پنجره پرتاب موشک Vikram S اعلام شد، اولین راکت خصوصی هند بین 12 و 16 نوامبر به فضا پرتاب می شود.


استارت‌آپ فضایی Skyroot Aerospace در حیدرآباد روز سه‌شنبه اعلام کرد که اولین موشک توسعه‌یافته خصوصی هند – Vikram-S – قرار است بین ۱۲ تا ۱۶ نوامبر به فضا پرتاب شود.

اولین ماموریت Skyroot Aerospace، به نام “Prarambh” (شروع)، سه محموله مشتری را حمل خواهد کرد و قرار است از سکوی پرتاب سازمان تحقیقات فضایی هند در Sriharikota پرتاب شود.

پاوان کومار چاندانا، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران Skyroot Aerospace گفت: “یک پنجره پرتاب بین 12 و 16 نوامبر توسط مقامات اطلاع داده شده است، تاریخ نهایی بر اساس شرایط آب و هوایی تایید شده است.”

با این ماموریت، Skyroot Aerospace قرار است به اولین شرکت فضایی خصوصی در هند تبدیل شود که موشکی را به فضا پرتاب می کند، که نوید دهنده عصر جدیدی برای بخش فضایی است که در سال 2020 برای تسهیل مشارکت بخش خصوصی افتتاح شد.

ناگا بهارات داکا، مدیر ارشد عملیاتی، “موشک Vikram-S یک وسیله پرتاب زیر مداری تک مرحله ای است که سه محموله مشتری را حمل می کند و به آزمایش و اعتبارسنجی اکثر فناوری های سری پرتاب فضایی Vikram کمک می کند.” Skyroot Aerospace در بیانیه ای اعلام کرد.

چاندانا گفت که Skyroot تنها به دلیل حمایت ارزشمند ISRO و IN-SPACE (مرکز ارتقاء و مجوز ملی فضایی هند) می‌تواند موشک Vikram-S را در مدت زمان کوتاهی بسازد و آماده کند.

خودروهای پرتاب Skyroot به عنوان ادای احترام به بنیانگذار برنامه فضایی هند و دانشمند مشهور ویکرام سارابهای، “ویکرام” نامگذاری شده اند.

Skyroot مستقر در حیدرآباد، وسایل پرتاب فضایی پیشرفته ای را برای پرتاب ماهواره های تجاری به فضا می سازد. در بیانیه آمده است که هدف آن برهم زدن موانع ورود به سرویس های پرتاب ماهواره و پروازهای فضایی مقرون به صرفه با پیشبرد مأموریت خود برای مقرون به صرفه، قابل اعتماد و منظم کردن پروازهای فضایی برای همه است.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.

برای آخرین اخبار و بررسی‌های فنی، Gadgets 360 را دنبال کنید توییتر، فیس بوک و اخبار گوگل. برای آخرین ویدیوها در مورد ابزارها و فناوری، در کانال YouTube ما مشترک شوید.

آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت برای نظارت بر انتخابات میان دوره ای ایالات متحده در میان نگرانی های امنیتی

نینتندو پیش بینی سود سالانه خود را با ین ضعیف تر افزایش داد و 6.68 میلیون واحد سوییچ را در شش ماه فروخت

ویدیوی برگزیده روز

بازدید مجدد از گوشی های تاشو سامسونگ





منبع