اکونومیست هشدار داد که چین فرصت‌های فین‌تک را برای ممنوعیت کریپتو از دست داده است

e-CNY CBDC چین در حال حاضر در شهرهای منتخب تحت آزمایش است.

بر خلاف چین، کشورهای دیگر مانند هند، ایالات متحده، بریتانیا، السالوادور و روسیه به سمت فضای دارایی های دیجیتال مجازی حرکتی تدریجی اما پذیرفته شده دارند.

طبق گزارش ها، این اقتصاددان هشدار داده است که چین باید در موضع نامطلوب و سفت و سخت خود در مورد فعالیت های رمزنگاری تجدید نظر کند.

با این حال، این کشور به روی ایده آزمایش بلاک چین بسته نیست.

مقامات مجری قانون در چین به عملیات غیرقانونی رمزنگاری که علیرغم ممنوعیت دولت ادامه دارد، یورش برده و آنها را هجوم می‌آورند.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

نیاز دائمی به انرژی برای تسهیل استخراج کریپتو نیز مانع از تامین هموار برق برای بسیاری از بخش‌های کشور می‌شد.

سال گذشته، چین اعلام کرد که شهروندانی که از طریق ارزهای رمزنگاری شده در فعالیت های جمع آوری کمک مالی شرکت می کنند، در معرض زندان خواهند بود.

به نظر ییپینگ، فرصت‌های کاوش در فناوری بلاک چین «بسیار ارزشمند» بسیار زیاد است.

پکن با نگرانی در مورد سوء استفاده از ارزهای دیجیتال برای مقاصد غیرقانونی، ممنوعیت کلی فعالیت در این بخش را اعمال کرد. تراکنش‌های رمزنگاری تا حد زیادی غیرقابل ردیابی هستند، و دامنه استفاده از ارزهای دیجیتال برای پولشویی، فرار مالیاتی و تأمین مالی تروریسم، نگرانی‌هایی را برای دولت‌های سراسر جهان برای چند سال برانگیخته است.

در ژانویه امسال، چین همچنین از یک بازار رسمی NFT با حمایت دولت استقبال کرد که به معامله‌گران چینی NFT اجازه می‌داد تا در فضا فعالیت کنند، اما تحت نظارت دولت چین.

چین، در حالی که تلاش‌های خود برای آزمایش و راه‌اندازی CBDC خود را تسریع می‌کند، اما همچنان ممنوعیت کلی همه فعالیت‌های مرتبط با رمزارز را حفظ می‌کند. هوانگ ییپینگ، مشاور سابق بانک خلق چین (PBOC)، ابراز نگرانی کرده است که چین در حال از دست دادن فرصت‌های فین‌تک نسل بعدی است که سایر نقاط جهان در حال آزمایش آن هستند. هشدار ییپینگ به مقامات چینی در پس‌زمینه همسایه‌اش هند است که رویکرد نسبتاً دوستانه‌تری نسبت به ارزهای دیجیتال دارد.

در آگوست سال گذشته، گروه Taiyi چین، ابزار ارتباطی “Huoxun” Huobi را خریداری کرد تا جزئیات فنی بیشتری را در سفر اکتشافی متاورسی خود اضافه کند.