پیشنهاد ایلان ماسک برای ارائه سرویس اینترنت استارلینک در ایران در بحبوحه اعتراضات و حمایت قانونگذاران آمریکایی

مایکل مک کال، نماینده ارشد جمهوری‌خواه در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای گفت که ایالات متحده باید «هر کاری که در توان ماست» برای کمک به «ایرانی‌های شجاع معترض علیه بی‌عدالتی» انجام دهد.

مالینوفسکی گفت: «ایرانی ها به خیابان ها می آیند و خواستار عدالت برای مهسا هستند. ما باید سهم خود را انجام دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که ایرانیان با دنیای خارج در ارتباط هستند.»

دانیل تانبام، شریک الیور وایمن، گفت که شرکت‌ها گاهی اوقات از قرار گرفتن خود در معرض خطر نقض تحریم‌های آمریکا محتاط هستند، حتی زمانی که خدماتی که ارائه می‌کنند صراحتاً توسط وزارت خزانه‌داری مجاز باشد. این امر به ویژه در مورد حوزه های قضایی تحت تحریم شدید مانند ایران صادق است.

سخنگوی وزارت خزانه داری گفت که این وزارت قبلاً به برخی از خدمات مرتبط با ارتباطات اینترنتی، از جمله خدماتی که از پایانه های ماهواره ای مانند استارلینک استفاده می کند، اجازه می دهد و از درخواست مجوزهای خاص مرتبط با آزادی اینترنت در ایران استقبال می کند.

تنی در بیانیه‌ای گفت: «کنگره از وزارت خزانه‌داری می‌خواهد تا تمام توان خود را برای کمک به مردم ایران در ارتباط با اینترنت انجام دهد». ما باید هرگونه تشریفات اداری را کاهش دهیم و این کار را انجام دهیم.»

با تشدید ناآرامی ها، تعداد کشته شدگان اعتراضات ایران به 17 نفر افزایش یافت

گروهی از قانونگذاران دو حزبی گفتند، جانت یلن، وزیر خزانه داری باید به سرویس اینترنت ماهواره ای استارلینک ایلان ماسک اجازه دهد تا در ایران تحت تحریم شدید فعالیت کند، زیرا این کشور با اعتراضات گسترده مواجه است.

Tannebaum در مصاحبه ای گفت: «این یک تصمیم تجاری مبتنی بر ریسک پذیری در فضا است. “شما باید اطمینان داشته باشید که کنترل های مناسبی برای ماندن در سمت راست معافیت دارید.”

وزارت خزانه داری تبلیغات یک “اقتصاددان ارشد تحریم” را آغاز کرده است که مقامات می گویند به کاهش این نوع نگرانی ها کمک می کند.

© 2022 بلومبرگ LP


امروزه خرید یک گوشی هوشمند 5G مقرون به صرفه معمولاً به این معنی است که در نهایت “مالیات 5G” پرداخت می کنید. این برای کسانی که به دنبال دسترسی به شبکه های 5G به محض راه اندازی هستند چه معنایی دارد؟ در قسمت این هفته بدانید. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.



منبع

این نامه توسط نمایندگان کلودیا تنی، جمهوری خواه نیویورک، و تام مالینوفسکی، دموکرات نیوجرسی، رهبری شد و توسط تعدادی دیگر از قانونگذاران امضا شد. آنها همچنین از خزانه داری خواستند تا سیاست های خود را برای تقویت دسترسی به ارتباطات در کشورهای تحریم شده روشن کند و از وزارتخانه بخواهد که هر گونه “نامه نامه” لازم را به نهادهایی که ممکن است به دنبال ارائه خدمات ارتباطی تحت مجوزهای عمومی صادر شده قبلی باشند، صادر کند.

تظاهرات در ایران از جمعه گذشته در پی کشته شدن مهسا امینی، زن جوان 22 ساله ای که پس از دستگیری پلیس به اصطلاح اخلاق تهران به اتهام زیر پا گذاشتن قوانین پوشش اسلامی، به کما رفت، آغاز شد. اعتراضات از آن زمان در ده‌ها شهر از جمله تهران، پایتخت، کرج، شیراز، تبریز، کرمان، جزیره کیش، یزد، نیشاپور، اصفهان و مشهد گزارش شده است.

قانون‌گذاران در نامه‌ای به یلن نوشتند که ماسک اخیراً اعلام کرد که اسپیس ایکس به دنبال مجوز برای ارائه سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک خود به ایران است. اگر چنین درخواستی برای مجوز ارسال شود، از شما می‌خواهیم فوراً آن را تأیید کنید.» ماسک روز دوشنبه در توییتی خواستار این معافیت شد.