ایالات متحده می گوید که حجم یارانه های دولتی برای تراشه های نیمه هادی را محدود خواهد کرد

© تامسون رویترز 2022




منبع

پرامیلا جایپال، رئیس کمیته پیشرو کنگره، گفت که این گروه پس از مذاکرات طولانی با وزیر بازرگانی جینا رایموندو، پس از ابراز نگرانی این گروه از این که شرکت‌های تراشه‌ها از بودجه برای خرید سهام یا پرداخت سود سهام استفاده کنند، از این قانون حمایت کرد.

شرکت‌هایی که برنده بودجه می‌شوند به مدت 10 سال از شرکت در معاملات مهم در چین یا سایر کشورهای مورد نگرانی که شامل هر گونه ظرفیت تولید نیمه‌رساناهای پیشرفته یا افزایش مواد ظرفیت تولید نیمه‌رساناهای قدیمی طراحی شده برای صادرات به ایالات متحده و سایر کشورها است، منع می‌شوند.

وزارت بازرگانی روز جمعه گفت که جوایز شرکت‌های تراشه‌ها “بزرگتر از آنچه برای اطمینان از اجرای پروژه در ایالات متحده لازم است” نخواهد بود و افزود که این جوایز از “رقابت‌های یارانه‌ای بین ایالت‌ها و محلات” جلوگیری می‌کند.

کامرس گفت که متقاضیان باید اطلاعات مالی و پیش بینی های دقیقی را برای پروژه های پیشنهادی و برنامه های سرمایه گذاری سرمایه ارائه کنند: “دپارتمان با یک شانه دندانه ظریف این موارد را بررسی می کند و مطمئن می شود که شرکت ها مدل های خود را برای درخواست انگیزه های بزرگ اضافه نمی کنند.”

سخنگوی وزارت بازرگانی از اظهار نظر فراتر از پست های اینترنتی خودداری کرد.

این قانون خرید سهام توسط شرکت‌های دریافت‌کننده بودجه دولتی را ممنوع نمی‌کند، اما استفاده از وجوه کمک بلاعوض را برای بازخریدها ممنوع می‌کند.

یکی از سخنگویان مجلس نمایندگان روز جمعه گفت: “پیشروان دیروز توانستند به این لایحه رای دهند و مطمئن بودند که وزارتخانه تضمین می کند که این بودجه نمی تواند برای خود غنی سازی شرکت ها استفاده شود.”

روز پنجشنبه، مجلس نمایندگان ایالات متحده قانونی را تصویب کرد که 52 میلیارد دلار (تقریباً 4 لک کرور) بودجه دولتی برای تقویت تولید و تحقیقات نیمه هادی ها فراهم می کند. انتظار می رود جو بایدن، رئیس جمهور این کشور اوایل هفته آینده این قانون را امضا کند.

وزارت بازرگانی ایالات متحده اواخر روز جمعه اعلام کرد که اندازه یارانه های دولتی برای تولید نیمه هادی ها را محدود می کند و به شرکت ها اجازه نمی دهد از بودجه برای “تامین سود خود” استفاده کنند.

این وزارت متعهد شد “در جوایز به شرکت‌هایی که متعهد به سرمایه‌گذاری‌های آتی برای رشد صنعت نیمه‌رساناهای داخلی هستند و در بازخرید سهام شرکت نمی‌کنند، اولویت بدهد.”