طبق یک مطالعه مستقل توسط McKinsey and Company، 30 تا 40 درصد از CXO های مورد بررسی گزارش بازده نامشخص سرمایه گذاری ها و ابتکارات Metaverse خود را دارند.
متاورس با پیشرفتهای اخیر فناوری جایگاهی پیشرو را به خود اختصاص داده است تا به طور بالقوه به تکامل بعدی اینترنت تبدیل شود.
در حالی که اصطلاح “Metaverse” نزدیک به دو دهه است که وجود داشته است، آواتار جدید اینترنتی شاهد توسعه شتابان ناشی از انقلاب فناوری، آمادگی مصرف کننده و ظهور بازاریابی مبتنی بر مصرف کننده بوده است.
“سرمایه گذاری های قابل توجه PE/VC و تعهدات قوی ادغام و اکتساب در نیمه اول سال 2022، به ارزش بیش از 120 میلیارد دلار (تقریبا 9,79,458 کرور) (بر اساس برآوردهای بین ژانویه تا 22 مه) اعلام شده است.” در بیانیه NASSCOM آمده است.
همچنین انتظار میرود که آینده همکاریهای کاری و نیروی کار را «بازیسازی» کند. چندین ابتکار در حال انجام است، مانند تجسم مجدد یادگیری و توسعه با استفاده از مجموعههای آموزشی مبتنی بر واقعیت افزوده/واقعیت مجازی AR/VR (واقعیت افزوده/واقعیت مجازی) با مربیان مجازی، ایجاد جذب همهجانبه و حضور کارکنان با تعامل آواتار و شبکهسازی با کارکنان در نمایشگاههای کار و تخیل. دفاتر دوقلو دیجیتال برای همکاری ها و جلسات کارمندان.
شرکتها شروع به پیادهسازی موارد استفاده متافورس در سراسر زنجیره ارزش کردهاند.
این گزارش به روندهای کلیدی در پذیرش، کاربردهای بالقوه Metaverse و فرصت هایی برای ارائه دهندگان خدمات برای ایفای نقش فعال در این توسعه می پردازد.
نظرسنجی انجام شده توسط McKinsey and Company نشان داد که 57 درصد CXO ها در سال 2022 ابتکارات Metaverse را در دست اجرا دارند، چه بلند مدت و چه کوتاه مدت.
به گفته این سازمان، مجموعه استعدادهای نوظهور در حوزههای هنرمندان سه بعدی/ فنی، طراحان حرکت، مهندسین گرافیک، مهندسین AR/VR و نرمافزار و غیره کلیدی برای دستیابی به قابلیتهای متاورس در مقیاس در آینده خواهد بود.