تسلا با تحقیقات آژانس ایالات متحده در مورد دو تصادف که منجر به مرگ موتورسواران شد روبرو می شود

او در جلسه سالانه سهامداران شرکت در روز پنجشنبه گفت که “خودرانی کامل” بسیار بهبود یافته است و او انتظار دارد که این نرم افزار را تا پایان سال برای همه مالکانی که آن را درخواست می کنند در دسترس قرار دهد.




منبع

سخنگوی CHP گفت که آیا تسلا روی Autopilot کار می کرد یا نه، همچنان در دست بررسی است.

پیام هایی به دنبال اظهار نظر از تسلا بود که بخش روابط رسانه ای خود را منحل کرده است.

ماسک استفاده از رادار را از سیستم های خود حذف کرده است و تنها به دوربین ها و حافظه کامپیوتر متکی است. بروکس و دیگر حامیان ایمنی می گویند فقدان رادار به بینایی در تاریکی آسیب می رساند.

در نقطه ای خودروها با هم برخورد کردند و موتورسوار ناشناس از یاماها به بیرون پرتاب شد. وی در محل حادثه توسط آتش نشانی جان خود را از دست داد.

بر اساس اسناد آژانس، از سال 2016، NHTSA تیم هایی را به 39 تصادف اعزام کرده است که در آنها مشکوک به استفاده از سیستم های رانندگی خودکار است. از این تعداد، 30 مورد مربوط به تسلا بودند، از جمله تصادفاتی که باعث مرگ 19 نفر شد.

NHTSA همچنین به تمام خودروسازان و شرکت های فناوری با سیستم های رانندگی خودکار دستور داده است که تمام تصادفات را گزارش کنند. این آژانس اولین دسته از داده ها را در ماه ژوئن منتشر کرد که نشان می دهد نزدیک به 400 تصادف در یک دوره 10 ماهه گزارش شده است، از جمله 273 مورد با تسلاس. اما نسبت به مقایسه هشدار داد و گفت که تله‌ماتیک تسلا به آن اجازه می‌دهد تا داده‌ها را در زمان واقعی، بسیار سریع‌تر از سایر شرکت‌ها جمع‌آوری کند.

مایکل بروکس، سرپرست اجرایی مرکز غیرانتفاعی ایمنی خودرو، از NHTSA خواست تا خلبان خودکار تسلا را به دلیل عدم شناسایی موتورسواران، وسایل نقلیه اضطراری یا عابران پیاده فرا بخواند.

اتوپایلوت تسلا خودروها را در مسیر خود و فاصله‌ای پشت سر سایر وسایل نقلیه نگه می‌دارد. این شرکت همچنین از مالکان منتخب برای آزمایش نرم‌افزار «خودرانی کامل» استفاده می‌کند که برای تکمیل یک مسیر به تنهایی با نظارت انسان طراحی شده است. در نهایت، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا می‌گوید که خودروها خودشان رانندگی خواهند کرد و ناوگانی از ربات‌اکسی‌های خودران را قادر می‌سازند که درآمد تسلا را افزایش دهند. در سال 2019، ماسک متعهد شده بود که تاکسی های رباتیک را در سال 2020 راه اندازی کند.

دو تصادف مربوط به تسلاس که ظاهراً با اتوپایلوت کار می‌کند، توسط تنظیم‌کننده‌های فدرال بررسی می‌شود و به یک خطر بالقوه جدید در آزادراه‌های ایالات متحده اشاره می‌کند: وسایل نقلیه نیمه خودکار ممکن است برای موتورسیکلت متوقف نشوند. اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه تیم‌های تحقیقاتی را برای دو تصادف در ماه گذشته که در آن تسلاس با موتورسیکلت در آزادراه‌ها در تاریکی برخورد کرد، فرستاد. هر دو کشنده بودند.

اولین تصادف با یک موتورسوار در ساعت 4:47 صبح 7 ژوئیه در مسیر ایالتی 91، بزرگراهی در ریورساید، کالیفرنیا اتفاق افتاد. یک خودروی شاسی بلند تسلا مدل Y سفید در حال حرکت به سمت شرق در خط خودروهای پرشمار بود. گشت بزرگراه کالیفرنیا در بیانیه ای اعلام کرد که پیش از آن یک موتورسیکلت سبز رنگ یاماها V-Star بود.

بروکس از آژانس به دلیل ادامه تحقیقات اما اقدام نکردن انتقاد کرد. او گفت: “در حالی که این تصادفات همچنان رخ می دهد آنها چه می کنند؟”

تسلا گفته است که Autopilot و “Full Self-Driving” خودشان نمی توانند رانندگی کنند و رانندگان باید همیشه آماده مداخله باشند.

برای من کاملاً واضح است، و باید برای بسیاری از دارندگان تسلا در حال حاضر، این موضوع به درستی کار نمی کند و انتظارات را برآورده نمی کند، و مردم بی گناه را در جاده ها در معرض خطر قرار می دهد. بروکس گفت.

تصادف دوم حدود ساعت 1:09 بامداد 24 جولای در بین ایالتی 15 در نزدیکی دریپر، یوتا اتفاق افتاد. یک خودروی سدان تسلا مدل 3 پشت یک موتورسیکلت هارلی دیویدسون، آن هم در مسیر HOV قرار داشت. اداره امنیت عمومی یوتا در بیانیه ای اعلام کرد: “راننده تسلا موتورسوار را ندید و با پشت موتورسیکلت برخورد کرد که راکب را از دوچرخه پرت کرد.”

در مصاحبه ای در ژوئن، استیون کلیف، مدیر جدید NHTSA گفت که آژانس در حال تشدید تلاش ها برای درک خطرات ناشی از وسایل نقلیه خودکار است تا بتواند تصمیم بگیرد چه مقرراتی ممکن است برای محافظت از رانندگان، مسافران و عابران پیاده لازم باشد. هیچ مقررات فدرالی وجود ندارد که مستقیماً وسایل نقلیه خودران یا آنهایی را که دارای سیستم های کمک راننده نیمه خودکار مانند Autopilot هستند، پوشش دهد.

سوارکار که لندون امبری 34 ساله اهل اورم، یوتا نام داشت، در صحنه جان باخت. در بیانیه آمده است که راننده تسلا به مقامات گفته است که تنظیم خودکار خودرو را روشن کرده است.

این آژانس مشکوک است که سیستم کمک راننده تا حدی خودکار تسلا در هر یک از آنها استفاده شده است. این آژانس می‌گوید هنگامی که اطلاعات بیشتری را جمع‌آوری کرد، ممکن است تصادفات در یک بررسی گسترده‌تر از خودروهای اضطراری تسلا که در امتداد بزرگراه‌ها پارک شده‌اند را شامل شود. NHTSA همچنین در حال بررسی بیش از 750 شکایت است که تسلاس می تواند بدون دلیل ترمز کند.

این آژانس همچنین می گوید که این فناوری نویدبخش کاهش تصادفات ترافیکی است.