنبال موجی از اعتراضات در سراسر کشور در ماه گذشته، بسیاری از محدودیت‌های «صفر کووید» برداشته شد. این بدان معناست که مردم دیگر نیازی به انجام آزمایشات مکرر COVID-19 برای سفر با وسایل نقلیه عمومی ندارند. در صورت مثبت بودن تست ویروس، در صورت داشتن علائم خفیف یا بدون علائم به جای فرستادن به یک مرکز قرنطینه، می توانند در خانه ایزوله شوند.

سه ماهه آخر سال معمولاً فصل شلوغی برای شرکت هایی مانند فاکسکان است زیرا آنها تولید خود را قبل از عجله تعطیلات پایان سال افزایش می دهند. اپل هشدار داده است که تحویل آیفون 14 به دلیل اختلالات تولید به تعویق خواهد افتاد.