هفته گذشته به پادکستی از مایک بل (Apple سابق، Rivian سابق) به پادکستی گوش دادم که چه چیزی باعث میشود Lucid Air و شاسیبلند لوسید با کد Gravity که در سال 2024 عرضه میشود، بسیار متفاوت از هر خودروی دیگری باشد. جاده، از جمله تسلا.
با توجه به اینکه تسلا به شدت تحت تأثیر اپل قرار گرفته بود، دیدن تفاوتهایی که اپل در این بازار به ارمغان میآورد زمانی که سرانجام خودروی الکتریکی خود را معرفی کرد، جالب خواهد بود.
به نظر می رسد جهت گیری این سه شرکت در مسیر قفل قرار دارد. این تغییر از اولویتهای سنتی خودروسازان قدیمی به مدلی است که با یک شرکت فناوری سازگارتر است. شرکتهای خودروسازی مانند لوسید و تسلا بیشتر شبیه اپل هستند تا جنرال موتورز یا فورد – که فکر میکنم در نهایت به مشکلی برای جنرال موتورز و فورد تبدیل خواهد شد.
من همچنین گزارش های به روز شده ای از Nvidia و Qualcomm در مورد نحوه برخورد آنها با رانندگی خودران که می تواند یک رویکرد مکمل برای نسل بعدی خودروهای برقی باشد، داشته ام.
بیایید در مورد آینده خودروهای برقی صحبت کنیم و با محصول هفته من به پایان می رسیم: به روز رسانی در مورد بارمن روباتیک بارتس توسط، شوخی، بلک + دکر.
Nvidia و Qualcomm Vehicle Tech
پلتفرم Drive انویدیا به شدت در خودروهای Lucid استفاده می شود. این یک گروه جامع از پیشنهادات است که پشته فناوری خودروهای خودمختار از تصور و شبیهسازی تا آموزش و استنتاج در خودروها را پوشش میدهد. با این حال، بخش عمده ای از قدرت در قابلیت شبیه سازی Omniverse انویدیا است که به طور گسترده در صنعت خودرو استفاده می شود.
کوالکام بیشتر بر روی کاهش هزینه های خودرو در این معادله با فناوری قانع کننده در خودرو متمرکز شده است که بر روی کاغذ، هم ارزان تر و هم بهتر از سایر گزینه ها است.
با توجه به اینکه شرکتهای خودروسازی بر روی حاشیهها تمرکز لیزری دارند، میتوانید جهانی در حال ظهور را ببینید که در آن انویدیا ممکن است بخش عمدهای از سیستمهای پشتیبان و ساختار کنترل خودروهای خودران را در اختیار داشته باشد و کوالکام میتواند در بیشتر خودروها با قابلیتهای خودران مربوطه حضور داشته باشد. کوالکام نشان داده است که توانایی آن در پایین نگه داشتن هزینههای گوشیهای هوشمند میتواند به راهحلهایی برای داخل خودرو تبدیل شود که میتوانند تقریباً همین کار را انجام دهند.
آیندهای که بهطور فزایندهای امکانپذیر است، جایی است که انویدیا بیشتر بخش پشتیبان خودروی خودران را ارائه میکند در حالی که کوالکام فناوری بینایی رایانهای چند لایه را در خودرو ارائه میکند.
تعامل خودرو و راننده
من هفته گذشته پشت یک ماشین لوسید (تصویر بالا) رانندگی می کردم و باید اعتراف کنم که نگاه کردن به ماشین برایم جذاب بود. واقعاً شبیه هیچ ماشین دیگری در جاده نیست. مشخصات عملکرد و قیمت هر دو شگفت آور هستند.
در عملکرد، شتاب 0 تا 60 ثانیه 2.5 ثانیه، تا 1111 اسب بخار، تا 168 مایل در ساعت و تا 520 مایل برد را فراهم می کنند که در حال حاضر عملکردی پیشرو در کلاس دارد. اما این عملکرد نزدیک به 200 هزار دلار برای شما هزینه خواهد داشت.
سپس دوباره میتوانید استدلال کنید که اساساً چهار ماشین را به قیمت یکی میخرید: یک ماشین اسپورت، یک ماشین خانوادگی، یک ماشین آفرود، و یک ماشین باربری (مقدار زیادی فضای چمدان دارد)، همه در یک وسیله نقلیه.
Lucid همچنین تغییر در تفکر در مورد تعامل بین ماشین و راننده را نشان می دهد. تا به حال راننده باید نحوه کار با ماشین را یاد می گرفت. هر خودرو به اندازه کافی متفاوت است به طوری که اکثر رانندگان ممکن است هرگز یاد نگیرند که چگونه از همه ویژگی ها استفاده کنند. به عنوان مثال، من هرگز نتوانستم از قابلیت پارک خودکار ماشینم با موفقیت استفاده کنم.
مدل Lucid یاد میگیرد که چگونه با شما کار کند، ترجیحات شما را میآموزد، و این دادهها را میتوان از ماشینی به ماشین دیگر منتقل کرد تا دیگر هرگز با مشکل عدم استفاده صحیح از ویژگیهایی که خریداری کردهاید مواجه نشوید.
ارتقاء پس از خرید
Lucid فراتر از همه راه حلی ارائه می دهد که نه تنها نرم افزاری تعریف شده است، بلکه به طور بالقوه به روز رسانی و ارتقاء آن در طول زمان آسان تر است، که باعث می شود خودروها برای مدت طولانی تری در خدمت باشند.
من نسبت به شرکتهای خودروسازی سنتیتر ناامید شدهام، زیرا تقریباً میتوانید شرط ببندید که بلافاصله پس از خرید خودروی جدید، آنها ارتقایی را انجام میدهند که قابل نصب نیست، و اگر میدانستید که در حال آمدن است، متوجه میشوید. .
مثلا چند سال پیش یک مرسدس خریدم. زمانی بین زمانی که ماشین را سفارش دادم و آن را تحویل دادم، یکی از ویژگی هایی را که سفارش داده بودم در بسته دیگری قرار دادند که هنگام سفارش ماشینم در دسترس نبود و به دلیل اینکه آن بسته را انتخاب نکرده بودم (باز هم اینطور نبود. حتی در زمانی که من سفارش دادم در دسترس نبود) آنها این ویژگی را از ماشین حذف کردند.
تنها راهی که میتوانستم آن را پس بگیرم، پرداخت سه برابر هزینهای بود که قبل از آن اتفاق افتاده بود. این افزایش هزینه عظیم به این دلیل بود که پس از ساخت خودرو اضافه کردن این ویژگی بسیار گرانتر بود.
لوسید و تسلا هر دو نشان دادهاند که میتوانند کار به مراتب بهتری در ارائه بهروزرسانیهای پس از خرید خودروهای خود انجام دهند. همانطور که صنعت مفهوم خودرو را به عنوان یک سرویس در نظر می گیرد، این توانایی برای تغییر پیکربندی خودرو پس از خروج از کارخانه، نه تنها در را به روی یک فرصت قوی تر خودروی مستعمل برای فروشندگان باز می کند، بلکه یک رابطه طولانی تر و شادتر با ماشین هایی که در نهایت می خریم
به جای تعویض یک خودروی کاملاً خوب پس از سه سال به دلیل قدیمی شدن آن، تصور کنید خودرو را بهروزرسانی کنید تا تقریباً با خودروی جدید یکسان باشد.
رویکرد مبتنی بر نرمافزار مبتنی بر فناوری Lucid همچنین به این معنی است که بسیاری از این بهروزرسانیها ممکن است به عنوان بخشی از خدماتی مانند برخی از پیشرفتهای جالبتر خودروهای تسلا در طول سالها باشد. تسلا یکی از معدود شرکتهای خودروسازی است که رانندگان آن مشتاقانه منتظر بهروزرسانیهای نرمافزاری هستند، زیرا تسلا با شگفتیهای دلپذیر تولید میکند و Lucid به دنبال پیشی گرفتن از تسلا در این زمینه است.
بخشی از اینکه چرا Lucid ممکن است بتواند تسلا را پشت سر بگذارد، استفاده از Nvidia Drive است که همچنان روشی منحصر به فرد است که شرکت های خودروسازی کوچکتر می توانند با استفاده از منابع گسترده انویدیا، توانایی های شرکت های بزرگتر را مطابقت دهند یا از آنها فراتر بروند. واقعاً یک تغییر دهنده بازی است.
بسته بندی
همانطور که به اواسط دهه پیش می رویم، تجربیات خودروی ما به شدت تغییر خواهد کرد و نه تنها برای خریدار قابل تنظیم تر می شود، بلکه به طور خودکار با آن خریدار پس از فروش تطبیق داده می شود تا سطحی از تجربه شخصی سازی شده را ارائه دهد که تاکنون انجام نشده است. در بازار فناوری دیده می شود، چه رسد به بازار خودرو.
