پشتیبانی از پروکسی واتس اپ رسما راه اندازی شد تا به کاربران کمک کند تا قطع شدن اینترنت را دور بزنند: همه آنچه که باید بدانید


واتس‌اپ روز پنجشنبه اعلام کرد که پشتیبانی از پروکسی را برای سرویس پیام‌رسان رمزگذاری شده محبوب ارائه می‌کند. کاربران در سرتاسر جهان می‌توانند حتی در صورت مسدود شدن یا قطع شدن اتصال آنها به سرورهای این شرکت، به استفاده از WhatsApp ادامه دهند. استفاده از پروکسی به کاربران اجازه می‌دهد تا از طریق سرورهایی که توسط داوطلبان و سازمان‌هایی در سراسر جهان راه‌اندازی شده‌اند، به واتس‌اپ متصل شوند و به افراد اجازه برقراری ارتباط آزادانه را بدهند.

طبق گفته WhatsApp، اتصال از طریق پروکسی همان سطح حریم خصوصی و امنیت برنامه را حفظ می کند و پیام های شخصی همچنان با رمزگذاری سرتاسر ایمن می شوند.

این خبر پس از آن منتشر شد که دولت محلی ایران در سال 2022 دسترسی به واتس اپ و اینستاگرام را مسدود کرد، زیرا معترضان از هر دو پلت فرم برای انتشار اطلاعات در مورد نقض حقوق بشر در این کشور استفاده کردند. واتس‌اپ می‌گوید تلاش می‌کند تا اطمینان حاصل کند که «این خاموشی‌های اینترنت هرگز اتفاق نمی‌افتد».

واتس اپ در یک پست وبلاگی نوشت: «آرزوی ما برای سال 2023 این است که این خاموشی های اینترنت هرگز رخ ندهد. «اختلال‌هایی که ماه‌ها متوالی در ایران دیده‌ایم، حقوق بشر مردم را رد می‌کند و مردم را از دریافت کمک‌های فوری محروم می‌کند. اگرچه در صورت ادامه این خاموشی ها، امیدواریم این راه حل به مردم در هر کجا که نیاز به ارتباط امن و قابل اعتماد وجود دارد کمک کند.

واتس اپ همچنین راهنمای کاربرانی را که علاقه مند به ایجاد سرور پراکسی خود برای دوستان و خانواده خود هستند در دسترس قرار داده است. کاربران می توانند با رفتن به تنظیمات ذخیره سازی و تاریخ در واتس اپ، گزینه جدید را پیدا کنند. اکنون پشتیبانی از سرور پروکسی برای کاربران آیفون و اندروید ارائه شده است، بنابراین مطمئن شوید که آخرین نسخه WhatsApp را نصب کرده اید. این شرکت ادعا می‌کند که پیام‌ها برای هیچ‌کس از جمله سرورهای پروکسی، واتس‌اپ و شرکت مادر متا قابل مشاهده نخواهد بود.

برای تمامی کاربرانی که جدیدترین نسخه برنامه را نصب کرده اند، گزینه جدید در منوی تنظیمات موجود است. بر اساس واتس اپ، اگر شخصی به اینترنت دسترسی داشته باشد، می تواند رسانه های اجتماعی یا موتورهای جستجو را برای منابع معتبری که یک پروکسی تنظیم کرده اند، مرور کند. برای پیوند دادن به یک پروکسی، می‌توانید به تنظیمات WhatsApp بروید، روی ضربه بزنیدذخیره سازی و داده ها و سپس انتخاب کنید پروکسی. سپس، ضربه بزنید استفاده از پروکسی، آدرس پروکسی را پر کرده و انتخاب کنید صرفه جویی برای اتصال به سرویس

در صورت موفقیت آمیز بودن اتصال، علامت چک ظاهر می شود. اگر در حین استفاده از پروکسی همچنان قادر به ارسال یا دریافت پیام های واتساپ نباشید، ممکن است پروکسی مسدود شده باشد. در این سناریو می‌توانید با یک آدرس پروکسی دیگر دوباره امتحان کنید. واتس اپ می گوید که استفاده از یک پروکسی شخص ثالث، آدرس IP کاربر را برای ارائه دهنده پروکسی نشان می دهد.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.

جدیدترین‌های نمایشگاه Consumer Electronics را در Gadgets 360 در مرکز CES 2023 ما مشاهده کنید.

هک توییتر: نشانی ایمیل 200 میلیون کاربر در انجمن هک فاش شد، محقق امنیتی می گوید


BTC، ETH Open with Price Dips، Polkadot و Monero در میان سودآوران ظاهر می شوند

ویدیوی برگزیده روز

CES 2023: لپ‌تاپ‌های خالق MSI به‌روزرسانی شدند، قلم 2 قلم معرفی شد و موارد دیگر



منبع