آمازون تا سال 2030 4 میلیارد دلار در ساخت مرکز داده جدید AWS در حیدرآباد سرمایه گذاری می کند.

با افزایش مصرف داده و پذیرش ابر، نیاز به مراکز داده در هند به طور تصاعدی افزایش یافته است. آژانس رتبه بندی Crisil تخمین می زند که ظرفیت مرکز داده دو برابر می شود و تا سال 2025 از ظرفیت فعلی 870 مگاوات به 1700 تا 1800 مگاوات می رسد.

در این بیانیه آمده است: «مشتریان به فناوری‌های پیشرفته AWS برای هدایت نوآوری، از جمله تجزیه و تحلیل داده‌ها، امنیت، یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی (AI) دسترسی خواهند داشت.

پراساد کالیانارامان، معاون خدمات زیرساخت در آمازون دیتا گفت که راه اندازی منطقه AWS آسیا و اقیانوسیه (حیدرآباد) از تحول دیجیتال هند پشتیبانی می کند و بخشی از سرمایه گذاری بلندمدت AWS در این کشور از زمان افتتاح اولین دفتر خود در سال 2011 است. خدمات.

وب سرویس آمازون (AWS) روز سه شنبه اعلام کرد که سرمایه گذاری 4.4 میلیارد دلاری (حدود 36300 کرور روپیه) تا سال 2030 در ساخت دومین خوشه مرکز داده خود در حیدرآباد در هند انجام خواهد شد. شرکت Amazon.com Inc، از طریق منطقه AWS آسیا و اقیانوسیه (حیدرآباد)، به توسعه‌دهندگان، استارت‌آپ‌ها و شرکت‌ها در میان سایرین ارائه می‌کند تا «مجموعه‌های کاری را با انعطاف‌پذیری و در دسترس بودن بیشتر اجرا کنند، داده‌ها را به صورت امن در هند ذخیره کنند، و به کاربران نهایی با تأخیر کمتری ارائه دهند. ” AWS قبلاً تأسیسات مشابهی در بمبئی دارد که در سال 2016 افتتاح شد. این تأسیسات را در 30 جغرافیای جهان اجرا می کند.

او گفت: «مشتریان و شرکا در هند اکنون زیرساخت‌های منطقه‌ای اضافی برای استقرار برنامه‌های کاربردی با انعطاف‌پذیری، در دسترس بودن و حتی تأخیر کمتر خواهند داشت».

او گفت که سیاست آتی ملی ابر و مرکز داده دولت، افزایش قابل توجه ظرفیت هند را از 565 مگاوات فعلی به بیش از 2565 مگاوات در آینده نزدیک پیش بینی می کند.

در این بیانیه به نقل از راجیو چاندراسخار، وزیر امور الکترونیک و اتحادیه، آمده است: “مراکز داده عنصر مهمی از اکوسیستم دیجیتال هستند. سرمایه گذاری های AWS در گسترش مراکز داده خود در هند یک پیشرفت خوشایند است و مطمئناً به تسریع اقتصاد دیجیتال هند کمک می کند.” فناوری اطلاعات و برای توسعه مهارت و کارآفرینی می‌گوید.

مناطق در دسترس بودن به اندازه کافی دور از یکدیگر قرار دارند تا از تداوم کسب و کار مشتریان پشتیبانی کنند، و به اندازه کافی نزدیک هستند تا تاخیر کم را برای برنامه‌های در دسترس بالا که از چندین منطقه دسترسی استفاده می‌کنند، فراهم کنند. هر منطقه در دسترس بودن دارای قدرت، سرمایش و امنیت فیزیکی مستقل است و از طریق شبکه‌های اضافی و با تأخیر بسیار کم متصل می‌شود.

به عنوان بخشی از چشم انداز اقتصاد دیجیتال 1 تریلیون دلاری نخست وزیر نارندرا مودی (تقریباً 82 لک کرور) ، “ابر هند” برای توسعه و نوآوری بزرگ تنظیم شده است.

این امر شرکت‌هایی مانند گروه آدانی را بر آن داشته است که سرمایه‌گذاری‌های بزرگی را در راه‌اندازی مراکز داده در مکان‌های مختلف اعلام کنند. در حالی که اوراکل، در سال 2019، مناطق ابری Gen 2 را در بمبئی و حیدرآباد اعلام کرد، و Reliance با مایکروسافت برای ارائه خدمات ابری به شرکت‌های کوچک و متوسط ​​در کشور همکاری کرده است. گروه Hiranandani زیرساخت Yotta را برای ساخت مراکز داده در بمبئی و چنای راه اندازی کرد.

AWS می‌گوید: «مشتریانی که بر دسترسی بالا تمرکز می‌کنند، می‌توانند برنامه‌های خود را طوری طراحی کنند که در چندین منطقه دسترس‌پذیری اجرا شوند تا به تحمل خطای بیشتری دست یابند. راه‌اندازی منطقه آسیا و اقیانوسیه AWS (حیدرآباد) به مشتریان محلی با اولویت‌های اقامت داده‌ای این امکان را می‌دهد تا داده‌ها را به صورت ایمن در هند ذخیره کنند و در عین حال به مشتریان تاخیر کمتری در سراسر کشور ارائه می‌دهند. سرمایه گذاری 4.4 میلیارد دلاری (حدود 36300 کرور روپیه) تا سال 2030 شامل مخارج سرمایه ای برای ساخت مراکز داده، هزینه های عملیاتی مربوط به هزینه های جاری تاسیسات و تسهیلات، و خرید کالاها و خدمات از مشاغل منطقه ای است.

منطقه AWS آسیا پاسیفیک (حیدرآباد) از سه منطقه دسترسی تشکیل شده است و به منطقه موجود AWS آسیا پاسیفیک (ممبای) می پیوندد که در ژوئن 2016 افتتاح شد.

با راه اندازی منطقه AWS آسیا و اقیانوسیه (حیدرآباد)، AWS اکنون دارای 96 منطقه دسترسی در 30 منطقه جغرافیایی است، با برنامه های اعلام شده برای راه اندازی 15 منطقه دسترسی بیشتر و پنج منطقه AWS دیگر در استرالیا، کانادا، اسرائیل، نیوزیلند و تایلند. .

در بیانیه ای، AWS “راه اندازی دومین منطقه زیرساختی AWS خود را در هند – منطقه AWS آسیا و اقیانوسیه (حیدرآباد) اعلام کرد. انتخاب بیشتری برای اجرای برنامه های خود و خدمت به کاربران نهایی از مراکز داده واقع در هند خواهند داشت.”

در این بیانیه آمده است: «همچنین برآورد می‌شود که این سرمایه‌گذاری به طور متوسط ​​سالانه بیش از 48000 شغل تمام وقت را در مشاغل خارجی در این مدت پشتیبانی می‌کند. “ساخت و بهره برداری از منطقه AWS آسیا و اقیانوسیه (حیدرآباد) نیز تخمین زده می شود که تا سال 2030 تقریباً 7.6 میلیارد دلار (63600 کرور) به تولید ناخالص داخلی هند اضافه کند.” KT Rama Rao، وزیر فناوری اطلاعات و صنایع، دولت تلانگانا، از تعهد AWS برای سرمایه‌گذاری 36300 کرور روپیه در منطقه AWS در حیدرآباد استقبال کرد، که موقعیت این ایالت را به عنوان یک مرکز پیشرو مرکز داده در هند تقویت می‌کند.



منبع

مناطق AWS از مناطق دسترس‌پذیری تشکیل شده‌اند که زیرساخت‌ها را در مکان‌های جغرافیایی مجزا و مجزا قرار می‌دهند.