مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا می‌گوید چت تجاری واتس‌اپ فروش را زودتر از متاورس افزایش می‌دهد.

زاکربرگ، یک هفته پس از اینکه متا اعلام کرد 11000 کارگر خود را اخراج خواهد کرد، در یک جلسه سراسری شرکت به پرسش‌های مهمی پاسخ داد، بر اساس اظهارات شنیده شده، این جفت اپلیکیشن پیام‌رسان در مقایسه با شرکت‌های تبلیغاتی فیس‌بوک و اینستاگرام «بسیار زودهنگام درآمدزایی» دارند. توسط رویترز

اظهارات زاکربرگ در آنجا نشان دهنده تغییر در لحن و تاکید پس از تمرکز شدید بر سرمایه گذاری های سخت افزاری و نرم افزاری واقعیت توسعه یافته از زمان اعلام جاه طلبی بلندمدت برای ساخت یک متاورز همهجانبه در سال گذشته است.

زاکربرگ در اظهارات خود به کارمندان، میزان هزینه‌های شرکت در آزمایشگاه‌های واقعیت را نادیده گرفت، واحدی که مسئول سرمایه‌گذاری‌های فرامنطقه آن است.

او گفت که مردم بزرگترین هزینه متا بودند و پس از آن هزینه های سرمایه ای که اکثریت قریب به اتفاق آن به زیرساخت ها برای پشتیبانی از مجموعه برنامه های رسانه های اجتماعی آن اختصاص یافت. حدود 20 درصد از بودجه متا به آزمایشگاه های واقعیت می رفت.

متا برخی از مشتریان را قادر می سازد تا از طریق برنامه های چت با بازرگانان صحبت و تراکنش کنند، از جمله ویژگی جدیدی که پنجشنبه در برزیل اعلام شد.

او گفت: «ما در مورد فرصت‌های بلندمدت مانند متاورس زیاد صحبت می‌کنیم، اما واقعیت این است که پیام‌های تجاری احتمالاً ستون اصلی بعدی کسب‌وکار ما خواهد بود، زیرا ما برای کسب درآمد بیشتر از واتس‌اپ و مسنجر تلاش می‌کنیم.

© تامسون رویترز 2022

حدود 40 درصد از بودجه آزمایشگاه‌های واقعیت به سمت واقعیت مجازی صرف شد، در حالی که حدود 10 درصد آن صرف پلتفرم‌های اجتماعی آینده‌نگر مانند دنیای مجازی که Horizon می‌شود، شد.

اندرو باسورث، مدیر ارشد فناوری، که آزمایشگاه‌های واقعیت را اداره می‌کند، گفت که عینک‌های واقعیت افزوده باید مفیدتر از تلفن‌های همراه باشند تا مشتریان بالقوه را به خود جذب کنند و به یک نوار بالاتر برای جذابیت دست پیدا کنند.

باسورث گفت که از توسعه «برنامه‌های صنعتی» برای دستگاه‌ها محتاط است و آن را «نیچ» توصیف می‌کند و می‌خواهد روی ساختن برای مخاطبان گسترده متمرکز بماند.

سرمایه گذاران خرد این تصمیم را زیر سوال برده اند، زیرا تجارت اصلی تبلیغات متا در سال جاری با مشکل مواجه شده است، بیش از نصف کردن قیمت سهام آن.

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا پلتفرمز، روز پنجشنبه به کارمندان گفت که واتس‌اپ و مسنجر موج بعدی رشد فروش شرکت را هدایت خواهند کرد، زیرا او به دنبال کاهش نگرانی‌ها در مورد وضعیت مالی متا پس از اولین اخراج گسترده آن بود.

او گفت: «این از جهاتی چالش‌برانگیزترین کار است… اما همچنین فکر می‌کنم با گذر زمان ارزشمندترین بخش بالقوه کار است».

زاکربرگ گفت: در آزمایشگاه‌های واقعیت، این واحد بیش از نیمی از بودجه خود را صرف واقعیت افزوده (AR) می‌کرد و محصولات عینک هوشمند «طی چند سال آینده» و برخی عینک‌های واقعیت افزوده «واقعاً عالی» در اواخر دهه به ظهور خود ادامه می‌دادند.

این شرکت بلافاصله به درخواست اظهار نظر در فروم داخلی روز پنجشنبه پاسخ نداد.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع