سایان الکتریک طرح خانه هوشمند Smart Home

نام کاربری خود را وارد کنید ، دستورالعمل فراموشی رمز برای شما ایمیل می شود! زبان اصلی زومیت فارسی است؛ لطفا در هنگام ارسال مطالب از زبان فارسی استفاده کنید. تمامی کاربران باید هنگام ثبت نام در سایت، از کلمات مناسب در نام کاربری خود استفاده کنند. در صورت مشاهده‌ی کلمات رکیک و نامناسب، اشتراک آن كاربر حذف شده و دسترسی وی به سایت قطع خواهد شد.

  • در تعریف کلی KNX را می‌توان یک سامانه کنترل هوشمند سیم کشی شده در نظر گرفت که به عنوان یک مرز اصلی می‌تواند تجهیزات مربوط به هوشمندسازی شرکت‌ها و برند‌های دیگر را هم در خود جای داده و تمام قسمت‌ها را به شکل استاندارد به یکدیگر متصل کند.
  • از شرکتی که شیفته‌ی هرچه کوچک‌تر کردن محصولات تکنولوژی است باید هم انتظار ساخت خانه‌ی هوشمند کوچک داشت.
  • با کلید ترموستات هوشمند ساخت شرکت کوباکو که دارای ترموستات داخلی می باشند می­ توان طیف وسیعی از سیستم های گرمایش و سرمایش از جمله فن کوئل، هواساز، اسپیلت، رادیاتور، گرمایش از کف، کولر آبی و …
  • سناریوی سینمای خانگی و تغییر صدا و نور هماهنگ با نوع فیلم یا برنامه.
  • در این زمینه می توانید مطلب تخصصی کاربرد فناوری Wifi در خانه هوشمند را مطالعه کرده تا اطلاعات مفیدی در این حوزه کسب کنید.

زیبایی، قابلیت سفارشی سازی و رابط کاربری آسان یکی از ویژگی‌های بارز و دوست داشتنی محصولات آیریک است که دست مشتریان را در زیباتر کردن خانه‌شان باز می‌گذارد. امکان پخش موسیقی مجزا در هر اتاق و پخش موسیقی از هارد تحت شبکه در اسمارت هوم وجود دارد. ضمانت تولیدات خانه هوشمند آسانه با رعایت حقوق مشتریان سیاست دائمی این مجموعه میباشد.

تجهیزات کلیدی این کار در خانه هوشمند و خانه معمولی یکی است شبکه حاکم بر این تجهیزات و همچنین طرز استفاده از آن‌ها کاملاً متفاوت بوده و همچنین جزئیات بیشتری نیز وجود دارد. نه تنها در خانه‌های هوشمند بلکه در تمامی سیستم‌های هوشمند سنسور‌ها و موضوع بررسی شرایط پیرامون موضوعی بسیار حائز اهمیت می‌باشد. سنسور‌ها وظیفه دار بررسی اطلاعات خاص و گذاشتن این اطلاعات در اختیار پردازشگر مرکزی می‌باشند تا سیستم مرکزی بر اساس این اطلاعات تصمیماتی را اتخاذ کند. در یک خانه هوشمند وضعیت لامپ‌ها و سیستم‌های مربوط به روشنایی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. البته این سیستم‌ها قدری متفاوت‌تر از سیستم‌های معمولی روشنایی بوده و بیشتر از چند لامپ عادی می‌باشد.

در حاليكه اين امر در زمان استفاده از ترموستات سنتي امكان پذير نمي باشد. از طرفي امكان كنترل يكپارچه فن كويل ها از جمله مزاياي سيستم هوشمند است. براي كنترل سيستم سرمايش و گرمايش كه به وسيله دستگاه تهويه مطبوع انجام مي پذيرد دماي پيش فرض توسط كاربرتنظيم گرديده دمای خواسته شده شروع به فعاليت مي نمايد. دراين حالت زماني كه دماي فضاي مذكور به حد مطلوب رسيد فرمان توقف فعاليت سيستم سرمايش و گرمايش توسط برنامه از پيش تعيين شده صادر مي گرددكه منجر به كاهش مصرف انرژي مي انجامد. در صورت مشاهده‌ی کلمات رکیک و نامناسب، پیغام کاربر حذف شده و در صورت تکرار، اکانت کاربری وی آکو مسدود می‌شود. IFTTT بسیار شبیه داشتن هاب خانگی در فضای ابری است و از بسیاری از محصولات و سرویس‌ها پشتیبانی می‌کند.

این شرکت یک سیستم شخصی و یکپارچه را برای هوشمند سازی ساختمان ارائه کرده است که شامل بخش های مختلف از جمله نورپردازی، پخش موسیقی، پخش فیلم، کنترل دما، اینترکام و امنیت است. خانه‌ی هوشمند چیست؟ این سوال به ظاهر ساده پاسخ‌های متفاوت زیادی می‌تواند داشته باشد. به طور خلاصه می‌توان گفت “خانه هوشمند” یک محل اقامت مجهز به مجموعه‌ای از دستگاه‌های مختلفی است که کارهایی که معمولا انسان‌ها انجام می‌دهند را به طور خودکار بر عهده دارند.

سایان الکتریک طرح خانه هوشمند Smart Home

Control4 بعدا در همان سال اولین محصولات خود را به عنوان یکی از اولین شرکت های فعال در حوزه هوشمند سازی وارد بازار کرد. به عنوان مثال چنانچه در طراحی کلید لمسی به فاصله مناسب محل های لمس توجه نشود، هنگام استفاده با مشکل لمس همزمان چند پل از کلید مواجه می شوید. علاوه بر این طراحی نادرست کلید می تواند بر عملکرد آن در دراز مدت تاثیر منفی بگذارد.

اگرچه تا رسیدن به یکپارچگی سیستمی چون PAT راه درازی در پیش است؛ اما الکسا و گوگل اسیستنت در حال حاضر جای محکمی در بازار خانه هوشمند برای خود به دست آورده‌اند و به‌عنوان هاب مجازی قدرتمند، کنترل دستگاه‌های مختلفی را تنها از یک نقطه به دست گرفته‌اند. ایده‌ی خانه هوشمند شاید اکنون عادی به نظر برسد؛ اما تا چند دهه‌ی گذشته تنها در وادی تخیلات بشر حضور داشت. پیشخوان آشپزخانه شاید در نگاه اول عادی به نظر برسد؛ اما با قرار دادن دستگاه‌های الکترونیکی روی سطح آن، آن‌ها را شارژ می‌کند.

اغلب تجهیزات هوشمندسازی ساختمان جهت برقراری ارتباط با کنترل کننده مرکزی و سایر نودها از تکنولوژی ارتباط بی سیم استفاده می کنند. از جمله مهمترین نکات در انتخاب سیستم خانه هوشمند، توسعه پذیری سیستم است. این قابلیت برای سیستم های مبتنی بر کنترل کننده مرکزی قابل بررسی است. برخی از تجهیزات خانه هوشمند به صورت مستقل و مستقیم به اینترنت متصل می شوند. از آن جمله می توان به کلید لمسی هوشمند وایفای و رله هوشمند وایفای اشاره کرد. اما برخی از سیستم ها برای اتصال به اینترنت از دستگاه واسط استفاده می کنند.

گارانتی تجهیزات و خدمات هوشمندسازی ساختمان

سیستم هوشمند در واقع مرکز فرماندهی یا همان مغز متفکر خانه است که تمام دستگاه‌ها را کنترل می‌کند. به‌طور کلی، سیستم هوشمند همان چیزی است که وقتی می‌خواهید کاری به‌طور خودکار انجام شود، با آن صحبت می‌کنید؛ اما دستگاه هوشمند همان محصولی است که به سیستم گزارش می‌دهد؛ مثل لامپ‌های آمازون اکو یا فیلیپس هیو. نه‌فقط کامپیوترها و گوشی‌های موبایل، بلکه همه چیز؛ از ساعت دیواری گرفته تا اسپیکرها، چراغ‌ها، زنگ در، دوربین‌ها، پنجره‌ها، کرکره‌ها، آب‌گرم‌کن، لوازم آشپزخانه و هر چیزی که فکر کنید. در بستر اینترنت اشیا، محصولات بسیاری به یکدیگر متصل شده‌اند و این مجموعه هر روز بزرگ‌تر و بهتر می‌شود. تمام وسایل الکترونیکی موجود در خانه می‌توانند در خدمت این انقلاب فناوری قرار بگیرند و زندگی بشر را چنان دستخوش تغییر کنند که با چند دهه‌ی پیش، به هیچ وجه قابل مقایسه نباشد.

قسمت های مختلف آشپزخانه هوشمند

اما به راستی تفاوت هوشمند سازی ساختمان و خانه هوشمند در چیست؟ خانه هوشمند به بنایی گفته می شود که اجزایی از آن با بهره گیری از تکنولوژی های خاصی هوشمند شده است. به طوری که اینترنت اشیا، سیستم دزدگیر، سیستم ضد حریق، انواع سنسور ها و … در آن پیاده سازی می شود. به نوعی می توان گفت که خانه هوشمند زیرمجموعه هوشمند سازی ساختمان است. سیستم صوتی بخش مهمی از مولتی مدیای خانه‌های هوشمند به شمار می‌رود که تحت کنترل همه جانبه اپراتور فعالیت می‌کند. یکی از اصلی‌ترین بخش‌های هر خانه هوشمند‌ی بخش هوشمند‌سازی سیستم مربوط به سرمایش و گرمایش می‌باشد.

خانه هوشمند ، هوشمند سازی ساختمان با ایده پردازان