فناوری Metaverse با پیکاپ اولیه قوی، پذیرش در مقیاس ممکن است یک دهه دیگر باشد: NASSCOM

طبق یک مطالعه مستقل توسط McKinsey and Company، 30 تا 40 درصد از CXO های مورد بررسی گزارش بازده نامشخص سرمایه گذاری ها و ابتکارات Metaverse خود را دارند.

متاورس با پیشرفت‌های اخیر فناوری جایگاهی پیشرو را به خود اختصاص داده است تا به طور بالقوه به تکامل بعدی اینترنت تبدیل شود.

در حالی که اصطلاح “Metaverse” نزدیک به دو دهه است که وجود داشته است، آواتار جدید اینترنتی شاهد توسعه شتابان ناشی از انقلاب فناوری، آمادگی مصرف کننده و ظهور بازاریابی مبتنی بر مصرف کننده بوده است.

“سرمایه گذاری های قابل توجه PE/VC و تعهدات قوی ادغام و اکتساب در نیمه اول سال 2022، به ارزش بیش از 120 میلیارد دلار (تقریبا 9,79,458 کرور) (بر اساس برآوردهای بین ژانویه تا 22 مه) اعلام شده است.” در بیانیه NASSCOM آمده است.

همچنین انتظار می‌رود که آینده همکاری‌های کاری و نیروی کار را «بازی‌سازی» کند. چندین ابتکار در حال انجام است، مانند تجسم مجدد یادگیری و توسعه با استفاده از مجموعه‌های آموزشی مبتنی بر واقعیت افزوده/واقعیت مجازی AR/VR (واقعیت افزوده/واقعیت مجازی) با مربیان مجازی، ایجاد جذب همه‌جانبه و حضور کارکنان با تعامل آواتار و شبکه‌سازی با کارکنان در نمایشگاه‌های کار و تخیل. دفاتر دوقلو دیجیتال برای همکاری ها و جلسات کارمندان.

شرکت‌ها شروع به پیاده‌سازی موارد استفاده متافورس در سراسر زنجیره ارزش کرده‌اند.

این گزارش به روندهای کلیدی در پذیرش، کاربردهای بالقوه Metaverse و فرصت هایی برای ارائه دهندگان خدمات برای ایفای نقش فعال در این توسعه می پردازد.

نظرسنجی انجام شده توسط McKinsey and Company نشان داد که 57 درصد CXO ها در سال 2022 ابتکارات Metaverse را در دست اجرا دارند، چه بلند مدت و چه کوتاه مدت.

به گفته این سازمان، مجموعه استعدادهای نوظهور در حوزه‌های هنرمندان سه بعدی/ فنی، طراحان حرکت، مهندسین گرافیک، مهندسین AR/VR و نرم‌افزار و غیره کلیدی برای دستیابی به قابلیت‌های متاورس در مقیاس در آینده خواهد بود.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

با این حال، پتانسیل این فناوری در مقیاس با عواملی مانند شفافیت در بازگشت سرمایه، آمادگی فناوری و استعداد و توانایی پرداختن به نگرانی‌های اجتماعی تعیین می‌شود.

روند بلوغ پذیرش Metaverse Enterprise مشابه روندهای هوش مصنوعی در سال 2017 است.

تا سال 2030، بخش‌هایی مانند خرده‌فروشی، تولید، رسانه، مراقبت‌های بهداشتی، مخابرات، خدمات حرفه‌ای و بانکداری احتمالاً محرک‌های اصلی هزینه‌های موارد استفاده سازمانی در متاورس خواهند بود.

متاورس تعابیر زیادی دارد. با این حال، با اجماع فزاینده درباره ویژگی‌های کلیدی این فناوری، Metaverse به تجربه‌ای دائمی و غوطه‌ور در دنیای مجازی با ادغام دیجیتالی فیزیکی اشاره می‌کند که امکان همکاری و همزمانی را برای افزایش توانایی کاربر برای تعامل معنادار، تراکنش و جابجایی هویت مجازی، دارایی‌ها فراهم می‌کند. و داده ها از جهانی به جهان دیگر.

طبق گزارش انجمن صنعت NASSCOM، فناوری Metaverse شاهد یک پیکاپ اولیه قوی است، اگرچه پذیرش در مقیاس به احتمال زیاد 8 تا 10 سال دیگر خواهد بود.

در این گزارش آمده است: «در حالی که پذیرش در مقیاس متاورس احتمالاً 8 تا 10 سال آینده است و اکثر پیاده‌سازی‌ها در مرحله POC (اثبات مفهوم) یا MVP (حداقل محصول قابل دوام) هستند، فضا شاهد پذیرش اولیه قوی است. انجمن ملی شرکت های نرم افزار و خدمات (NASSCOM) به همراه مک کینزی و شرکت به عنوان شریک دانش.

طبق گزارش NASSCOM، موارد استفاده در حال ظهور در تعامل با مشتری، پشتیبانی مشتری چند کاناله و شبیه‌سازی بلادرنگ برای طراحی محصول در حال افزایش است.