استفاده از داده های خام تلسکوپ فضایی جیمز وب برای ایجاد تصاویر خیره کننده از کهکشان های مارپیچی

– gbrammer (@gbrammer) 18 جولای 2022

تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا و تلسکوپ فضایی هابل هر دو در نورهای مختلف کار می کنند و بنابراین تصاویر متفاوتی تولید می کنند. در حالی که تلسکوپ هابل یک ابزار نوری و فرابنفش است، JWST در نور مادون قرمز عمل می کند و توانایی تشخیص نور پشت گاز و غبار در طول موج نوری را دارد. بنابراین، مشاهدات هر دو تلسکوپ در جایی که هابل گرد و غبار را می گیرد در حالی که JWST به آن نگاه می کند تا به ستاره های تازه متولد شده نگاه کند، مفید است.





منبع

بیایید ببینیم که JWST دیروز چه چیزی را مشاهده کرده است…
اوه خدای خوب pic.twitter.com/8UQWi2zPlR

کهکشان مارپیچی NGC 628 یا کهکشان فانتوم، که تصویر آن توسط جودی اشمیت پردازش شده است، تنها در فاصله 32 میلیون سال نوری از ما قرار دارد و جزئیات خوبی را برای مطالعه ارائه می دهد. این کهکشان یک کهکشان با طراحی بزرگ است که بازوهای برجسته، نامشخص و خوش فرمی دارد. کهکشان قابل توجه می شود و ستاره شناسان حداقل سه ابرنواختر را در NGC 628 پیدا کرده اند.

در همین حال، NGC 7496 به عنوان کهکشان میله‌ای شناخته می‌شود که بازوهای مارپیچی آن از یک میله مجزا که تمایل دارد از مرکز کهکشان عبور کند، امتداد یافته است. گفته می شود که این شکل گیری به دلیل چگالی ناهموار در قرص کهکشانی است. منطقه ای با چگالی بالا ستاره را به سمت خود می کشد و این منجر به میله هایی می شود. NGC 7496 در فاصله 24 میلیون سال نوری قرار دارد.

تلسکوپ فضایی جیمز وب (JWST) ناسا پس از ثبت عمیق‌ترین و واضح‌ترین تصویر فروسرخ از جهان دور، عکس‌های جذابی را که با استفاده از داده‌های آن شکل گرفته‌اند، الهام گرفته است. یک شهروند دانشمند به نام جودی اشمیت داده های خام به دست آمده توسط JWST را پردازش کرد و آن را به برخی از خیره کننده ترین تصاویر دو کهکشان مارپیچی تبدیل کرد. کهکشان ها، NGC 628 و NGC 7496، هر دو در نزدیکی کهکشان راه شیری قرار دارند و به عنوان بخشی از فیزیک با وضوح بالا زاویه ای در کهکشان های نزدیک (PHANGS) مورد مطالعه قرار می گیرند.

گاز در چنین میله‌هایی به سمت داخل هدایت می‌شود که آنها را به منطقه‌ای برای تشکیل ستاره‌های غنی تبدیل می‌کند. NGC 7496 با دید واضح خود یک آزمایشگاه عالی برای مطالعه شکل گیری ستارگان به دانشمندان ارائه می دهد.