ایالت های ایالات متحده استدلال می کنند که دعوای ضد انحصار فیس بوک باید بازگردانده شود

فیس بوک متا، که در حال حاضر با یک دعوای ضد انحصار توسط FTC ایالات متحده مواجه است، ممکن است به زودی به یک پرونده حقوقی دیگر بپردازد، زیرا گروه بزرگی از ایالت های ایالات متحده به رهبری نیویورک، از یک هیئت سه قاضی در دادگاه ایالات متحده درخواست کرده است. درخواست تجدید نظر از ناحیه کلمبیا برای بازگرداندن شکایتی که علیه این شرکت در سال 2020 ارائه شده است. این ایالت ها شامل آلاباما، جورجیا، کارولینای جنوبی و داکوتای جنوبی نمی شوند.

بر اساس گزارش رویترز، آرون پانر، وکیل فیس بوک، استدلال کرد که سیاست های این شرکت در مورد برنامه های شخص ثالث به خوبی منتشر شده است. قاضی جیمز بواسبرگ پیشتر در ژوئن 2021 پرونده ایالت ها را رد کرده بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، کریستوفر اسگرو، سخنگوی متا، گفت: «ما معتقدیم تصمیم دادگاه منطقه مبنی بر رد شکایت ایالت ها صحیح است و هیچ دلیلی برای لغو این تصمیم وجود ندارد.




منبع

هم FTC و هم ایالت ها به دنبال سفارش فیس بوک برای فروش اینستاگرام و واتس اپ هستند. این شرکت رسانه های اجتماعی اینستاگرام را در سال 2012 به مبلغ یک میلیارد دلار (نزدیک به 8000 کرور) خرید، در حالی که واتس اپ در سال 2014 به قیمت 19 میلیارد دلار (تقریباً 1.51.400 کرور) خریداری شد.

فیس بوک، یک شرکت متا، با مشکل دیگری روبرو شده است زیرا تعدادی از ایالت های ایالات متحده روز دوشنبه از دادگاه تجدید نظر درخواست کرده اند تا یک دادخواست ضد انحصار علیه این پلت فرم رسانه های اجتماعی را بازگرداند. استدلال گروهی از ایالت های ایالات متحده به رهبری نیویورک، آسیب مداوم اقدامات فیس بوک را برجسته کرده است. این شکایت در ابتدا علیه فیس بوک در سال 2020، نزدیک به زمانی که کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده نیز از این شرکت شکایت کرد، تنظیم شد. FTC همچنان با این شرکت مبارزه می کند و از دادگاه می خواهد که فیس بوک را به فروش اینستاگرام و واتس اپ دستور دهد.