جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، پس از حکم سقط جنین، فرمان اجرایی برای حفاظت از حریم خصوصی را امضا می کند.

کاخ سفید گفت: دستور بایدن که تأثیر محدودی خواهد داشت، همچنین به دنبال محافظت از کلینیک های سیار مستقر در مرزهای ایالت ها است که سقط جنین را ممنوع کرده اند، دسترسی به داروهای ضد بارداری و سقط جنین را تضمین می کند و شبکه ای از وکلای داوطلب ایجاد می کند.

هفته گذشته، گوگل اعلام کرد که تاریخچه موقعیت مکانی کاربران را هنگام بازدید از کلینیک های سقط جنین، پناهگاه های خشونت خانگی و سایر مکان هایی که به دنبال حفظ حریم خصوصی هستند، حذف می کند.

جن فیتزپاتریک، معاون ارشد گوگل در یک پست وبلاگی می‌نویسد: «اگر سیستم‌های ما تشخیص دهند که شخصی از یکی از این مکان‌ها بازدید کرده است، ما این ورودی‌ها را به‌زودی پس از بازدید آن‌ها از تاریخچه مکان حذف می‌کنیم». این تغییر در هفته های آینده اعمال خواهد شد.»

کاخ سفید گفت، بایدن دستوری را امضا خواهد کرد که به دنبال “حفاظت از حریم خصوصی بیمار، از جمله رسیدگی به انتقال و فروش داده های حساس مرتبط با سلامت (و) مبارزه با نظارت دیجیتالی مربوط به خدمات مراقبت های بهداشتی باروری است.”

بایدن از زمان حاکمیت برجسته اواخر ماه گذشته توسط حزب دموکرات خود تحت فشار قرار گرفته است.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، روز جمعه فرمان اجرایی را امضا خواهد کرد که هدف آن حفاظت از حریم خصوصی زنانی است که به دنبال پایان دادن به بارداری هستند، پس از حکم دادگاه عالی که حق فدرال برای سقط جنین را لغو کرد.

دست های بایدن تا حد زیادی در مورد موضوع دکمه داغ بسته است، زیرا برخی از ایالت های محافظه کار قبلاً سقط جنین را پس از لغو حق سراسری سقط جنین که 50 سال پیش در حکم رو و وید توسط دادگاه عالی لغو شد، ممنوع کرده یا به شدت محدود کرده اند.

سایر مکان‌هایی که Google داده‌های مکان را از آن‌ها ذخیره نمی‌کند عبارتند از مراکز باروری، مراکز درمان اعتیاد، و کلینیک‌های کاهش وزن.

فعالان و سیاستمداران از گوگل و سایر غول‌های فناوری خواسته‌اند تا حجم اطلاعاتی را که جمع‌آوری می‌کنند محدود کنند تا از استفاده مجریان قانون برای تحقیقات و پیگرد قانونی سقط جنین جلوگیری کنند.




منبع