مشخصات SoC Exynos 2400 سامسونگ چند روز پس از عرضه سری Galaxy S23 فاش شد: همه جزئیات


سری گلکسی اس 23 سامسونگ در 1 فوریه عرضه شد و جدیدترین نسل گوشی های پرچمدار این شرکت از نسخه سفارشی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام پشتیبانی می کند. در حالی که انتظار می‌رود سازنده کره‌ای گوشی‌های هوشمند به همکاری «چند ساله» خود با کوالکام برای گوشی‌های پرچم‌دار آینده‌اش ادامه دهد، یک منبع آگاه اکنون جزئیات یک چیپست ادعایی Exynos 2400 را به اشتراک گذاشته است. شایان ذکر است که سامسونگ هنوز جزئیاتی از جانشین چیپست Exynos 2200 که در برخی بازارها به سری گلکسی S22 قدرت می‌دهد، فاش نکرده است.

افشاگر مشهور Ice Universe روز دوشنبه به Weibo (ترجمه شده) رفت تا جزئیات SoC “Exynos 2400” را به اشتراک بگذارد، و سازنده اطلاعات ادعا می کند که این اطلاعات بخشی از یک “نشت قابل اعتماد” است. با این حال، منبع اطلاعاتی اشاره نمی کند که آیا این چیپست ادعا شده برای گوشی های سری S آینده طراحی شده است که می توانند به عنوان جانشین سری گلکسی S23 معرفی شوند.

بر اساس گفته‌های سازنده، Exynos 2400 یک چیپست 10 هسته‌ای خواهد بود. دارای یک هسته Cortex X4، 2 هسته Cortex A720 عملکرد (یا فرکانس بالا)، 3 هسته Cortex A720 (یا هسته با کارایی پایین) و 4 هسته Cortex A510 است. نام Exynos 2400 نشان می‌دهد که این چیپست می‌تواند در سال آینده عرضه شود، بر اساس سابقه‌ای که سامسونگ برای نسل قبلی خود، سری گلکسی S22 ایجاد کرده است.

در جولای 2022، کریستیانو آمون، رئیس و مدیرعامل کوالکام پیشنهاد کرد که گوشی های هوشمند گلکسی اس 23 سامسونگ بیشتر از چیپست های اسنپدراگون استفاده کنند. سامسونگ بعداً اعلام کرد که کل سری گلکسی اس 23 از اسنپدراگون 8 نسل 2 سازنده تراشه برای پلتفرم موبایل گلکسی استفاده خواهد کرد.

آمون همچنین فاش کرده بود که کوالکام همکاری خود را با شرکت کره جنوبی تمدید کرده است. “این یک توافق چند ساله است. و این – احتمالاً این چیزی است که می توانم به شما بگویم. شما باید به این فکر کنید که ما دستگاه های آنها را در سطح جهانی نیرو می دهیم. علاوه بر گوشی‌های هوشمند گلکسی، این قرارداد شامل رایانه‌های شخصی، تبلت‌ها، واقعیت توسعه‌یافته و موارد دیگر می‌شود.»

در نتیجه، هنوز خیلی زود است که حدس بزنیم که آیا سامسونگ گوشی‌های هوشمند سری S خود را به چیپست اگزینوس 2400 مجهز می‌کند یا تصمیم می‌گیرد به عرضه تمامی گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار خود با نسخه سفارشی تراشه‌های اسنپدراگون ادامه دهد. هر دو شرکت هنوز هیچ برنامه‌ای برای گوشی‌های سامسونگ با تراشه‌های کوالکام به عنوان بخشی از قرارداد چند ساله اعلام نکرده‌اند.


سری گوشی‌های هوشمند گلکسی اس 23 سامسونگ در اوایل این هفته عرضه شد و گوشی‌های رده بالای این شرکت کره‌ای در هر سه مدل شاهد چند ارتقاء بودند. در مورد افزایش قیمت ها چطور؟ ما در مورد این و موارد بیشتر در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.

برای آخرین اخبار و بررسی‌های فنی، Gadgets 360 را دنبال کنید توییتر، فیس بوک و اخبار گوگل. برای آخرین ویدیوها در مورد ابزارها و فناوری، در کانال YouTube ما مشترک شوید.

به‌روزرسانی فوریه Google Pixel که با رفع اشکال منتشر می‌شود، مشکلات تماس را برطرف می‌کند: نحوه دانلود

ویدیوی برگزیده روز

بازی های هیجان انگیز موبایل در سال 2023





منبع