ایلان ماسک روز چهارشنبه در توییتی نوشت که سوءتفاهم در مورد حذف احتمالی توییتر از اپ استور اپل پس از ملاقات او با تیم کوک، مدیر اجرایی سازنده آیفون برطرف شد.
با تشکر @tim_cook برای بردن من به دفتر مرکزی زیبای اپل pic.twitter.com/xjo4g306gR
— ایلان ماسک (@elonmusk) 30 نوامبر 2022
مدیر عامل میلیاردر توییتر و تسلا در توییتی گفت: «تیم واضح بود که اپل هرگز به این کار فکر نمیکرد.
منبع
با ارزش ترین شرکت جهان بین 10 تا 16 نوامبر 131,600 دلار (تقریباً 1,07,42,900 روپیه) در تبلیغات توییتر هزینه کرده است که از 220,800 دلار (تقریباً 1,80,23,385 روپیه) بین 16 تا 22 اکتبر کاهش یافته است. به گفته شرکت سنجش تبلیغات Pathmatics، هفته قبل از بستن قرارداد توئیتر ماسک.
بن باجارین، رئیس فنآوریهای مصرفکننده در شرکت تحقیقاتی Creative Strategies، قبلاً اظهار داشت که ماسک ممکن است در فرآیند منظمی که اپل از طریق بررسیهای درون برنامهای انجام میدهد، بیش از حد مطالعه کرده باشد.
توییتر و اپل بلافاصله به درخواست ها برای اظهار نظر در مورد آخرین توییت ماسک پاسخ ندادند. اپل به صورت علنی به توییت های قبلی ماسک پاسخ نداده است.
در میان لیستی از نارضایتیهایی که ماسک در روز دوشنبه توییت کرد، هزینهای تا 30 درصد بود که اپل از توسعهدهندگان نرمافزار برای خریدهای درونبرنامهای دریافت میکرد.
روز دوشنبه، ماسک اپل را متهم کرده بود که توییتر را از فروشگاه اپلیکیشنهای خود مسدود میکند، بدون اینکه دلیل آن را بیان کند، در یک سری توییتهایی که همچنین گفته بود تبلیغات در پلتفرم رسانههای اجتماعی را متوقف کرده است.
او که خود را مطلقه آزادی بیان توصیف می کند، که شرکتش در چند روز گذشته چندین حساب توییتر از جمله اکانت دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده را بازگردانده است، گروه های فعال را به دلیل فشار به تبلیغ کنندگان مقصر دانسته است.
توییتر و اپل بلافاصله به درخواست ها برای اظهار نظر در مورد آخرین توییت ماسک پاسخ ندادند. اپل به صورت علنی به توییت های قبلی ماسک پاسخ نداده است.
واشنگتن پست با استناد به یک سند داخلی توییتر گزارش داد، در سه ماهه اول سال 2022، اپل با صرف 48 میلیون دلار (تقریبا 390 کرور) و بیش از 4 درصد از کل درآمد این دوره، برترین تبلیغ کننده در توییتر بود.
روز دوشنبه، ماسک اپل را متهم کرده بود که توییتر را از فروشگاه اپلیکیشنهای خود مسدود میکند، بدون اینکه دلیل آن را بیان کند، در یک سری توییتهایی که همچنین گفته بود تبلیغات در پلتفرم رسانههای اجتماعی را متوقف کرده است.
در میان لیستی از نارضایتیهایی که ماسک در روز دوشنبه توییت کرد، هزینهای تا 30 درصد بود که اپل از توسعهدهندگان نرمافزار برای خریدهای درونبرنامهای دریافت میکرد.
او بعداً حساب توییتر کوک را در توییت دیگری تگ کرد و پرسید: اینجا چه خبر است؟
او گفت: «بررسی برنامههای اپل به هیچ وجه کامل نیست و فرآیندی دائماً ناامیدکننده برای توسعهدهندگان است، اما طبق آنچه من میشنوم این یک گفتگوی دوطرفه است.