گوگل ممکن است از سیستم مدیریت عملکرد برای اخراج کارگران با عملکرد ضعیف در سال 2023 استفاده کند: گزارش

اخیراً برخی از رهبران فناوری جهانی – آمازون، توییتر و متا هزاران کارمند خود را اخراج کرده اند.

در این گزارش ها آمده است: در سیستم قبلی بررسی عملکرد، انتظار می رفت مدیران 2 درصد از کارکنان را در آن سطل قرار دهند.

گزارش ها همچنین می گویند که مایکروسافت نیز کاهش مشاغل را اعمال کرده است.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

متا، شرکت مادر فیس بوک، اعلام کرده است که حدود 11000 کارمند یا 13 درصد از نیروی کار جهانی خود را اخراج کرده است. این اولین تمرین بیکاری انبوه برای این غول 18 ساله رسانه های اجتماعی است.

علاوه بر این، نیویورک تایمز هفته گذشته گزارش داد که آمازون نیز در حال برنامه ریزی برای اخراج تقریباً 10000 کارمند در نقش های شرکتی و فناوری است. در این گزارش آمده است که این کاهش ها بزرگترین کاهش در تاریخ این شرکت خواهد بود.

The Information به نقل از افراد مطلع از سیستم جدید گزارش داد: «طبق سیستم جدید، از مدیران خواسته شده است که 6 درصد از کارکنان یا تقریباً 10000 نفر را از نظر تأثیر آنها بر کسب و کار به عنوان عملکرد پایین دسته بندی کنند.

این نشریه فناوری همچنین گفت که مدیران گوگل همچنین می توانند از رتبه بندی عملکرد برای جلوگیری از پرداخت پاداش و سهام به کارکنان استفاده کنند.

ایلان ماسک، رئیس توییتر، پس از تصاحب سایت میکروبلاگینگ، قرار بود تقریباً نیمی از 7500 نفر نیروی کار جهانی توییتر را کاهش دهد.

بر اساس گزارش‌ها، در میان اخراج‌ها و کند شدن روند استخدام که توسط شرکت‌های بزرگ به عنوان راهی برای تقویت درآمدهایشان تلقی می‌شود، شرکت بزرگ فناوری جهانی گوگل، سیستم مدیریت عملکرد جدیدی را معرفی کرده است که می‌تواند هزاران کارمند ضعیف را اخراج کند.

طبق گزارش The Information، یک سیستم مدیریت عملکرد جدید، که در اوایل سال آینده پیاده‌سازی شد، می‌تواند راه را برای مدیران منابع انسانی برای بیرون راندن کارمندان ضعیف گوگل باز کند.