مدارگرد شناسایی مریخ ناسا “گوش” سیاره سرخ را مشاهده می کند

مدارگرد شناسایی مریخ از سال 2006 به دور سیاره سرخ می چرخد ​​و به مطالعه آن می پردازد. این مدارگرد برای مطالعه زمین شناسی و آب و هوای مریخ، ارائه شناسایی مکان های فرود آینده، و انتقال داده ها از ماموریت های سطحی به زمین طراحی شده است.

در همین حال، این امر پس از آن صورت می‌گیرد که مریخ‌نورد استقامت ناسا قطعه عجیبی از یک جسم را کشف کرد که شبیه به هم پیچیده‌ای از رشته یا مواد خرد شده بود که به هم چسبیده است. به گفته سازمان ملی هوانوردی و فضایی (ناسا)، این تصویر توسط دوربین‌های پیشگیری از خطر رو به جلوی مریخ نورد گرفته شده است که چشم‌انداز را زیر نظر دارند تا از Perseverance هنگام رانندگی یا استفاده از بازوی روباتیک خود محافظت کنند.

این تیم افزود: “و هنگامی که آن را می بینید، ندیدن تقریبا غیرممکن است. دهانه آن کمی بیش از 1800 متر عرض دارد. این صحنه در Chryse Planitia در نیمکره شمالی مریخ قرار دارد.”

دانشمندان هنوز قادر به تعیین ماهیت دقیق جسم نیستند. اما با توجه به CNET، محتمل ترین توضیح برای درهم تنیدگی مواد، زباله های ماموریت های قبلی است.



منبع “آیا این پاریدولیا است، جایی که ما ویژگی هایی مانند صورت ها و الگوهایی را می بینیم که واقعاً وجود ندارند، اگر شکل واقعاً شبیه چیزی باشد؟ در این مورد، ما به یک دهانه برخوردی عجیب و غریب نگاه می کنیم که بسیار شبیه به یک دهانه برخوردی است. گوش، این تیم در تصویر روز جمعه نوشت.

طبق یک بیانیه مطبوعاتی، خدمه HiRise پدیده پاریدولیا را فراخوانی کردند – که مسئول این است که انسان ها به صورت تخیلی چیزهایی مانند چهره ها را در صخره های مریخ ببینند.

در حالی که ناسا ممکن است هنوز در یافتن نشانه‌هایی از حیات در سیاره سرخ موفق نبوده باشد، تصویری جالب را که توسط سفینه فضایی مدارگرد شناسایی مریخ گرفته شده است، نشان داده است. دوربین آزمایشی علمی تصویربرداری با وضوح بالا (HiRise) حفره‌ای بد بو به شکل گوش را مشاهده کرد.