تحقیقات کنترپوینت: فروش گوشی های هوشمند در ماه می 2022 به 96 میلیون دستگاه در سراسر جهان کاهش یافت

تارون پاتاک، مدیر تحقیقات، در مورد تورم گفت: «تقاضا برای گوشی‌های هوشمند به‌ویژه در اقتصادهای پیشرفته به دلیل جایگزینی است که آن را به یک خرید اختیاری تبدیل می‌کند. و فشارهای تورمی منجر به احساسات بدبینانه مصرف کنندگان در سراسر جهان می شود و مردم خریدهای غیرضروری از جمله گوشی های هوشمند را به تعویق می اندازند. تقویت دلار آمریکا نیز به اقتصادهای نوظهور آسیب می رساند. بخشی از مصرف کنندگان احتمالاً قبل از خرید منتظر تبلیغات فصلی هستند تا برخی از فشارهای هزینه را جبران کنند.




منبع

وارون میشرا، تحلیلگر ارشد، در مورد بازار چین و جنگ روسیه و اوکراین گفت: “قطعات چین و کندی طولانی مدت اقتصاد چین به تقاضای داخلی آسیب رسانده و زنجیره تامین جهانی را نیز تضعیف کرده است. بازار گوشی‌های هوشمند در چین در ماه مه، با کاهش محدودیت‌ها، کمی بهبود یافت، با این حال، 17 درصد کمتر از می 2021 باقی ماند. ممکن است نیاز باشد که اندازه بازار پایه جدیدی برای بازار گوشی‌های هوشمند چین تعریف شود. علاوه بر این، عدم اطمینان ایجاد شده توسط بحران روسیه و اوکراین است که به تقاضا در اروپای شرقی آسیب می رساند. به نظر می رسد هیچ یک از OEM ها از تأثیر منفی بر تقاضا ناشی از ترکیبی از این عوامل در امان نیستند.

به گزارش سرویس نبض بازار کانترپوینت، فروش گوشی های هوشمند در سراسر جهان در ماه می 2022 به زیر 100 میلیون کاهش یافته است. این تحقیق نشان می‌دهد که فروش گوشی‌های هوشمند در بازار جهانی در ماه می امسال 4 درصد ماه به ماه (MoM) و 10 درصد سال به سال (سال) کاهش یافته است که دومین افت متوالی در فروش MoM و یازدهمین کاهش متوالی است. در فروش سالیانه این گزارش اضافه می‌کند که فروش گوشی‌های هوشمند هنوز به سطح قبل از همه‌گیری نرسیده است، رویدادی پس از مشاهده بهبودی V شکل پس از همه‌گیری COVID-19.

بر اساس شاخص کلان Counterpoint، انتظار می‌رود که وضعیت در نیمه دوم سال 2022 بهتر شود، زیرا وضعیت اقتصادی چین عادی می‌شود، عرضه و تقاضا در زنجیره‌های تامین فناوری بهبود می‌یابد و چشم‌انداز اقتصاد کلان بهبود می‌یابد. بر اساس این گزارش، ژوئن آغاز دوره تبلیغات در چندین منطقه مانند 618 در چین و دیوالی در هند و به دنبال آن کریسمس و سال نو است. عرضه سری گلکسی زد فولد 4 و آیفون 14 سامسونگ احتمالا به افزایش تقاضای گوشی‌های هوشمند کمک می‌کند.

بر اساس گزارشی از خدمات نبض بازار کانترپوینت تحقیقات، فروش بازار گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان به 96 میلیون دستگاه در ماه می 2022 کاهش یافته است. گفته می‌شود که این کاهش 4 درصدی در ماهانه فروش و کاهش 10 درصدی در فروش سالانه است. این گزارش می افزاید که این دومین کاهش متوالی در فروش MoM و یازدهمین کاهش متوالی در فروش سالانه است. گفته می‌شود که حتی پس از بهبودی V شکل از همه‌گیری کووید-19، فروش جهانی گوشی‌های هوشمند هنوز به سطح قبل از همه‌گیری نرسیده است. بازار گوشی‌های هوشمند تحت تأثیر محدودیت‌های زنجیره تأمین و امواج مداوم COVID-19 در سال 2021 قرار گرفت. گفته می‌شود کمبود قطعات در سال جاری در حال تثبیت است.

این گزارش می افزاید که در سال 2022 بازار گوشی های هوشمند به دلیل افزایش تورم، رکود اقتصادی چین و جنگ روسیه و اوکراین تحت تاثیر کمبود تقاضا قرار گرفته است. گفته می شود تقاضای کم منجر به افزایش موجودی می شود که منجر به کاهش محموله ها و کاهش سفارشات از تولیدکنندگان گوشی های هوشمند می شود. در سه ماهه دوم، فروش می تواند به شدت تحت تاثیر قرار گیرد و انتظار می رود وضعیت در نیمه دوم سال 2022 بهبود یابد.