Reliance Retail برای پذیرش CBDC روپیه دیجیتال برای پرداخت در بمبئی در بحبوحه سکوت هند در مورد کریپتو

CBDC که بر اساس سیستم دفتر کل توزیع شده بلاک چین ساخته شده است، نماینده دیجیتال ارز فیات هند است. استفاده از CBDC ها سوابق تراکنش های غیرقابل تغییر و شفاف را در بلاک چین حفظ می کند و در عین حال تمام هزینه های اضافی مانند هزینه های خدماتی که در حال حاضر مربوط به پرداخت های آنلاین است را کاهش می دهد.

در نوامبر سال گذشته، Shaktikanta Das، رئیس بانک مرکزی هند (RBI)، گفته بود که این CBDC یک تحول بزرگ در روش انجام تجارت خواهد بود.

Reliance Retail در روز پنجشنبه، 2 فوریه، گزارش داد که استفاده از روپیه دیجیتال CBDC هند را در فروشگاه های خود در بمبئی آغاز خواهد کرد. این غول خرده فروشی با بانک ICICI و بانک Kotak Mahindra برای پذیرش و پردازش پرداخت های CBDC همکاری کرده است. دولت هند CBDC خود را در شهرهای منتخب از جمله بمبئی راه اندازی کرده است. مشتریان خرده فروشی Reliance که مایل به پرداخت با استفاده از CBDC هستند، به برنامه روپیه دیجیتال بانک ها نیاز دارند تا با اسکن یک کد QR، پرداخت را تسهیل کند.

بانک دولتی هند، بانک ICICI، Yes Bank و IDFC First بانک نیز در آزمایش‌های جاری CBDC شرکت می‌کنند.

هند، در حالی که در مورد اجازه دادن به اتباع در زمینه ارزهای دیجیتال بی ثبات تردید دارد، آماده است تا پتانسیل فناوری بلاک چین را بررسی کند.

من معتقدم CBDC بهتر از سیستم UPI خواهد بود. معاملات ناشناس و محافظت شده خواهد بود. علاوه بر این، پذیرش در 17000 فروشگاه Reliance Retail نقشی در پذیرش CBDC خواهد داشت.

در دسامبر سال گذشته، CBDC هند رسماً وارد دوره آزمایشی خرده فروشی خود در چهار شهر – دهلی نو، بمبئی، بنگالورو و بوبانسوار شد.

یک مقام RBI در دسامبر 2022 گفته بود که تراکنش‌ها از طریق CBDC‌ها «تا حد معینی» در راستای مقررات قانونی مناسب، ناشناس باقی می‌مانند.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

اعلام Subramaniam در مورد پذیرش CBDC تنها یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که Nirmala Sitharaman وزیر دارایی از پرداختن به این موضوع در طول سخنرانی بودجه خودداری کرد.

گزارش شده است که این توسعه توسط V Subramaniam، مدیر عامل Reliance Retail، طی یک رویداد عمومی در روز پنجشنبه اعلام شد.