پس از انجام این کار، بازار فناوری ممکن است مجبور شود از برخی از پیشرفتهای صنعت خودرو استفاده کند تا در بخش خود بهتر رقابت کند، زیرا این مفهوم از محصولی که خود را با نیازهای منحصر به فرد کاربر تطبیق میدهد یک انقلاب رقابتی است.
به سختی می توان دید که چگونه هر مشتری، زمانی که انتخاب می کند، روش قدیمی یادگیری اجباری و عدم انعطاف پذیری را در فناوری شخصی، وسایل و وسایل نقلیه شخصی که به طور فزاینده ای هوشمندتر خریداری می کند، انتخاب می کند.
شرکتهایی مانند Lucid، Rivian، Tesla، Nvidia و Qualcomm بازار خودرو را با لگد و فریاد به سوی آیندهای هدایت میکنند که پاسخگوی نیازهای خریدارانشان است. این خبر خوبی برای آینده خرید ما است، اگرچه احتمالاً تا نیمه دوم دهه نخواهد بود.
“bev” توسط Black+Decker
ما یکی از اولین صاحبان مناقصه نوار رباتیک Bartesian بودیم و چندین سال از زمان عرضه آن محصول لذت برده ایم.
با این حال، مزاحمت هایی وجود داشت که حول نحوه نگهداری الکل در دستگاه و درد پر کردن آن با آب که اغلب ریخته می شد، بود. یکی از بطری های الکل را بدون تمیز کردن برای مدت طولانی در جای خود رها کردیم و گیر کرد. بنابراین، ما به دنبال جایگزینی رفتیم تا متوجه شویم که Black+Decker نسخه جدیدتری از Bartesian به نام bev (b کوچک) ایجاد کرده است و بسیار عالی است!
بیایید با این واقعیت شروع کنیم که با بارتسیان قدیمی، هنگام تهیه نوشیدنی مجبور بودیم بطری های رم و جین را عوض کنیم، زیرا فقط چهار نوع مشروب را در خود جای می داد. نسخه جدید پنج بطری مختلف را در خود جای میدهد و از بطریهایی استفاده میکند که الکل وارد میشود، بنابراین دیگر مجبور نیستید بطریها را تمیز کنید، فقط وقتی خالی هستند آنها را بیرون بیاندازید. بعلاوه، ششمین بطری آب را فراهم می کند تا بتوانید آن را به راحتی زیر شیر آب پر کنید (سعی نکنید آن را از یخچال پر کنید، در تمام زمین آب خواهید گرفت).
کوکتل ساز درخواستی “bev” (اعتبار تصویر: Bartesian)
این واحد دارای چراغهایی در زیر بطریها است که هنگام تولید نوشیدنیها روشن میشوند یا میتوانند بدون استفاده از آن بچرخند و نمایش نسبتاً چشمگیری در آشپزخانه یا بار شما ایجاد کنند. در حالی که Bartesian قدیمی نمایشگری داشت که شما را در ساخت نوشیدنی راهنمایی می کرد، bev دارای پنج دکمه است. چهار مورد اول برای اندازه نوشیدنی است و آخرین مرحله تولید نوشیدنی را آغاز می کند که تماشای آن بسیار سریعتر و سرگرم کننده تر است.
Bev از همان غلافهای Bartesian قدیمی استفاده میکند، اما فاقد یک چیلر آب است، بنابراین باید یخ را تامین کنید. اما نتیجه ظاهر بهتری دارد، به مراتب نامرتبتر است (بارتسیان قدیمی هر از گاهی در هنگام پر کردن نشت میکرد)، و تا کنون بیعیب و نقص عمل کرده است.
در یک روز گرم، و ما تعداد زیادی از آنها را دریافت میکنیم، استفاده از رام سرد روش خوبی برای پایان دادن به روز است. و در آخر هفته ها بیرون نشستن با یک کوکتل خنک کمک می کند تا همه چیز ارزشمند شود.
با قیمتی در حدود 300 دلار، bev جدید توسط Black+Decker محصول هفته من است. به سلامتی!
نظرات بیان شده در این مقاله متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکس کننده نظرات شبکه خبری ECT نیست.