Coinbase توسط Veritaseum به دلیل نقض حق ثبت اختراع نقل و انتقال پرداخت رمزنگاری ادعایی 350 میلیون دلار شکایت کرد.


پس از اینکه شرکت نرم افزاری مبتنی بر بلاکچین Veritaseum Capital شکایتی را در دادگاه منطقه ای ایالات متحده در دلاور ارائه کرد، کوین بیس با مشکل قانونی مواجه شد. با ادعای اینکه Coinbase یکی از پتنت های خود را نقض کرده است، Veritaseum 350 میلیون دلار (تقریباً 2850 کرور) خسارت درخواست کرده است. پتنت مورد بحث حول محور «دستگاه‌ها، سیستم‌ها و روش‌های جدیدی است که طرف‌های درگیر را قادر می‌سازد تا قراردادهای انتقال ارزش را با اعتماد کم یا بدون اعتماد به یکدیگر اجرا کنند». Veritaseum در شکایت خود ادعا کرده است که Coinbase از این فناوری برای بسیاری از خدمات زیرساخت بلاک چین خود استفاده کرده است.

Veritaseum Capital شرکت حقوقی آمریکایی Brundidge & Stanger را برای شکایت علیه این صرافی کریپتو استخدام کرده است. در این بایگانی آمده است که کوین‌بیس فناوری انتقال پرداخت ارزهای دیجیتال خود را تحت پتنت شماره ۱۱،۱۹۶،۵۶۶ ایالات متحده، که به عنوان «پتنت ۵۶۶» نیز شناخته می‌شود، نقض کرده است.

فعالیت‌های متخلف متهم شامل وب‌سایت، کیف پول موبایل اندروید کوین بیس، کیف پول موبایل iOS، Coinbase Cloud، Coinbase Commerce API، Query and Transact، مشارکت، نمایندگی و نرم‌افزار اعتبارسنجی، پرداخت کوین بیس، کیف پول کوین بیس و کوین‌بیس عمومی است. اعتبار دهندگان،» در دادخواست آمده است.

Veritaseum مدعی شده است که قبل از طرح دعوی در تلاش بوده است تا با Coinbase تماس گرفته و این نقض حق ثبت اختراع را به اطلاع خود برساند.

«متهم اطلاعات قبلی داشت، باید از پتنت 566 اطلاع داشت یا حداقل عمداً نابینا بود. کوین تلگراف به نقل از وکلای رسیدگی کننده به این پرونده گفت: متهم حداقل از 3 ژوئیه 2022 از پتنت 566 مطلع شده است.

این اختراع توسط اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده در 7 دسامبر 2021 به بنیانگذار Vertiaseum رجینالد ‘رجی’ میدلتون اعطا شد.

در حالی که Coinbase هنوز بیانیه ای در مورد توسعه صادر نکرده است، Vertiaseum درخواست محاکمه توسط هیئت منصفه در این پرونده را داده است.

کوین بیس، در ماه اخیر، در بیش از یک مورد خود را با افزایش نظارت قانونی مواجه کرده است.

طبق پرونده سه ماهه، این شرکت با تحقیقات کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در مورد بازده و محصولات سهام خود مواجه است. SEC در حال بررسی بازده و سهام محصولات صرافی کریپتو است.

پس از آغاز تحقیقات کمیسیون بورس و اوراق بهادار در بورس، قیمت سهام کوین بیس 21 درصد کاهش یافت.

در ماه آگوست، این شرکت به دلیل قفل کردن نامناسب و غیرمنطقی کاربران از حساب‌هایشان، به‌ویژه در بحبوحه روزهای بی‌ثباتی بازار، شکایت کرد.




منبع