Coinbase می‌گوید اپ استور اپل انتشار برنامه‌های NFT را در کیف پول مسدود کرده است.

کارمزد 30 درصدی یک نقطه اختلافی بین با ارزش ترین شرکت جهان و سایر توسعه دهندگان برنامه مانند Spotify و سازنده Fortnite Epic Games بوده است که این شرکت را به سوء استفاده از “انحصار” خود متهم کرده اند.

شاید متوجه شده باشید که دیگر نمی توانید NFT ها را در کیف پول کوین بیس iOS ارسال کنید. این به این دلیل است که اپل آخرین انتشار برنامه ما را تا زمانی که این ویژگی را غیرفعال کنیم مسدود کرد. 🧵

– کیف پول کوین بیس (@CoinbaseWallet) 1 دسامبر 2022

کوین بیس گلوبال روز پنجشنبه اعلام کرد مشتریانی که از iOS اپل استفاده می کنند، دیگر نمی توانند توکن های غیرقابل تعویض (NFT) را در کیف پول صرافی ارزهای دیجیتال ارسال کنند.

© تامسون رویترز 2022


کوین بیس گفت حتی اگر تلاش کند زیرا سیستم خرید درون برنامه ای اختصاصی سازنده آیفون از رمزنگاری پشتیبانی نمی کند، نمی تواند این الزام را رعایت کند.

کیف پول کوین بیس در توییتی اضافه کرد: «ادعای اپل این است که هزینه های گاز مورد نیاز برای ارسال NFT باید از طریق سیستم خرید درون برنامه ای آن ها پرداخت شود تا بتوانند 30 درصد هزینه گاز را دریافت کنند.





منبع

اپل بلافاصله به درخواست رویترز برای اظهار نظر در مورد این موضوع پاسخ نداد.

مشکل کوین بیس با اپل در زمان سختی برای صرافی ارزهای دیجیتال رخ می‌دهد، که سهام آن تا کنون در سال جاری تقریباً 80 درصد کاهش یافته است. این شرکت همچنین مشاغل خود را برای مدیریت هزینه ها کاهش داده است زیرا سرمایه گذاران اشتهای خود را برای ارزهای دیجیتال از دست می دهند.