ایلان ماسک ربات انسان‌نمای Optimus را پس از تأخیر در روز تسلا رونمایی می‌کند: همه جزئیات

ماسک در یک رویداد “Autonomy” در سال 2019 وعده 1 میلیون رباتاکسی تا سال 2020 را داد اما هنوز چنین خودرویی را تحویل نداده است.

ماسک گفته است که انتظار دارد تسلا در سال جاری به رانندگی خودکار کامل دست یابد و تا سال 2024 یک رباتاکسی بدون فرمان یا پدال تولید کند.

ماسک برنامه تسلا برای ربات‌های انسان‌نما را در روز هوش مصنوعی خود در آگوست سال گذشته اعلام کرد و رویداد امسال را از آگوست به تعویق انداخت تا نمونه اولیه ربات خود کار کند، و برنامه‌ای برای شروع تولید احتمالاً در سال آینده وجود دارد.

رکورد نمایش زنده تسلا مختلط است. پرتاب‌ها معمولاً باعث شادی می‌شوند، اما در سال 2019 وقتی ماسک از کارمندی خواست که یک توپ فولادی را به سمت پنجره زرهی یک وانت برقی جدید پرتاب کند، شیشه ترک خورد.

آزمون کلیدی برای ربات این است که آیا می تواند موقعیت های غیرمنتظره را مدیریت کند یا خیر.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا گفته است که یک تجارت ربات‌ها ارزش بیشتری از خودروهایش خواهد داشت و روز جمعه سرمایه‌گذاران، مشتریان و کارگران بالقوه انتظار دارند نمونه اولیه‌ای را در “روز هوش مصنوعی” تسلا ببینند که می‌تواند ثابت کند آیا ربات به نام “اپتیموس” آماده است یا خیر. کار کردن

او قرار است در رویداد روز جمعه به‌روزرسانی‌هایی را درباره برنامه تسلا برای راه‌اندازی خودروهای خودران و رایانه پرسرعت آن، Dojo، که سال گذشته رونمایی شد و این شرکت اعلام کرده است که در توسعه خودروهای خودران آن ضروری است، ارائه دهد. تکنولوژی رانندگی

© تامسون رویترز 2022


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

ماسک گفته است که در آینده از روبات‌ها در خانه‌ها، درست کردن شام، چمن‌زنی، مراقبت از افراد مسن و حتی تبدیل شدن به یک «رفیق» برای انسان‌ها یا شریک جنسی استفاده می‌شود.

به گفته ماسک، در ابتدا، Optimus، کنایه ای از رهبر قدرتمند و خیرخواه Autobots در مجموعه رسانه ای Transformers، کارهای خسته کننده یا خطرناکی از جمله جابجایی قطعات در اطراف کارخانه های تسلا یا اتصال پیچ و مهره به ماشین با آچار انجام می داد.

این ربات ستاره نمایشگاه هوش مصنوعی خواهد بود، اما انتظار می رود که ماسک در مورد فناوری خودران تسلا نیز صحبت کند. در ماه مه، ماسک گفت که با ارزش ترین خودروساز جهان بدون دستیابی به قابلیت خودرانی کامل، «ارزش اساساً صفر» خواهد بود و با بررسی های نظارتی رو به رشد و همچنین با موانع فناوری مواجه است.

ماسک در اواخر روز چهارشنبه در توییتر نوشت: «جزئیات فنی و دموهای سخت افزاری جالب زیادی وجود خواهد داشت» و افزود که هدف از این رویداد استخدام مهندسان است.

جاناتان هرست، مدیر ارشد فناوری در چابکی گفت: “آنقدر چیزهای زیادی در مورد کارهایی وجود دارد که مردم می توانند به طرز ماهرانه ای انجام دهند که برای روبات ها بسیار بسیار سخت است. و این تغییری نمی کند که آیا ربات بازوی رباتی است یا به شکل یک انسان نما.” Robotics، یک شرکت ربات های انسان نما، به رویترز گفت.

تسلا رونمایی از ربات را در شبکه های اجتماعی با تصویری از دست های روباتیک فلزی که به شکل قلب ساخته اند، کنایه زد. هنی بن آمور، استاد رباتیک در دانشگاه ایالتی آریزونا، گفت: اما ساخت دست‌های انسان‌مانند و همه‌کاره که می‌توانند اشیاء مختلف را دستکاری کنند، بسیار چالش برانگیز است.