پیوست جدید ارزان قیمت گوشی هوشمند، برنامه سفارشی برای نظارت بر فشار خون در نوک انگشت کاربر

سپس آن نور از طریق یک کانال به اندازه سوراخ سوزنی به دوربین به عنوان تصویر یک دایره قرمز پخش می شود. فنر داخل گیره این امکان را به کاربر می دهد که با سطوح مختلف نیرو فشار دهد.

به گفته محققان، یکی دیگر از مزایای کلیدی این گیره این است که نیازی به کالیبره شدن بر روی کاف نیست.

او توضیح داد که سایر سیستم‌های بدون کاف که برای ساعت‌های هوشمند و تلفن‌های هوشمند توسعه می‌یابند، نیازمند به دست آوردن مجموعه‌ای از اندازه‌گیری‌های جداگانه با کاف هستند تا بتوان مدل‌های آنها را متناسب با این اندازه‌ها تنظیم کرد.

هرچه کاربر بیشتر فشار دهد، دایره قرمز بزرگتر روی دوربین ظاهر می شود.

این گیره یک پیوست پلاستیکی با چاپ سه بعدی است که روی دوربین و فلاش گوشی هوشمند قرار می گیرد. این دوربین دارای طراحی اپتیکال شبیه به دوربین سوراخ سوزنی است. هنگامی که کاربر روی گیره فشار می دهد، فلاش گوشی هوشمند نوک انگشت را روشن می کند.

ادوارد وانگ، نویسنده ارشد این مطالعه، استاد دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو و مدیر آزمایشگاه سلامت دیجیتال، می‌گوید: «به دلیل هزینه کم، این کلیپ‌ها را می‌توان در اختیار هر کسی که به آن‌ها نیاز دارد اما نمی‌تواند به طور منظم به کلینیک برود، داده شود.

وانگ گفت: “این چیزی است که دستگاه ما را از سایر دستگاه های فشار خون متمایز می کند.”

محققان این کلیپ را روی 24 داوطلب از مرکز پزشکی UC San Diego آزمایش کردند. نتایج با نتایج بدست آمده توسط کاف فشار خون قابل مقایسه بود.

وانگ گفت: “ما یک سیستم بدون کالیبراسیون است، به این معنی که شما فقط می توانید از دستگاه ما بدون دست زدن به فشار خون دیگری برای اندازه گیری فشار خون قابل اعتماد استفاده کنید.”

با نگاه کردن به روشنایی دایره، این اپلیکیشن می‌تواند حجم خونی که وارد و خارج از نوک انگشت می‌شود را اندازه‌گیری کند.

به گفته محققان، این می تواند برای بزرگسالان مسن و زنان باردار، به عنوان مثال، در مدیریت شرایطی مانند فشار خون بالا مفید باشد.

برای اندازه گیری فشار خون، کاربر به سادگی با نوک انگشت، گیره را فشار می دهد. یک برنامه سفارشی گوشی هوشمند کاربر را راهنمایی می کند که در طول اندازه گیری چقدر فشار داده شود.

محققان تخمین می‌زنند که هزینه آن در صورت تولید در مقیاس ممکن است به اندازه 10 سنت (0.7 روپیه) برای هر قطعه باشد.

یینان ژوان، نویسنده اول این مطالعه، دانشجوی دکترا در دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو، گفت: ما راه حلی ارزان قیمت برای کاهش مانع پایش فشار خون ایجاد کرده ایم.

اپلیکیشن گوشی هوشمند دو قسمت اصلی اطلاعات را از دایره قرمز استخراج می کند. با مشاهده اندازه دایره، اپلیکیشن می تواند میزان فشاری را که نوک انگشت کاربر وارد می کند اندازه گیری کند.

یک الگوریتم این اطلاعات را به اندازه گیری فشار خون سیستولیک و دیاستولیک تبدیل می کند.

دانشمندان یک کلیپ ساده و کم هزینه ساخته اند که از دوربین و فلاش گوشی هوشمند برای کنترل فشار خون در نوک انگشت کاربر استفاده می کند. این کلیپ که توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا (UC) در سن دیگو، ایالات متحده ساخته شده است، با یک اپلیکیشن سفارشی گوشی هوشمند کار می کند و در حال حاضر حدود 80 سنت (5.6 روپیه) برای ساخت آن هزینه دارد.

آلیسون مور، یکی از نویسندگان این مطالعه، از مدرسه کالیفرنیا سن دیگو، گفت: استفاده از یک کاف استاندارد فشار خون برای پوشاندن صحیح ممکن است سخت باشد، و این راه حل این پتانسیل را دارد که کنترل فشار خون را برای افراد مسن آسان تر کند. دارو.


سامسونگ گلکسی A34 5G اخیرا توسط این شرکت در هند در کنار گوشی هوشمند گران قیمت Galaxy A54 5G راه اندازی شد. عملکرد این گوشی در برابر Nothing Phone 1 و iQoo Neo 7 چگونه است؟ ما در مورد این و موارد بیشتر در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

آنها گفتند که این فناوری که در ژورنال Scientific Reports توضیح داده شده است، می تواند به نظارت منظم فشار خون برای مردم جوامع فقیر کمک کند.