با مهمترین ترندهای تکنولوژی در سال ۲۰۲۲ آشنا شوید

پیشبینیها نشان میدهد که تا سال ۲۰۲۵، بازار هوش مصنوعی تا ۱۹۰ میلیارد دلار رشد خواهد کرد. یکی از ترندهایی که در آینده اسم آن را بیشتر خواهیم شنید، هایپر اتوماسیون است که میتواند هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و نرم افزار را با هم ترکیب کند و سرعت انجام و کیفیت کارها را بیشتر کند. این دادهها به پردازش نوآورانه با هزینه مناسب نیاز دارند تا بتوان از آنها در بهبود تصمیمگیری و اتوماسیون فرایندها کمک گرفت. رایانش کوانتومی، نوعی از رایانش (پردازش) است که امکان پردازش حجم زیادی از عملیات محاسباتی مجله خبری novinraya را فراهم میکند. در واقع در رایانش ابری، پردازش و ذخیرهسازی دادهها در منبع داده رخ میدهد. در واقع این فناوری، نوعی دنیای موازی با دنیای فیزیکی ماست ولی مجازی است. در روزهای پیشرو این فناوری به ما این امکان را میدهد که حتی درهای منزل خود را با گوشی هوشمند قفل کنیم، شعله زیر غذا را کم کنیم و درجه وسایل سرمایشی و گرمایشی را کم و زیاد کنیم. منظور از یادگیری ماشین، الگوریتمهایی است که به ماشینها این امکان را میدهد که بدون نیاز به یک برنامه صریح، یک موضوع خاص را یاد بگیرند. درست است که امنیت سایبری، یک فناوری نوظهور به حساب نمیآید و مدتهاست که از آن صحبت میشود ولی همیشه در حال رشد و پیشرفت است و اخیراً توسعه خوبی را تجربه کرده است.

کامپیوترهای کوانتومی با افزایش سرعت و کاهش هزینه محاسبات، زندگی انسانها را راحتتر کنند. این فناوریها، ماهیت کسب و کارها را متحول میکند و به شرکتها کمک میکند که بتوانند داراییهای دیجیتال خودشان را مدیریت کنند. کلان داده، داراییهای اطلاعاتی یک مجموعه یا سازمان هستند که هم حجم بالایی دارند و هم با سرعت زیادی تولید میشوند. همین الآن هم یک بخشهایی از آن را در زندگی روزمره خود میبینیم. زندگی انسان با وجود تکنولوژی به قدری راحت و آسوده شده است که دیگر بدون کوچکترین حرکت و تنها با استفاده از یک گوشی هوشمند، میتوانیم خیلی از کارهای خود را انجام دهیم. تغییرات اقلیمی، تنها یکی از نتایج بیاحتیاطی بشر در رفتار با منابع طبیعی است. از طرفی تهدیدها هم همواره در حال نو شدن هستند و اگر متخصصان امنیت سایبری، مراقب نباشند، همه چیز به باد خواهد رفت. از این رو است که خیلی از متخصصان بر این باور هستند که تکنولوژی به میدان آمده است تا رنج آدمی را کم کند. وی بر این باور است که متاورس در پنج تا ده سال اصلی به جریان اصلی جهان تبدیل میشود. هوش مصنوعی، یکی از ترندهای مهم تکنولوژی در سالهای اخیر بوده ولی رشد و پیشرفت آن متوقف نشده و دارد روز به روز بیشتر میشود.

فناوری یادگیری ماشین (Machine Learning)، زیرمجموعه هوش مصنوعی است که در تمام صنایع نفوذ کرده و تحولات مهمی ایجاد کرده است. این فناوری در حال حاضر در صنایع مختلفی از جمله بانکداری، حسابداری و حسابرسی مورد استفاده قرار میگیرد. آیا تاکنون در مورد زمینههای فوق مطالعه داشتهاید؟ دو مورد از ترند های تکنولوژی ۲۰۲۲، واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) هستند. استفاده از فناوری واقعیت مجازی با استفاده از هدستهای مخصوص امکانپذیر است. در حال حاضر این فناوری بیشتر برای تشخیص تصویر و گفتار، اپلیکیشنهای مسیریابی، دستیارهای شخصی گوشی هوشمند و غیره معروف است. این فناوری چند سال است که ترند شده است در سال ۲۰۲۲ هم همچنان ترند خواهد ماند. اینترنت اشیاء هم یکی از ترند های تکنولوژی ۲۰۲۲ است. وقتی منابع مختلف را چک کنید و از متخصصان بخواهید که ترند های تکنولوژی ۲۰۲۲ را به شما معرفی کنند، ممکن است با موضوعات و فناوریهای گوناگونی روبرو شوید ولی شک نکنید که تمام این منابع و افراد روی یک سری از موضوعات و ترندها اتفاق نظر دارند. متاورس یکی از مهمترین ترند های تکنولوژی ۲۰۲۲ محسوب میشود. اتومبیلهای خودران هم یکی دیگر از ترند های تکنولوژی ۲۰۲۲ هستند. به عنوان مثال شرکت گلدمن ساکس از عرضه الگوریتمهای رایانش کوانتومی برای انجام امور مالی در سالهای آتی خبر داد.

این خودروها طرفداران زیادی دارند و بسیاری از افراد منتظر عرضه این محصول شگفتانگیز به بازار هستند. اینترنت اشیاء میتواند در آینده لوازم خانگی، خودروها و سایر وسایل را دربربگیرد. با این فناوری، خیلی از وسایل و اشیائی که با آن سر و کار داریم با قابلیت اتصال وای فای ساخته میشوند؛ به این معنا که قابلیت اتصال به اینترنت و یکدیگر را دارند. وقتی شخص، هدست مخصوص را به چشم خود میزند، محیطی در برابر چشمان او نمایان میشود و او با حرکت سر و گردن خود میتواند با این محیط ارتباط برقرار کند. ذهن انسان هم پس از مدتی که در این محیط قرار گرفت، تصور میکند که واقعی است. میخواهیم بدانیم که در سالهای پیش رو کدام فناوریها قرار است بیشتر دیده شوند و نقش مهمتری ایفا کنند. متخصصان برای کاهش پیامدهای زیست محیطی، تصمیم گرفتند روی فناوریهای پاک کار کنند. در صورتی که شما هم در این زمینه کنجکاو هستید و میخواهید با فناوریهای روز دنیا آشنا شوید، تا پایان این مقاله با ما همراه بمانید. بلاکچین و فناوریهای دفتر کل توزیعشده میتوانند کلیه فرایندهای یک کسب و کار را مدیریت کنند و موجب افزایش کیفیت محصولات مجله خبری novinraya و خدمات شوند.