هک توییتر: نشانی ایمیل 200 میلیون کاربر در انجمن هک فاش شد، محقق امنیتی می گوید

جدیدترین‌های نمایشگاه Consumer Electronics را در Gadgets 360 در مرکز CES 2023 ما مشاهده کنید.



منبع

رویترز نمی‌توانست به‌طور مستقل تأیید کند که داده‌های موجود در انجمن معتبر هستند و از توییتر آمده‌اند. تصاویری از انجمن هکرها، جایی که داده ها در روز چهارشنبه در آن ظاهر شد، به صورت آنلاین منتشر شده است.

هیچ سرنخی از هویت یا مکان هکر یا هکرهای پشت این نفوذ وجود نداشت. این ممکن است در اوایل سال 2021 اتفاق افتاده باشد، یعنی قبل از اینکه ایلان ماسک مالکیت شرکت را در سال گذشته به دست بگیرد.

توییتر در مورد این گزارش که گال برای اولین بار در 24 دسامبر در رسانه های اجتماعی منتشر کرد، اظهار نظری نکرده است و از آن تاریخ تاکنون به سوالات مربوط به نقض پاسخ نداده است. مشخص نیست توییتر چه اقدامی برای بررسی یا اصلاح این موضوع انجام داده است.

ادعاها در مورد اندازه و دامنه نقض ابتدا با حساب های اولیه در دسامبر متفاوت بود که می گفتند 400 میلیون آدرس ایمیل و شماره تلفن به سرقت رفته است.

© تامسون رویترز 2023


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.

پیام‌هایی که برای این دو تنظیم کننده باقی مانده بود، بلافاصله در روز پنجشنبه بازگردانده نشدند.

آلون گال، یکی از بنیانگذاران شرکت نظارت بر امنیت سایبری اسرائیلی هادسون راک، در لینکدین نوشت: این نقض متأسفانه منجر به هک کردن، فیشینگ هدفمند و داکسینگ خواهد شد. او آن را «یکی از مهم‌ترین افشاگری‌هایی که دیده‌ام» نامید.

تروی هانت، خالق سایت اعلان نقض Have I Been Pwned، داده های فاش شده را مشاهده کرد و در توییتر گفت که به نظر می رسد “تقریباً همان چیزی است که به عنوان توصیف شده است.”

یک نقض بزرگ در توییتر ممکن است مورد توجه قانونگذاران در هر دو سوی اقیانوس اطلس باشد. کمیسیون حفاظت از داده ها در ایرلند، جایی که توییتر مقر اروپایی خود را دارد، و کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده به ترتیب شرکت متعلق به ایلان ماسک را برای رعایت قوانین حفاظت از داده های اروپا و دستور رضایت ایالات متحده تحت نظر دارند.

یک محقق امنیتی روز چهارشنبه گفت هکرها آدرس ایمیل بیش از 200 میلیون کاربر توییتر را دزدیدند و آنها را در یک انجمن هک آنلاین پست کردند.