“ارزش کل قفل شده”، در اینجا به چه معناست در DeFi

TVL مقدار وجوهی است که کاربر در یک پروتکل DeFi سپرده شده است. این وجوه می‌تواند برای چندین کار مانند سهام‌داری، استخرهای نقدینگی یا وام‌دهی به پروژه اختصاص داده شود.

بزرگی TVL اساساً معیاری است که نشان می‌دهد از نظر جلب توجه کاربران فعال و ماهانه، یک برنامه وام دهی یا مبادله DeFi چقدر محبوب است.

طبق CoinDCX، بلاک چین اتریوم بیشترین مقدار کل ارزش قفل شده در مبادلات غیرمتمرکز و پروتکل های وام دهی را دارد.




منبع

نهاد صنعت نزدک می‌گوید که بهتر است فقط از پلتفرم‌هایی با TVL بیش از ۱ میلیارد دلار (تقریبا ۷۹۶۹ کرور روپیه) استفاده کنید و توسط شرکت‌های امنیت سایبری بلاک چین مانند CertiK حسابرسی شوند.

در چند ماه گذشته، چندین ارز دیجیتال خود را در ترن هوایی بازار پیدا کرده اند. در بحبوحه این دوره پرنوسان، چندین دارایی ارز دیجیتال شاهد خروج از سرمایه گذاری های خود در امور مالی غیرمتمرکز (DefI) بودند. ارزش کل که توسط هر پلتفرم DeFi در قراردادهای هوشمند آن نگهداری می شود، ارزش کل قفل شده یا TVL نامیده می شود.

این معیار به سرمایه گذاران اجازه می دهد تا بفهمند کدام پلتفرم های DeFi برای سرمایه گذاری سودآورتر هستند. هرچه TVL یک پلت فرم DeFi بالاتر باشد، بهتر در نظر گرفته می شود.

اگر کسی بخواهد پتانسیل آینده یک پروژه DeFi را اندازه گیری کند، باید ارزش بازار آن را بررسی کند. اما اگر کسی بخواهد سناریوی فعلی یک پروژه را بررسی کند، TVL شاخصی است که می‌خواهید در نظر بگیرید.

در حالی که ارزش بازار نشان دهنده قدردانی از یک DeFi از سوی سرمایه گذاران فعال و منفعل است – TVL نشان دهنده محبوبیت یک پروژه با تعداد کاربران فعال است. این معیار خوبی برای ارزیابی استحکام یک پروژه است.