استراتژی های متضاد رهبران بازار GPU

مایکروسافت سرفیس پرو 9

یکی دیگر از جنبه های جالب این جدیدترین تبلت سرفیس پرو 9 این است که نه تنها شارژر سرفیس مغناطیسی اختصاصی بلکه یک شارژر USB-C عمومی را نیز می پذیرد. من شارژر مغناطیسی را خیلی دوست دارم زیرا تمایل دارم با سیم های برق کار کنم و اگر آن را بکشید کابل جدا می شود و باعث نمی شود لپ تاپ روی زمین سقوط کند. از طرف دیگر، شارژر USB-C بسیار مفیدتر است زیرا می توانید از شارژرهای شخص ثالث استفاده کنید، شارژر قرض بگیرید یا حتی از آن برای شارژ گوشی خود استفاده کنید.

فروپاشی IBM در اوایل دهه 1990 عمدتاً به دلیل استراتژی مشابه با اپل بود. این اتفاق به این دلیل رخ داد که مشتریان معمولاً از تأمین مالی سود بیش از حد یا استخراج شدن برای پول خوششان نمی‌آید. در نهایت، شرکتی که از این رویکرد استفاده می‌کند، بیش از حد پیش می‌رود و مشتریانش این پلتفرم را رها می‌کنند. این همان چیزی است که تقریباً برای آی‌بی‌ام اتفاق افتاد و باعث شد با تعصب استراتژی‌ای را که اپل هنوز از آن استفاده می‌کند کنار بگذارد.

اما مایکروسافت آن یادداشت را دریافت نکرد. سرفیس اولیه تا حدودی آشفته بود. آفیس را اجرا می کرد، اما عمر باتری ضعیفی برای تبلت داشت. با گذشت سالها، هم عملکرد و هم عمر باتری بهبود یافته است.

برنامه عملی که به بهترین وجه توانایی های فروشنده را منعکس می کند، برنامه ای است که باید اجرا شود. استراتژی محصول halo برای انویدیا کار می کند زیرا باید این تصور را حفظ کند که رهبر عملکرد در بخش است.

محصول فناوری هفته

سرفیس پرو 9

در حال حاضر، مردم در حال تبدیل شدن به بسیار مقتصد هستند و اینتل برای خریدار مقتصدی که فقط بودجه ای برای یک بخش ابتدایی دارد، سخت بازی می کند. کارت‌های اینتل قابل رقابت با کارت‌های برتر انویدیا و AMD نیستند، اما کسری از قیمت قیمت دارند و بسیاری از ویژگی‌های اصلی را دارند، ویژگی‌هایی که معمولاً در کارت‌های کلاس قیمت زیر ۳۰۰ دلار اینتل وجود ندارند.

جمع بندی: بهترین استراتژی

سپس با محصول هفته خود پایان خواهیم داد: Surface Pro 9 جدید مبتنی بر Arm از مایکروسافت که ممکن است به آینده نزدیک در پیشرفت رایانه شخصی اشاره کند.

استراتژی های بازاریابی: مثال اپل

در حال حاضر، این استراتژی همچنان برای اپل کار می کند. با این حال، احتمالاً برای Dell، HP یا Lenovo کار نمی کند، زیرا هیچ یک از این شرکت ها به تنهایی نمی توانند بخشی از راه حل مایکروسافت را انجام دهند و زیرا خریداران سازمانی آنها از استراتژی استفاده شده توسط اپل آگاه هستند و به طور کلی سعی می کنند از آن اجتناب کنند. طاعون – زیرا قدرت خریدار را کاهش می دهد و شرکت هایی مانند قدرت خریدار بسیار کاهش می یابد.

Surface برای مبارزه با اپل ایجاد شد و بسیاری از ویژگی‌های مشابه را دارد: یک خط محدود و متمرکز، یک پیکربندی طراحی رو به جلو که به همان اندازه هنر است، و یک تجربه برتر.

