سنای آمریکا لایحه ای را تصویب کرد که سازمان های خبری را برای مذاکره با فیس بوک و گوگل برای کسب درآمد اختیار می کند.

بر خلاف سایر لوایح با هدف مهار فناوری بزرگ، برخی از گروه‌های مترقی با این اقدام، از جمله دانش عمومی، به این دلیل که به نفع پخش‌کنندگان بزرگی مانند News Corp، Sinclair، و Comcast/NBCU است، مخالف هستند.

این لایحه به رهبری امی کلوبوچار دموکرات، با حمایت سناتورهای جان کندی و لیندسی گراهام، حمایت جمهوری خواهان را به خود جلب کرد. سایر دموکرات‌ها، مانند سناتور الکس پادیلا، نسبت به آن ابراز نگرانی کردند.

روز پنجشنبه، کلوبوچار از اصلاحیه ای حمایت کرد که مشخص می کرد قیمت استفاده از محتوا موضوع مهم است.

کمیته قضایی سنای آمریکا روز پنجشنبه به تصویب لایحه‌ای با هدف اجازه دادن به سازمان‌های خبری برای مذاکره با گوگل آلفابت و فیسبوک متا و کسب درآمد بیشتر رای داد.

به گفته یکی از دستیاران کنگره، این لایحه با 15 رای موافق در برابر 7 رای مخالف به تصویب کمیته رسید. اکنون باید برای تصویب به سنا برود. لایحه مشابهی در مجلس نمایندگان آمریکا مطرح شده است.

او در جلسه کمیته رای گیری در مورد این لایحه گفت: “هدف این لایحه این است که به سازمان های خبری محلی اجازه دهد زمانی که غول های بزرگ، انحصاراتی مانند فیس بوک و گوگل به محتوای آنها دسترسی دارند، غرامت دریافت کنند.”

همچنین دو گروه تجاری صنعت فناوری که فیسبوک و گوگل به آن تعلق دارند، مخالف این لایحه هستند: انجمن صنعت کامپیوتر و ارتباطات و NetChoice.

این لایحه در اوایل این ماه زمانی که سناتور تد کروز از طرحی حمایت کرد که شامل مقرراتی برای رسیدگی به آنچه به نظر او این پلتفرم‌ها صداهای محافظه‌کار را خفه می‌کنند، مورد حمایت قرار گرفت.

این لایحه با هدف ایجاد نفوذ بیشتر به سازمان‌های خبری و پخش پس از سال‌ها انتقاد مبنی بر اینکه شرکت‌های بزرگ فناوری از محتوای آنها برای جذب ترافیک و درآمد تبلیغاتی استفاده می‌کنند، بدون پرداخت خسارت منصفانه به ناشران، که بسیاری از آنها از نظر مالی با مشکل مواجه هستند، طراحی شده است.

© تامسون رویترز 2022


امروزه خرید یک گوشی هوشمند 5G مقرون به صرفه معمولاً به این معنی است که در نهایت “مالیات 5G” پرداخت می کنید. این برای کسانی که به دنبال دسترسی به شبکه های 5G به محض راه اندازی هستند چه معنایی دارد؟ در قسمت این هفته بدانید. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.



منبع