اپل 700 امتیاز قیمت جدید را در بزرگترین ارتقاء ساختار قیمت گذاری اپ استور معرفی می کند.

اپل در اعلامیه خود، سیاست‌های قیمت‌گذاری جدید خود را «جامع‌ترین ارتقا» از زمان راه‌اندازی اپ استور در سال 2008 نامید. اپل ادعا کرد که ساختار قیمت‌گذاری جدید تعداد نقاط قیمت موجود را ده برابر می‌کند و افزود که اکنون 600 امتیاز قیمت جدید وجود دارد. برای توسعه دهندگان و 100 امتیاز قیمت بالاتر در صورت درخواست موجود است.

اپل همچنین در حال اجرای برخی تغییرات قراردادی قیمت گذاری است. قیمت محصولات App Store نباید به X.99 ختم شود و قیمت‌های گردتر مانند X.00 یا X.90 اکنون در دسترس هستند. تغییرات جدید اپ استور همچنین به توسعه دهندگان این امکان را می دهد که با انتخاب یک فروشگاه محلی، نرخ ارز و مالیات را در مناطق مختلف جستجو کنند.

طبق گفته اپل، قیمت تمام ویترین های دیگر در مناطق مختلف بر این اساس ایجاد می شود. از طرف دیگر، توسعه‌دهندگان می‌توانند قیمت‌ها را برای هر ویترین تعیین کنند و اساساً قیمت متفاوتی را برای برنامه‌های خود در کشورهای مختلف تعیین کنند. این تغییرات در حال حاضر فقط برای برنامه های اشتراکی در دسترس است و در سال 2023 به سایر برنامه ها راه پیدا می کند.

قیمت گذاری اپ استور apple inlinejpg قیمت گذاری اپ استور

اپل تغییر اساسی ساختار قیمت گذاری طولانی مدت و سفت و سخت خود را برای فروشگاه App خود اعلام کرده است و به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا با انعطاف پذیری بیشتری قیمت محصولات خود را در 45 ارز و 175 ویترین فروشگاه تعیین کنند. غول فناوری مستقر در کوپرتینو بزرگترین به‌روزرسانی قیمت‌گذاری اپ استور خود را روز سه‌شنبه اعلام کرد و 700 امتیاز قیمت جدید برای توسعه‌دهندگان و ابزارهایی اضافه کرد که به آنها کمک می‌کند قیمت‌ها را در کشورهای مختلف تعیین کنند. این تغییرات اکنون برای برنامه‌هایی اعمال می‌شود که اشتراک‌های تکرارشونده و قابل تمدید خودکار ارائه می‌کنند و برای سایر خریدهای درون‌برنامه‌ای در اوایل سال ۲۰۲۳ معرفی خواهند شد.

اپ استور تنها ویترین فروشگاه برای برنامه‌ها در دستگاه‌های اپل است و این شرکت برای اشتراک‌ها، برنامه‌های پولی و خریدهای درون‌برنامه‌ای، 15 تا 30 درصد از همه تراکنش‌ها را کاهش می‌دهد. سیاست‌های اپل پیرامون اپ استور در سال‌های اخیر مورد انتقاد قرار گرفته است و این شرکت با شکایت‌های متعددی مواجه است که آنها را به اقدامات ضدرقابتی متهم می‌کند. رگولاتورها حتی اپل را به دلیل نقض قانون ضد تراست جریمه کرده اند. این غول فناوری همچنین درگیر یک نبرد حقوقی ضد تراست با Epic Games بر سر کنترل دقیق اپ استور شده است.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع تغییرات جدید قیمت گذاری App Store برای برنامه های مبتنی بر اشتراک اعمال می شود
اعتبار عکس: اپل

با این کار تعداد کل امتیازهای قیمت در اپ استور به 900 می رسد که از 0.29 دلار (تقریباً 20 روپیه) شروع می شود و در صورت درخواست به 10000 دلار (تقریباً 825000 روپیه) می رسد. امتیاز قیمت به صورت تدریجی افزایش خواهد یافت. برای محصولاتی در محدوده قیمتی 0.29 تا 9.99 دلار (تقریباً 820 روپیه) امتیاز قیمت در هر 0.10 دلار (تقریباً 8 روپیه) در دسترس خواهد بود. این “مراحل قیمت” با افزایش قیمت محصول افزایش می یابد.