این رویکرد نزدیک به نحوه ورود هوندا به بازار خودرو با ایجاد یک قطعه مقرون به صرفه است که ویژگی‌هایی فراتر از کلاس قیمتی خود ارائه می‌دهد و به سمت جایی که حجم واقعی آن است، پیش می‌رود، به‌ویژه در دوران سخت‌تر شدن بازار مالی که مصرف‌کنندگان مراقب پول‌های خود هستند.

این جدیدترین نسخه Surface Pro 9 Arm، تبلت نهایی است. این بهترین کار را برای ارائه تجربه ای شبیه به iPad انجام می دهد و در عین حال عملکردی در سطح رایانه شخصی ارائه می دهد. در واقع، در برخی موارد، به لطف AI NPU (واحد پردازش عصبی) منحصر به فرد، عملکرد آن بهتر از رایانه شخصی است.

تبلیغات

استراتژی‌های خدمات همه‌کانالی خود را با بینش‌های مبتنی بر داده تقویت کنید.

نظرات بیان شده در این مقاله متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکس کننده نظرات شبکه خبری ECT نیست.



منبع

اولین مدرک من در بازرگانی بود که مربوط به برندسازی، قفسه بندی، قرار دادن محصول و استراتژی محصول است. در نتیجه، من کمی مجذوب نحوه رویکرد شرکت های مختلف به بازار رایانه های شخصی هستم.

در عوض، AMD دو کارت را در نقطه عطف عملکرد به ارمغان آورده است. برخلاف کاری که فورد با فورد GT انجام داد، این بیشتر شبیه کاری است که جنرال موتورز با کوروت انجام داد، به ویژه C8 جدید. این بیشتر مزایای عملکردی را که فورد GT ارائه می‌کند به روشی بسیار مفیدتر و مقرون‌به‌صرفه‌تر ارائه می‌دهد، و به کوروت اجازه می‌دهد تا از نظر حجمی به طرز چشمگیری از فورد GT پیشی بگیرد و در عین حال کسری از هزینه‌های فورد هزینه داشته باشد.

یک استراتژی هاله از یک محصول گران قیمت برای جذب افراد به سمت برند استفاده می کند و اگر به درستی انجام شود، می تواند فروش را به سمت محصولات مقرون به صرفه تر که در حجم بالاتری به فروش می رسند هدایت کند. در بازار خودرو، این مانند داشتن یک مرسدس میباخ یا سوپراسپرت است (فورد اخیراً از فورد GT برای این کار استفاده کرده است) تا مردم را به نمایندگی‌ها سوق دهد.

بنابراین، رویکرد اینتل تنها رویکردی نیست که این شرکت در حال حاضر می تواند اجرا کند. خوشبختانه، آن فوق‌العاده به موقع بود، که نشان می‌دهد امسال بسیار موفق‌تر از آنچه در غیر این صورت می‌بود، خواهد بود.

اینتل هنوز کارایی لازم برای رقابت با AMD یا Nvidia را در سطح بالا ندارد، اما دارای مجموعه ای از ویژگی های مشابه است و ایده ارائه ارزش بازی تنها راه باز است. این زمان برای اینتل اتفاقی بود، زیرا بازار با توجه به شرایط اقتصادی فعلی به دنبال ارزش‌های بالا است، که باید به رویکرد اینتل رونق چشمگیری بدهد.

من در ابتدا شاهد آن برآمدگی عملکردی در قابلیت تشخیص چهره Microsoft Hello بودم. به طور کلی، چند ثانیه طول می کشد تا یک رایانه معمولی شما را بشناسد، و این Surface Pro 9 جدید مبتنی بر Arm این کار را تقریباً آنی انجام می دهد. رایانه های رومیزی من با دوربین های خاص آنقدر سریع نیستند.

در سمت پردازنده گرافیکی، نزدیک ترین چیز به Threadripper AMD کارت 4090 RTX انویدیا است که یک جانور است. عملکردی بیشتر از نیاز بیشتر دارد و آنقدر انرژی می‌کشد که کانکتورهای برق را ذوب کرده و مجبور به ارتقاء منبع تغذیه برای اجرای قطعه شده است. اما، از نظر عملکرد خام، اکنون هیچ چیز نمی تواند آن را در بخش خود لمس کند.

