ایلان ماسک گفت به رئیس اتحادیه اروپا اطمینان داده است که قوانین پلیس محتوای آنلاین برای توییتر را رعایت کند.

به نظر می‌رسد که تضمین‌های ماسک حاکی از نگرش عمل‌گرایانه مدیر عامل شرکت خودروسازی الکتریکی تسلا است که قبلاً تمایل خود را برای مشاهده محدودیت‌های کمتری در توییتر برای محتوای قابل ارسال ابراز کرده بود.

جلسه قبلی چند هفته پس از آن برگزار شد که ثروتمندترین مرد جهان قراردادی را برای خرید این شرکت رسانه های اجتماعی به مبلغ 44 میلیارد دلار (تقریباً 3,40,270 کرور) به صورت نقدی منعقد کرد.

ماسک هفته گذشته در تبادلی که قبلاً گزارش نشده بود، به تیری برتون، رئیس صنعت اتحادیه اروپا، گفت که قصد دارد از قانون خدمات دیجیتال منطقه پیروی کند که در صورت عدم کنترل محتوای غیرقانونی، جریمه های سنگینی را برای شرکت ها وضع می کند.

منابع اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفتند که ایلان ماسک به کمیسیون اروپا اطمینان داده است که توییتر به قوانین سختگیرانه اروپایی در مورد نظارت بر محتوای آنلاین غیرقانونی پایبند خواهد بود، اکنون که این شبکه اجتماعی تحت مالکیت او قرار گرفته است.

مقامات اتحادیه اروپا به رویترز گفتند که این فرد مطلقه آزادی بیان که خود را توصیف می کند، موافقت کرد که در هفته های آینده با برتون، وزیر دارایی سابق فرانسه دیداری داشته باشد. این تبادل پس از آن صورت گرفت که برتون روز جمعه در توییتر به ماسک درباره قانون جدید اروپا هشدار داد. برتون روز جمعه در توییتی نوشت: «در اروپا، پرنده طبق قوانین اتحادیه اروپا پرواز خواهد کرد.

© تامسون رویترز 2022

ماسک پاسخ می‌دهد: «فکر می‌کنم دقیقاً با تفکر من همسو است».

در ماه مه سال جاری، تیری برتون، رئیس صنعت اتحادیه اروپا، با ایلان ماسک، رئیس تسلا در تگزاس ملاقات کرد و این دو امضای توافقنامه را در مورد مقررات رسانه دیجیتال اتحادیه اروپا قبل از خرید توئیتر توسط ماسک امضا کردند.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

در ویدئویی که برتون با این دو مرد در توییتر منتشر کرد، این مقام اتحادیه اروپا به ماسک می گوید که قانون خدمات دیجیتال را برای ماسک توضیح داده است. برتون در توییتی که حاوی هشتگ #DSA بود به ماسک می‌گوید: «به خوبی با کاری که شما فکر می‌کنید ما باید انجام دهیم مطابقت دارد».

این دو به جزییات قانون جدید نپرداختند که در صورت عدم کنترل محتوای غیرقانونی، جریمه های سنگینی را برای شرکت ها وضع می کند. برای مثال، قوانین تبلیغاتی را که هدف آنها کودکان یا بر اساس مذهب، جنسیت، نژاد و عقاید سیاسی است ممنوع می‌کند.