اینستاگرام به زودی عکس های بلند را برای سازگاری با حلقه های تمام صفحه آزمایش می کند

پلتفرم اشتراک‌گذاری عکس و ویدیو اینستاگرام ممکن است طراحی مجدد بحث‌برانگیز خود را متوقف کرده باشد، اما این بدان معنا نیست که این شرکت قصد دارد تمرکز خود را بر محتوای تمام صفحه متوقف کند. در طول هفته نامه Ask Me Anything، آدام موسری، مدیرعامل اینستاگرام تایید کرد که اینستاگرام آزمایش عکس های فوق العاده بلند 9:16 را «یک یا دو هفته دیگر» آغاز خواهد کرد. موسری گفت: “شما می توانید ویدیوهای بلند داشته باشید، اما نمی توانید عکس های بلند در اینستاگرام داشته باشید. بنابراین، ما فکر کردیم شاید باید مطمئن شویم که با هر دو به یک اندازه رفتار کنیم.”

در حال حاضر، اینستاگرام هنگام نمایش تصاویر عمودی که بر اساس آن برش داده شده اند، تقریباً 4:5 بالاتر است. اما ارائه پشتیبانی از عکس‌های باریک‌تر و بلندتر 9:16 به آن‌ها کمک می‌کند تا هنگام حرکت در فید برنامه، کل صفحه را پر کنند. مدیر عامل شرکت آدام موسری تایید کرد که اینستاگرام این ویژگی را در طول هفته نامه Ask Me Anything آزمایش خواهد کرد.

اخیراً اینستاگرام طراحی مجدد خود را مانند TikTok انجام داده است. چندین عکاس از طراحی مجدد TikTok اینستاگرام به دلیل اینکه همه عکس‌ها را مجبور می‌کند در یک قاب 9:16 نمایش داده شوند، انتقاد کردند. فید جدید همچنین شیب‌های همپوشانی را به پایین پست‌ها اضافه می‌کند تا متن راحت‌تر خوانده شود. اما این با ظاهر اصلی کار عکاسان در تضاد بود.

در طول تست طراحی مجدد متزلزل اینستاگرام با کاربران، موسری بیش از یک بار اعتراف کرد که تجربه تمام صفحه برای عکس ها ایده آل نیست. اکنون اینستاگرام هنوز هم قصد دارد آن تجربه عکس فوق‌العاده بلند را به نمایش بگذارد، اما بدون اجبار آن در سراسر صفحه.






منبع