از آنجایی که چیزی به نام فروشگاه Nvidia وجود ندارد، جنبه ترافیکی 4090 RTX آزمایش نشده و استفاده نشده است. با این حال، همچنان به انویدیا حقوق برتری می دهد و رهبری بازار را تقویت می کند، حتی اگر اکثر خریداران جایگزین های مقرون به صرفه تر و کم مصرف تر را خریداری کنند.

AMD

در پایان، من فکر می کنم محصول سرفیس پرو 9 آرم نقطه عطفی برای نسل بعدی رایانه های شخصی است و محصول هفته من است. امیدواریم مایکروسافت این کار را با لپ تاپ سرفیس انجام دهد!

اما در حالی که AMD، Nvidia و اخیراً اینتل در این فضای بسیار رقابتی بازی کرده‌اند، هر سه اخیراً با استراتژی‌های متمایزی به بازار آمده‌اند که هر کدام مزایا، خطرات و فرصت‌های منحصر به فردی دارند. همانطور که از کماهای غذایی روز شکرگزاری خود در اینجا در ایالات متحده بهبود می‌یابیم، بیایید این استراتژی‌ها را بررسی کنیم.

با این حال، در حالی که تلاش‌های بازاریابی اپل از زمان خروج استیو جابز به میزان قابل توجهی و از نظر اجرا کاهش یافته است، اپل همچنان در بازار رایانه‌های شخصی پیشتاز است و نشان می‌دهد که زمانی در زمان جابز چقدر جلوتر بوده است، حتی اگر این شرکت سود بسیار کمتری داشت. سپس.

بازی ویدیویی که من اغلب بازی می کنم شهر قهرمانان است. در رایانه‌های شخصی با کارایی پایین، برای اجرا بر روی یک دستگاه Arm باید کمی به عقب تغییر کند، و معمولاً خراب می‌شود یا بارگذاری نمی‌شود. با این حال، در این Surface Pro 9 جدید، بارگیری و اجرا شد و حتی گزینه‌های گرافیکی پیشرفته‌ای را در اختیار من قرار داد که معمولاً آن‌ها را نمی‌توانم دریافت کنم، مگر اینکه از یک GPU مجزا استفاده کنم (هر چند، انتظار دارم، اگر آنها را روشن کنم، نرخ فریم‌ها افزایش می‌یابد. غیر قابل بازی بودن). با این حال، این واقعیت که بازی حتی بارگذاری و قابل بازی بود، اولین بار با تبلتی مانند این بود، به ویژه یک بازوی در حال اجرا.

با توجه به موفقیت Threadripper AMD، من متعجب هستم که AMD استراتژی مشابهی را ارائه نکرده است. با این حال، رویکرد آن برای ارائه تمام عملکرد مورد نیاز و ایجاد این تصور که ارزش عملکرد بهتری دارد، با تصویر تاریخی برندی که AMD در برابر اینتل ایجاد کرد، مطابقت دارد، جایی که از لحاظ تاریخی ارزش بازی را داشت.

سرفیس پرو 9 | اعتبار تصویر: مایکروسافت


به عنوان مثال، اپل قدیمی است، به صورت عمودی یکپارچه شده است و از قفل برای استخراج پایه خود برای پول استفاده می کند. این تاکتیک منجر به سودهای کلان می شود، اما شرکت دیگر قادر به رهبری بازار با نوآوری نیست. مسلماً، شرکت‌های دولتی با سود سنجیده می‌شوند، نه نوآوری، و اگر مجبور بودید یکی را به‌عنوان مدیر عاملی که می‌خواهید شغلتان را حفظ کنید، انتخاب کنید، سود نیز تمرکز شما خواهد بود.

سایر شرکت‌های رایانه‌های شخصی، به‌جز مایکروسافت سرفیس، التقاطی‌تر هستند، قابلیت همکاری بالایی دارند، قفل نمی‌شوند، و از نوآوری‌های بسیار بیشتری لذت می‌برند، اما از وفاداری مشتری کمتر و حاشیه‌های کمتری رنج می‌برند. اما آنها همچنین احتمال شکست فاجعه بار کمتری دارند زیرا مشتریان خود را برای پول استخراج نمی کنند.